A franciák középkategóriás modellje bemutatása után négy évvel megérett némi modellfrissítésre. A Renault mérnökei a jól bevált recept szerint igyekeztek javítani a designon: új lámpákat és hűtőmaszkot kreáltak, tovább növelték a biztonságot, orvosolták a típushibákat.
Ám ez a ráncfelvarrás nem igazán átütő erejű. A külső változások leginkább az autó orrán tapinthatók, ahol az eddigi műanyag lemezes hűtőmaszk helyett egy finomabb vonalú, ám teljesen átlagos orr kapott helyet. Az új lámpák kétségtelenül harmonikusabbak, és velük az egész forma is letisztultabb, mégis a Laguna elveszítette markáns arculatát.
Gyönyörű forma
A Grandtour nevű kombi vonalvezetése ennek ellenére dinamikus maradt, büszkén feszít a kategória egyik legsportosabb darabjaként. A kombik tervezésénél a gyártók mindig dilemmába kerülnek, hogy az autó praktikus, vagy sportos küllemű legyen. A csomagtér alapból 475 literes, ami ugyan nem a kategória csúcsa, de így is elég méretes, szükség esetén az ülések előrehajtogatásával akár 1,5 köbméteresre is növelhetjük. Ez kisebb költöztetések lebonyolítására is elegendő. Apró figyelmesség, hogy a hátsó szélvédő külön is nyitható, így szűkös parkolóhelyen is könnyedén hozzáférhetünk a csomagtér tartalmához.
Tágas és kényelemes
A származáshoz méltón tényleg a hosszú kényelmes utazáshoz termett az autó, mind elöl, mind hátul bőséges tér fogadja az utasokat. A tág határokon belül mozgó első ülések, és a négy irányban állítható kormány segítségével gyerekjáték beállítani az ideális vezetési pozíciót. Közben hátul is kényelmes az utazás, átlagos méretű utasoknak mind a fej, mind a lábtér bőséges. A felhasznált anyagok jó minőségűek, a Privilege felszereltséghez járó világos félbőr kárpit nagyon elegáns.
A kényelmes, kedélyes utazást a helykínálaton és a finom anyagokon túl egy sor elektronikai berendezés hivatott fokozni. Ezekkel már az autóba bejutáskor is találkozunk, mivel a tesztautóban a fejlettebb kártyás kulcsnélküli rendszer üzemel. Nem kell bajlódnunk a távirányító nyomkodásával, és a slusszkulccsal sem, elég a kártyát a zsebünkbe tartani, indításkor pedig egy gombot megnyomni.
Menetközben pedig szinte fel sem tűnik, hogy a lámpák sötétben maguktól felkapcsolnak, esőben pedig az ablaktörlők automatikusan működésbe lépnek. Ezeken, a manapság szokásosnak mondható extrákon túl ezentúl a Lagunában is alapból jár a nagyobb Renault-kban megszokott elektronikus kézifék. Ami azért is örömteli, mivel az előző generációban a kézifékkar meglehetősen csúnyácskára sikerült.
Gyengécske turbó
A tesztautó orrában egy két literes turbómotor dolgozott. A modellfrissítés kapcsán 5 lóerőt hozzátettek a teljesítményhez, ami így kereken 170 lóerőre combosodott. Az erősítő kúra dacára sem vált igazán sportossá, ez a turbó meg sem közelíti a Mégane RS letaglózó teljesítményét. A Renault mérnökei inkább az egyenletes teljesítmény leadást helyezték előtérbe, mintsem a sportosan vad dinamizmust.
A motor szinte a teljes fordulatszám-tartományban egyenlő erővel húz, turbólyuknak nyoma sincs – ám így a turbókra jellemző kirobbanó erő is elmarad. Ez persze nem baj, hiszen a Laguna nem egy sportautó és az egész autó karakteréhez sokkal jobban illik a tempós országúti autózás, mint egy őrült hajsza a hegyi szerpentinen. Ráadásul sportosan használva az amúgy sem csekély fogyasztás is megnő.
Normál használatba 10 liter körüli az étvágy, de városi nyúzásban könnyedén leszalad 15-16 liter is a torkán. Ezért részben az ötfokozatú pro-aktív automataváltó is felelős, ami amúgy sem tartozik a legjobbak köze, mivel mind a kapcsolási ideje, mind a váltás finomsága elmarad a kategória krémjétől.
Franciás futómű
A futómű hangolása kellemesen lágy, ami a hazai utak minőségét tekintve egyre nagyobb előny. A kocsi könnyedén kivasalja a kisebb útegyenetlenségeket, és még az igazán nagy kátyúknál sem jön zavarba. Szerencsére azért a modellfrissítésnél arra is odafigyeltek, hogy az autó puha felfüggesztése tempós haladásnál is biztonságos maradjon. A fékek hatásfoka kitűnő, de adagolhatóságuk nem, sajnos kezdetben túl erős a rásegítés, ami némi megszokást igényel.
Kinek ajánlható?
A kombi Laguna ideális választás családosok mellett azoknak is, akik egy sportos, megjelenésű kombira vágynak. A 170 lóerős turbó azoknak ajánlható, akik tempósan közlekednek, de nem igénylik a vadabb mentteljesítményt. A józanabbul gondolkozók inkább gondolkozzanak dízelben.
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1998 |
Furat x löket (mm) | 82,7×93,0 |
Hengerek / szelepek száma | S4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 125(170)/5000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 270/3250 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 9,2 |
Végsebesség (km/h) | 216 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 13,1 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 6,9 |
Vegyes (l/100 km) | 9,2 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 218 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4713/1774/1439 |
Tengelytáv (mm) | 2748 |
Csomagtér (liter) | 475/1515 |
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) | 1375/630 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 68 |
Gumiméret | 205/55 R16 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 7 680 000 |
Konkurensek (forint) | Alfa Romeo 2.0 JTS Distinctive (165 LE): 7 715 000 |
Audi A4 Avant 1.8T (163 LE): 8 734 000 | |
Ford Mondeo 2.5 Titanium (170 LE): 7 660 000 | |
Toyota Avensis 2.4 aut.(163 LE): 7 845 000 | |
Peugeot 407 SW 2.2 Tip. (160 Le): 7 600 000 | |
Tesztelt autó ára (forint) | |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Vezető-és utasoldali légzsák, oldallégzsákok elöl, függönylégzsák, menetstabilizáló elektronika, 16 colos könnyűfém kerekek, elektromos ablakemelők elöl-hátul, esőérzékelős ablaktörlő, parkolóradar, automata kártya, automata légkondicionáló, CD-s rádió |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Nem szerettük meg a benzines turbós Lagunát, mert 170 lóerős teljesítményét lopva adta tudtunkra, közben fogyasztásával pimaszul apasztotta pénztárcánkat. Árban és felszereltségben még mindig nagyon jó a Laguna, a kényelmes és a helykínálat is elsőrangú. |
Pontszám (max. 10) | 7,5 pont |