Vezettük: Skoda Octavia RS
Rendben volt már az előző Octavia RS is, de az új Octavia annyit rávert elődjére és olyan erős mércét állított fel a kategóriájában, hogy biztosak voltunk benne, az új RS is sokkal jobb lesz. Igazunk lett!

A megszokott és egyébként hibátlanul működő 1.8 literes turbómotort leváltottak az újabb TFSI benzinmotorral, ami már a Golf GTI-ben, vagy az Audikban is elérhető. 180-ról 200-ra nőtt a lóerők száma, 235 helyett pedig 280 newtonméter bújik ki a motorból. Ennek eredménye érezhető a menetteljesítményben.

A limuzin változat 7,3 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, és egészen 240-ig gyorsul, ha elég bátran és határozottan tapossuk gázpedált. Van kombi verzió is, ott egy parányival magasabb, illetve alacsonyabb értékkel kell számolni.

A hagyományos Octaviához képest a sportosabb lökhárítók, a felnik, a zöld színű féknyergek lehetnek árulkodóak, avatott szemnek az ültetett futómű tűnhet fel. A kevésbé fanatikusoknak maradnak feliratok. Belülről sportosabb ülések, alubetétek és RS feliratok reklámozzák az autót.

A Hungaroringen próbáltuk ki az új RS-t, így a futóműről nem nyilatkozhatunk a hétköznapi autós szemével. Versenypályán viszont bőven tudta azt, amit egy sportos családi autónak tudnia kell, sőt, még annál többet is.

Elfogadható mértékű oldaldőléssel veszi a kanyarokat, az alulkormányzott reakciókat pedig könnyedén kompenzálja a széria ESP, szépen befordítja az autó farát. Kellően pontos a hatsebességes kézi váltó és határozattan lassított a fék, még 3 versenytempóban megtett kör után is.

Az RS Octavia nem igazi sportautónak készült, és szerencsére megőrizte a gyengébbik változatok minden jó tulajdonságát is. Bődületes, 560 literes csomagtérrel rendelkezik és hátul is elegendő lábteret biztosít. Ez az autó megint a sportos apukák játékszere lesz.
6 740 000 forint az alapár, amiért szinte minden lényeges extrát megkapunk a kocsival, így az ESP, a négy légzsák, a klíma, a CD-s rádió mellé még xenon fényszóró is jár. DSG váltó viszont nem rendelhető.