Teszt: Chevrolet Kalos 1,4 Premium Sport - Apró feketeség

Manapság egyre több autógyár rukkol elő sportosnak nevezett modellekkel. Ehhez a trendhez szándékozik igazodni a távol-keleti Chevrolet. Annak érdekében, hogy a sport szó valami mélyebb tartalmat is nyerjen, a túraautó világbajnokságban Lacettik próbálják a sportos vénát öregbíteni. Persze a közútra szánt feltuningolt Kalos a konkurensekhez hasonlóan kizárólag csak az ügyes optikai trükköt veti be.

Egész dögös

Ez a mutatvány meglepően jól sikerült, mivel a fekete Kalos első pillantásra egész megnyerő. A háromajtós verzió arányai már alapból is egész jók, de a sport csomag mélyre húzott lökhárítói, vadított hűtőmaszkja, hátsó tető spoilere és a krómozott dupla kipufogóvég egész dögös járgányt varázsol a dél-koreai autóból. Az összképet csupán a könnyűfém felnik hiánya rontja.

A beltérben már kevésbé érződik a sportos feeling, hiszen a küszöbfeliraton, és az alumínium kilincseken kívül semmi sem utal erre. A belső kialakítás gyakorlatilag megegyezik az öt, illetve a négyajtós verzióval, a tervezők körökkel, és körívekkel csinosították az utasteret. A műszerfal legjobban eltalált része a kiugró félkör alakú műszerpanel, melyben az Alfákra hajazó csőszerű műszerek kaptak helyet.

A kör, mint szimbólum a beltér több pontján is fellelhető, a kapcsolóktól kezdve a szellőző paneleken át egészen az ajtónyitókig. A felhasznált anyagok a kategóriához méltón zömmel kemények és rideg tapintásúak, ám a jó minőségű világos kárpitok kifejezetten feldobják a műanyagtengert.

Egész tágas

A helykínálat a kisautók között szokatlanul nagy, elöl a tér bőven elegendő, csupán a szélességre lehet némi panasz. Az első ülések kissé magasra kerültek, és az oldaltartásuk is igen gyenge, így az üléspozícióban sincs semmi sportos. A kényelemes vezetési helyzet megtalálását nehezíti, hogy a kormány csak föl-le állítható.

A hátsó üléssorba való bejutás nem tartozik a legkönnyebb tornagyakorlatok közé, mivel a vezetőülésnek csupán a támlája billen előre. A jobb első ülés szerencsére előrecsúszik, de utána visszabillentéskor nem akad meg, csak ha teljesen hátratoljuk, így viszont komolyabb térdsérülést is okozhatunk.


Ettől az apróbb kellemetlenségtől eltekintve a Kalos hátul is egészen tágas, mind a láb, mind a fejtér jónak mondható. Az ülés pozíció elég kényelmes, még hosszabb utazások alkalmával sem fárasztó. A nagyobb kirándulásoknak leginkább a kifejezetten kicsi, 220 literes csomagtartó szab határt. A többi rakodóhely tekintetében valamivel jobban áll a Kalos. A kesztyűtartó csak jelképes méretű, de a középkonzolon, és az ajtózsebekben van bőven hely. A kategóriában szokatlan, hogy az első és a hátsó utasoknak is jut pohártartó.

Nem elég sportos

Sajnos a Kalos agresszív külseje nem párosul brutális menetteljesítményekkel. Az 1,4 literes 94 lovas motor papíron erősnek tűnik, de a próba mást mutat. Alacsony fordulaton viszonylag nyomatékos, így a hétköznapi nyugis használatban nagyon kellemes, de komolyabb teljesítményt csak pörgetve kapunk és ilyenkor sem érkezik elég vehemensen az erő.

A tesztautó védelmében azonban el kell mondani, hogy a motor gyakorlatilag még bejáratós volt, de az mindenképp érezhető, hogy igazi erőgép sohasem lesz belőle. A váltó kis erővel, hosszú utakon enyhe akadozással jár. A hosszú áttételezés miatt sem érezzük igazán pörgősnek a motort. A hosszú áttételezésnek azonban lenne egy kétségtelen előnye, mégpedig az alacsony fogyasztás. Ezt sajnos a még nem összekopott motor nem volt képes produkálni, az 1,4-es Kalos könnyedén elfogyasztott 10 liter benzint 100 kilométeren.

Billegős futómű

A Kalos futóműve alapvetően városi körülményekhez, és a nyugodt kanyarvételekhez készült. Így nem meglepő, hogy gyorsabb kanyarokban oldaldőléssel figyelmeztet a határokra. A lágyan rugózó karosszéria fara hirtelen gázelvételre sem válik bizonytalanná, a dőlés ellenére is biztosan uralható. Szerencsére a futóműzaj viszonylag csekély. Városban az autó nagyon kezes, a kormány és a pedálok könnyen járnak, tolatást azonban a nehézkes hátralátás nehezíti.

Konklúzió

A háromajtós Kalos designja már alapból is igen tetszetős, a sportcsomagnak köszönhetően pedig kifejezetten dögös külsőt kapott. Ám ez a sportosság csupán a külcsínre koncentrálódik, az autó valójában cseppet sem sportos, de ettől függetlenül szerethető. A Premium Sport modell felszereltsége kifejezetten jónak mondható, hiszen benne van a négy légzsákon, és a blokkolásgátlón kívül a légkondi, és a szervokormány is. A Kalos csúcsváltozata azoknak ajánlható, akik egy sportos külsejű ,olcsó kisautóra vágynak és nem zavarja őket a dél-koreai modell alacsony presztízse.