Vezettük: Jeep Commander
Nem jött messziről a csapat, mivel az európai piacra szánt darabok a Magna Steyr grazi üzemében készülnek, egy soron a Grand Cherokee-val. Indián testvérénél valamivel nagyobb darab a parancsnok, marconább a tekintete, arca balta, már csak egy füstölgő szivar hiányzik a képből.

Ránézésre is jóval robosztusabb a Commander, mint az alapjául szolgáló Grand Cherokee. A két kerek fényszórót nem egymás mellé, hanem egymás alá, egy szögletes bura alá helyezték, és szögletes sárvédő szélesítést is kapott, kamu csavarokkal.

Hosszában 37 milliméterrel nagyobb a nagy Cherokee-nál, terepszögei viszont teljesen azonosak. Ezzel és a Quadra-Drive II összkerék-hajtási rendszerrel a Commander megörökölte a kiváló terepjáró képességet is, így minden téren felveszi a versenyt a szintén hétszemélyes Toyota Land Cruiser-rel, vagy a Land Rover Discovery-vel.

A Commanderben úgynevezett stadion elrendezésű üléssorok vannak, ami annyit tesz, hogy minél hátrébb ülünk, annál magasabban vagyunk. A harmadik sorban így viszonylag kicsi a fejtér, de az ember lába eleve a nyakába kerül, így ide inkább gyerekeket érdemes ültetni.

A lépcsőzetes elhelyezés előnye, hogy előre viszonylag jó a kilátás még hátulról is, hátránya, hogy hátrafelé szinte semmit sem látni. Erre üres állapotban megoldás a leghátsó sor eltüntetése, valamint a második sor fejtámlainak lehajtása.

A második üléssor fölé rendelhető a Commandview napfénytető, ami inkább két kitekintő ablak vagy lőrés, mintsem panorámaablak. Ezekhez jár sötétítő is. Érdekesség, hogy a harmadik sorhoz egy teljesen önállóan vezérelhető klímaegység jár, amivel elbabrálhatnak azok, akik hátra szorultak.

Elismert terepjáró képességénél a vásárlók nagy része jóval többre fogja becsülni a Commander országúton nyújtott teljesítményét. A majdnem egyenes első szélvédő, valamint az, hogy szinte a motorháztető egészét látjuk, olyan érzést sugall, mintha sebezhetetlenek lennénk.

Ez nem is áll távol az igazságtól, ugyanis már súlyánál (2,3 t) fogva is komoly pusztításra képes a parancsnok. Csak a hab a tortán, hogy az amerikai törésteszten (NHTSA) maximális eredményt ért a frontális ütközés vizsgálatakor, valamint széria, az első, az oldalsó és a függönylégzsák is. Sőt, ESP és tolatóradar is van az alapváltozatnak számító Limited felszereltségben!

Kifejezetten kényelmes a haladás a 3.0 CRD motorral, menetzaj és a szélzaj alig jut az utastérbe, az úthibákat pedig szinte eltapossa a behemót Jeep. A sebességmutató erőlködés nélkül kúszik felfelé, 218 lóerővel és 510 newtonméterrel 9 másodperc alatt van százon a dízel, végsebessége 191 km/óra. A fogyasztás már kevésbé kedvező, városban beveri a 13,5-öt is, ami inkább 15 lehet a gyakorlatban.

Rendelésre hoznak autót 4,7-es, vagy 5,7-es HEMI benzinmotorral is, de hivatalos ára csak a dízelváltozatnak van. Ez kereken 13,5 millió forint a gazdag alapfelszereltséget kínáló Limited kivitelben, tehát alig drágább a Cherokee-nál. A 4,7-es benzines csak hangélményben tud többet a dízelnél, így ha benzinpártiak vagyunk, akkor a HEMI-t válasszuk.