Nem titkolom, nekem nagyon bejön az 1007-es, amióta csak kipróbáltam. Pedig ránézésre egyből azt gondoltam, hogy egy újabb haszontalan, drága, semmire sem használható kisautóról van szó. Szerencsére az árat leszámítva ez nem így van.
Az 1007-es tolóajtaja az egyik legmókásabb dolog a világon, és biztosan minden egyes nap tetszene, amíg működik. Mire az autó mellé érek, a kulcsról mindkét ajtót kinyithattam, és elég csak bepattanni az ülésre a tágas nyíláson keresztül, ahol vidám hangulatú belső tér fogad.
Tolóajtó pro és kontra
A tolóajtó legfőbb előnye a tágas ajtónyílás, ebben valószínűleg mindenki egyetért. Ezt szűk helyre való beállásnál élvezhetjük leginkább, ahol egy hagyományos ajtót nem tudnánk kitárni. Az 1007-es tolóajtaja minimális teret foglal el oldalirányban, de ennek ellenére nem illik olyan helyekre beállni, ahol a szomszédos autók vezetői és utasai elől elzárjuk a beszállás útját. Jól jön viszont, ha ránk állnak.
Szinte biztos, hogy nem fogják leszakítani az ajtónkat, akármilyen forgalmas út szélén szállunk ki, és a parkolóházakban is könnyebb dolgunk lesz. Szinte teljesen rásimulhatunk a falakra, oszlopokra.
Most jöjjenek a negatívumok. A Sésame névre keresztelt tolóajtó minden hibája annak tudható be, hogy elektromos mozgatású és így picit lassú. Nem teljesen értem, miért kell ezt a drága megoldást mindenáron kifizetnünk, szerintem e nélkül is élvezhető lenne. Leginkább az ablak felhúzására érdemes odafigyelni, és ezt még zárt ajtónál kell megtegyük.
Menet közben ritkán nyitogatja az ember az ajtót, de azért látványos lenne már a megállás pillanatában elhagyni az autót. Ez nem működik. A gyors megérkezést és elindulást is az ajtó korlátozza.
Menet közben a gombbal nem, csak a kilinccsel nyitható az ajtó, bezárni viszont sehogy sem lehet addig, míg meg nem állunk teljesen. Elindulásnál jobb a helyzet valamivel. Ha még álló helyzetben elkezdtük bezárni az ajtót, nagy valószínűséggel akkor is bezáródik, ha közben elindultunk.
Becsípődés ellen nagyjából véd az elektronika, bár ez nem minden esetben jelent fájdalommentes találkozást a fémmel. Az egyik legfőbb veszély, hogy kezünket csípjük be, miközben a rettenetesen távolinak tűnő biztonsági övet próbáljuk elérni, hátrafelé nyújtózkodva.
Gyengécske dízelmotor
Ha nem lenne ennyire magabiztos és kiegyensúlyozott az 1,4-es dízelmotor, akkor születésénél biztosan ledobták volna a Taigetoszról, mert erő, az nem sok szorult belé.
68 lóerővel és 160 newtonméterrel kell gazdálkodnunk, ami egy 1,2 tonnás autóba nem sok. A motor kényelmesen használható, nem akar lefulladni, csak sietni ne kelljen sehová.
16,7 másodperc alatt gyorsul 100-ra gyári adatok szerint, végsebessége 160 km/óra. Ezzel aligha hívhatjuk fürge városi kisautónak. Viszont a dízelmotor kiegyensúlyozott, kis fordulaton is használható és nem is hangos.
Fogyasztása is kedvezőnek mondható. Városban jó tempóban közlekedve 6,5 liter körül fogyaszt, amiből biztosan leszorítható még több, mint fél liter. Országúton elvileg 4 liter alatt is fogyaszthat, de szerintem nem érdemes kockáztatni magunk halálra unását, vagy a vezetés közbeni elalvást.
Ezzel a motorral nem is városon kívülre való az 1007-es, mivel egy forgalmasabb úton kockázatos lehet előzgetni vele. Arra ott van az 1,6-os benzines, ami autópályán is simán szalad 160-at.
Az 1.4-es dízel nagy előnye, hogy nincs ránk erőltetve a Two Tronic automatizált kézi váltó, mint a 109 lóerős benzinessel. A kézi váltóval akkor váltunk, amikor mi szeretnénk, és semmi megerőltető nincs a kuplungolásban. A váltó vajpuhán szalad, a kar viszonylag könnyedén betalál a kívánt fokozatba.
Magas ár – jó minőség
A 1007-es esetében igaz ez a megállapítás. Hiába kisautó, nagyon odafigyeltek az összeszerelésénél. Szerintem a Peugeot palettán a legjobb minőségérzetet ez a modell nyújtja.
Kis mérete ellenére már kívülről is robosztusnak hat, magassága ellenére egyáltalán nem tűnik törékenynek. Belül is minden klappol, se elölről, se hátulról nem hallani nyiszogást, zörgést. Legjobban a volán mögül érezni, mi az oka a magas minőségérzetnek. Alaphelyzetben 4 irányban állítható a kormány, az ülés rendkívül kényelmes. A magasabbak talán egy picit hátrébb tolnák az ülést, de lábunkat így sem zavarja a középkonzol.
Közvetlennek mondható a kormányzás is, ami jól jön a városi forgalomban, de a legnagyobb piros pont mégis a futóműért jár. Nyoma sincs a kisautós, zörgős, pattogós futóműnek, az
1007-es kényelmesen kisimítja az úthibákat. Ez már önmagában is szép, de ennél meglepőbb, hogy az autó sportosan vezethető. Hirtelen kormánymozdulatoknál sem akar felborulni, sőt, érezhetően alig van oldaldőlése.
Kicsi, mégis tágas
A magasságnak és az előretolt szélvédőnek köszönhetően tágasnak hat a belső, és ez a valóság. Az 1007 méretéhez képest hátul is meglepően nagy a lábtér, a fejtér ott is bőséges. Persze a kényelmes lábtér teljesen hátratolt üléssekkel értendő, aminek a csomagtér látja kárát.
Mégis praktikusnak mondható az 1007-es, van pohártartó, palacktartó, fiók az ülés alatt, sőt, térképzseb a tolóajtón. Hátul ügyesen a könyöklő alá rejtettek egy tárolórekeszt, és egy pohártartót.
Árkérdés
Kétség nem fér hozzá, hogy egy szinte kizárólag városban használható kisautóért sok pénz a közel négy millió forint. A Peugeot 1007-es viszont valami olyan vidámsággal és élettel tölti meg a szürke hétköznapokat, hogy szinte még a dugóban is öröm araszolni. Ezenkívül praktikus és biztonságos is.
Az 1007-es női szemmel – Szerelem első ajtónyitásra
Nagyon kitalálták a francia autótervezők, hogy mi is kell a nőknek. Hiába, a franciák mindig is értettek a csábításhoz és az eleganciához! A Peugeot 1007-ben mindkettő megvan, pedig csak egy autó! Csak egy autó? A Peugeot család legifjabb tagja nem csak egy autó, annál sokkal több – egy új korszak kezdete, egy életérzés, egy őszinte és csodálnivaló dizájn. Valódi női autó sok-sok férfias előnnyel. Élmény volt eltölteni vele néhány forgalomban megfáradt napot. Szezám tárulj! A teljes cikk az NLC-n olvasható. |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1398 |
Furat x löket (mm) | n.a. |
Hengerek / szelepek száma | 4/8 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 50(68)/4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 160/2000 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 16,7 |
Végsebesség (km/h) | 160 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 5,3 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 3,8 |
Vegyes (l/100 km) | 4,4 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 115 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 3731/1686/1620 |
Tengelytáv (mm) | 2315 |
Csomagtér (liter) | 178-1048 |
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) | 1168/414 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 40 |
Gumiméret | 185/60 R15 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 3 880 000 |
Konkurensek (forint) | Lancia Ypsilon 1.3 Multijet Argento: 3 780 000 |
Citroen C2 SX 1.4 Hdi: 3 080 000 | |
Fiat Panda 1.3 Multijet Emotion: 3 150 000 | |
Renault Modus Olé 1.5 dCi: 3 550 000 | |
Tesztelt autó ára (forint) | |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | ABS, 4 légzsák, 4 irányban állítható kormány, elektromos tolóajtók, manuális klímaberendezés |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Ötletes, praktikus egyedi kisautó az 1007-es. Kiemelkedően jó minőségérzet borsos áron. |
Pontszám (max. 10) | 7,75 pont |