Na jó! Az igazság az, hogy gyerekek nincsenek, sőt, közben az asszony is elhagyott. Ő viszont tényleg jajveszékelt az oldalamon és közben azt hajtogatta, hogy „Azért nem kéne meghalnunk!”
Ennek közelében sem voltunk, de tényleg nagyon ment a dízel Verso, pedig ez csak a gyengébbik volt. Néhány hónappal korábban a nemzetközi bemutatón már volt szerencsém az új dízelmotorral szerelt Corolla Versóhoz, de akkor csak a 177 lóerős változatot próbáltam. Most is él bennem az emlék, ahogy 200-zal hasít az autópályán.
A Toyota Avensis-ben debütáló új dízel két teljesítményszinttel készül, 177 és 150 lóerős változatban. A Corolla Versóban egy harmadik kapott helyett, itt ugyanis még 14 lovat szabadon engedtek a pajtából. Így maradt 136. A korábbi 116 lóerős, kétliteres kifut, ez lesz az alap dízelmotor.
A 136 lóerő hallatán biztosra vettem, hogy meg sem közelíti majd az erősebbik által nyújtott élményt. Nem hiszek a csodákban, az autóiparban nem is jellemző, most mégis nagyot csalódtam. Pozitívan, természetesen.
Az első kilométerek alkalmával nem akartam elhinni, hogy ez a gyengébb változat, később pedig biztosra vettem, hogy nem az. De mégis! Kicsit átböngészve a technikai adatokat gyorsan kiderült, hogy papíron sem domborít rosszul a gyengébbik dízel.
10 másodperc alatt van százon vele a Verso, a végsebesség pedig alulról karcolja a 200-at. A 41 lóerő, 1 másodperc és 10km/óra pluszért durván 400 ezres felárat kérnek a Toyotánál. Szerintem nincs rá szükség, ezt a pénzt költsük inkább extrákra.
A motor bőven kielégítette minden igényünket, pedig sajnos nem a lassan járj, tovább érsz bölcsesség lebeg előttem. Kis fordulatról is jól megindul a kulturált járású dízelmotor, nem kell agyonpörgetni, mégis jól húz.
A meglepő az, hogy a gyorsulás nem akar véget érni. A mutató folyamatosan csak hasít fölfelé, és hipp-hopp 150-et mutat egy nagyobb gázadásra. A Corolla egyterű komfortja első osztályú és nagy sebességnél sem panaszkodhatunk az irányíthatóságára. A menetzaj nem növekszik bántó mértékben, az autó nem kódorog részeg módjára, egyszerűen ott van az úton.
Házon belül nem igazán tetszik a Prius és az Avensis kormányzása sem, nagy sebességnél idegesen viselkedik mindkettő. A Versónál szerencsére nincs ilyen hiba, ez is a tökéletesség határát súrolja. A futómű nem ráz az úthibákon, de kellően feszes, így jól tűri a sportosabb stílust.
A Corolla Verso vezethetősége és motorja máris két meggyőző tényező autóvásárlásnál, de a Toyota nem elégedett meg ennyivel. Maradt energia az utastérre és a praktikus részletekre is.
Kényelmesek az ülések, a kormány fogása jó, állítható négy irányban, mi kell még? Egy jó váltó? Azt sem spórolták ki! Az új dízelekhez egy új hatsebességes kézi váltót terveztek, ami gyorsan és határozottan kapcsolható, és még nagyon jó helyen is van.
Talán a vezetőülést jobb lenne egy picit hátrébb tolni, mint lehetséges, de így sem kényelmetlen a vezetés, a középkonzol nem nyomja az ember térdét. Lábunk épségére alapáron is térdlégzsák vigyáz.
A második sorban jól elférni, a harmadikba pedig mehetnek a haragosaink, vagy a porontyok. A fejtér alacsonyabb felnőtteknek még elég volna, de a padlóból kihajtható két pótszékhez a Verso még felárért sem kínál lábhelyet. Ezt csak a második sor utasaitól lophatunk a pad előrecsúsztatásával.
Minden sorba jár elég pohártartó, van pakolórekesz, térképzseb dögivel és akad 2 kesztyűtartó is. Adott a kényelem, pakolhat a család. De hova? 7 üléssel sehova, a hátsó ajtóig 63 liter marad, az ugye nem sokra elég. 5 üléssel már jobb a helyzet, ekkor 3 liter híján 400 liter jut a csomagoknak. Ha tetőig bezsúfoljuk a szajrét, akkor ennél sokkal több.
A menetdinamikához mérten nem kellett sokat tankolásra költeni. Városban 9,5 liter gázolaj fogyott, amikor a sebességet élveztük, de ezt egy literrel le lehet szorítani. Országúton 6 liter alá is mehet a fogyasztás, de 10 alatt marad akkor is, ha őrült módjára loholunk valahová az autópályán.
Aki azt gondolja, hogy egy ilyen jó autó biztosan sokba kerül, az megkönnyebbülhet. A legmagasabb Sol felszereltséggel alig több mint 6 milliót kell leszurkolnunk a dízel Versóért. Ennyit bőven megér, ha megvizsgáljuk a konkurensek árait.
Most távolabb vagyok a családalapítástól, mint valaha, de még így is nagyon kéne a dízel Corolla Verso. Abban a világban, ahol élményt alig találni 200 lóerő alatt, roppant kellemes meglepetés a Toyota kompakt egyterűje. Az élmény mellett a biztonság is ötcsillagos.
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 2231 |
Furat x löket (mm) | 86.0 x 96.0 |
Hengerek / szelepek száma | 4 / 16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 100 (136) /3600 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 310 2000-2800 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 10 |
Végsebesség (km/h) | 195 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 5,4 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 8,1 |
Vegyes (l/100 km) | 6,4 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 170 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4360 / 1770 / 1620 |
Tengelytáv (mm) | 2750 |
Csomagtér (liter) | 63-1563 |
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) | 1560 / 600 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 55 |
Gumiméret | 205 /55 R16 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 5 480 000 |
Konkurensek (forint) | Opel Zafira 1,9 CDTI (150 LE) Cosmo: 6 528 000 |
Mazda5 CD 143 GT : 6 899 900 | |
Tesztelt autó ára (forint) | kb. 6 250 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Automata klíma, szervokormány, elektromos ablakok elöl-hátul, elektromos tükrök, tempomat, esőérzékelős ablaktörlő, elsötétedő belső tükör, fedélzeti számítógép, központi zár távirányítóval, hét légzsák, menetstabilizáló rendszer, fékassztisztens, kipörgésgátló. |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | A Corolla Verso a 136 lóerős dízelmotorral tökéletes családi autó. Motorja és vezethetősége meggyőző, de maradt energia az utastérre és praktikus részletekre is. |
Pontszám (max. 10) | 8,5 pont |