Teszt: Honda FR-V 2.2 i-CTDi Comfort - Na végre!

Sokat várt a Honda, hogy becsatlakozzon a mai egyterű divatba, aztán jól szembefordult az árral. A konkurens gyártók mindegyike igyekszik szinte használhatatlan hétüléses koncepciót bemutatni, ellenben a Honda két sorba tett hat széket. Hasonló megoldással csupán a Fiat Multipla próbálkozik, igaz az ő előnyük pontosan 6 év.

Hatszemélyes

Ez az autó már ránézésre is nagyon más. Süt róla a Honda-féle egyen dinamizmus. Brutálisabb fellépésű, mint amit egy megfáradt családapa vár, szélessége pedig fokozza impozáns megjelenését.

Az átlagosnál tíz-tizenkét centivel szélesebb karosszéria persze önmagában nem lenne elég ahhoz, hogy egy harmadik ülést bepréseljenek a két első közé, ezért a szokásosnál keskenyebbre szabták az üléseket, a két szélsőt pedig kijjebb helyezték. Hosszú sínen tologatható a középső szék, hogy a középső utas válla még a vezető ülésének támlájával se legyen egyvonalban. Így semmi sem zavarja a sofőrt.

A középső ülés elvileg teljes értékű, de a valóságban inkább csak pöttöm termetű felnőtteknek kényelmes, gyerekeknek viszont hatalmas élményt jelent. A volán mögött jóval nagyvonalúbb a kínálat. Az ülőlap ugyan lehetne hosszabb, de ezt leszámítva mind a fej-, mind a lábtár bőséges.

Hátul is jó a helyzet, egyedül a középső hátratolt ülés csökkenti le a térdek mozgásterét. Jó megoldás lenne, ha a hátsó üléssor is sínen csúszna, de nem tud. A variálhatóság persze így is nagyfokú, mivel az üléskoncepció talán legnagyobb erénye, hogy teltházzal is elképesztő méretű a csomagtér. De persze pillanatok alatt lecsaphatjuk a két középső ülés támláját, így ideális síléctartót kapunk a négy utasnak.

Modern Belső

Az FR-V különleges formavilága az utastérben is kimutatható. A műszerfal formája irtó modern. Mivel a vezető a szokásoshoz képest kicsit balra ül, némileg átrendezték a teret egy szokásos autóbelsőhöz képest. Középkonzol hiányában mind a váltó, mind a kézifék a műszerfalra költözött, a lehető legjobb helyre.

Minden apró elem az utastérben hondásan precíz, a műanyagok és kárpitok igényesek, az ajtó belsején is nagy felületet borít a kellemes tapintású textil. Látványosan szépek a dekorbetétek a műszerfalon, az elegáns fekete és a fényes ezüst felületek kontrasztja futurisztikussá varázsolják az utasteret.


Néhány részletmegoldás sajnos elrontja az örömöt: az ablakemelő gombjai a műszerfalra helyezve csak nehezen érhetőek el, és a remekül megrajzolt hármas pohártartó sem túl praktikus. Rakodórekeszek terén az FR-V jól áll, az ajtózsebek elöl ugyan kicsik, hátul azonban kimondottan öblösebbek, s itt már van két nagy palacktartó is.

Izmos dízel

Végre az FR-V is megkapta a Honda ma létező egyik legjobb erőforrását, a 2,2 literes i-CTDi dízelt. A 16 szelepes egység legnagyobb teljesítménye 140 lóerő, maximális forgatónyomatéka 340 Nm. Ez a motor kezdettől fogva vehemensen mozgatja az autót, turbólyuk gyakorlatilag nincs. Már alacsony fordulattól is kellően nyomatékos, 2000-es fordulatnál pedig bődületesen megindul.

Egyszerűen lenyűgöző az autó rugalmassága. A legtöbb forgalmi helyzetet magabiztosan lehet megoldani a bőséges erőtartalékkal, sőt merészebb előzéseket is bátran bevállalhatunk. A motor dízel létére is szereti a fordulatot, csak a piros mező közeledtével csökken valamelyest az erő. A szinte tökéletes erőforrás egyetlen hibája, hogy hidegen, és magas fordulaton zajosabb, mint a jelenlegi legjobbak.

A rövid úton, ám kissé akadósan működő hatfokozatú váltó remek partner a sportos vezetésben, a jó ergonómiának köszönhetően az ember egyfolytában váltogatna. A futómű hangolás remekül sikerült, a nagy tömegnek köszönhetően az úthibákat remekül elnyeli, és igazán komfortos utazást biztosít, ugyanakkor sportosan hajtva is kellően stabil. A széles kialakítás miatt kanyarban is meglepően gyors és billegésre sem hajlamos.

Határhelyzetben kissé alulkormányozottan viselkedik, de ez sem von le semmit a Hondás vezetési élményből. A kormány kellően direkt és pontos, a fék adagolhatósága pedig példás. Városban a megszokottnál nagyobb szélesség okoz némi problémát, és gyári hátsó sötétítés miatt az átláthatóság sem a legjobb. Éppen ezért érdemes a gyorsabb és biztonságosabb parkolás érdekében tolatóradart rendelni.

Értékelés

Egyedi formájával és hatszemélyes kialakításával igazi egyéniség a kompakt egyterűek piacán a Honda FR-V. Eddig messzire kerültük volna tétova 1,7-es benzinmotorja miatt, de a 2,2-es dízel igazi csodaautóvá teszi a Honda egyterűt. A 140 lóerős dízel szinte sportosan mozgatja az autót, és vígan beéri 7 literrel. A Comfort felszereltségű modellbe szinte minden extra megtalálható a teljes biztonsági csomagtól kezdve a CD-váltón át egészen az automata klímáig. Sok a 6,5 millió forintos ár egy dízel családi egyterűért, de nem irreális. A felszereltség, sportosság, használhatóság egyenlet ekkor összeget indokol.


Műszaki adatok – Honda FR-V 2.2i-CTDi Comfort
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 2204
Furat x löket (mm) 85 x 97,1
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 103(140)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 340/2000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 10,2
Végsebesség (km/h) 190
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 8
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,3
Vegyes (l/100 km) 6,3
CO2 kibocsátás (g/km) 167
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4285
Tengelytáv (mm) 1810
Csomagtér (liter) 1625
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) 1643
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 487
Gumiméret 205/55 R16 91H
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 6 532 750
Konkurensek (forint) Fiat Multipla 1.9 Multijet Dynamic: 5 490 000
Renault Scenic Monaco 1,9dCi: 5 830 000
Opel Zafira Sport: 6 398 000
VW Touran Trendline 2.0 PD TDI: 6 419 000
Tesztelt autó ára (forint)
A szériafelszereltség fontosabb tételei ABS, menetstabilzáló, tempomat, automata klíma, elektromos ablakok, 6 lemezes CD tár, 6 légzsák,
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye
Műszaki adatok – Honda FR-V 2.2i-CTDi Comfort
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 2204
Furat x löket (mm) 85 x 97,1
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 103(140)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 340/2000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 10,2
Végsebesség (km/h) 190
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 8
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,3
Vegyes (l/100 km) 6,3
CO2 kibocsátás (g/km) 167
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4285
Tengelytáv (mm) 1810
Csomagtér (liter) 1625
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) 1643
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 487
Gumiméret 205/55 R16 91H
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 6 532 750
Konkurensek (forint) Fiat Multipla 1.9 Multijet Dynamic: 5 490 000
Renault Scenic Monaco 1,9dCi: 5 830 000
Opel Zafira Sport: 6 398 000
VW Touran Trendline 2.0 PD TDI: 6 419 000
Tesztelt autó ára (forint)
A szériafelszereltség fontosabb tételei ABS, menetstabilzáló, tempomat, automata klíma, elektromos ablakok, 6 lemezes CD tár, 6 légzsák,
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Remek családi autó az FR-V, a hatszemélyes üléskoncepció zseniális, de valóban nehezen fér el hat ember egyszerre az autóban. Nincs jobb a 2,2-es dízelnél, a 6,5 millió forintos ár teljesen reális.
Pontszám (max. 10) 7 pont
Pontszám (max. 10) 7 pont