1,1 %: ez kicsit több az alapítványoknak felajánlható adónknál, ennyivel lehet nyerni képviselőválasztást, és kb. ötöde egy világos sör alkoholtartalmának. Ezenkívül pont ennyi magyarországi Opel Vectra vásárló döntött eddig a V6-os turbó benzines mellett. Ugye milyen érdekes adat?
Közel az OPC
Egyedül Gombóc Artúr ismer annyiféle csokit, amennyi Vectra közül választhatunk. Ott a félig kombi Signum, van ötajtós, négyajtós és normál kombi. A Vectrából rendelhetünk oktatóautót vagy taxit és egy olyan modellt is, amit kevesen értenek majd meg, pedig jó, hogy létezik.
230 lóerőre talán sokan vágynak, de biztos, hogy keveseknek fér bele, és ez nemcsak nálunk van így. Németországban a 150 lóerős dízel Vectra a sláger, globálisan nézve pedig a legolcsóbb 1.6-os az első a modellmixben.
Elsőre meglepő, hogy az OPC utáni második legerősebb Vectra kicsit sem akar sportosnak tűnni. A kipufogót úgy eldugták, mint a dízeleken, a belső tér is hallgat a nagy turbómotorról. Továbbra sincs hová kiszórni zsebünk tartalmát és a kockafejűeknek szól a belső design, de változatlanul sok a hely és az ülések is pont olyan kényelmesek, akár az eddigi Vectrákban.
Diszkrét suhanás
Az Opelhez időben megérkezett a modern kor, és szerencsére nem állt meg Hegyeshalomnál. Az Audi RS4 navigációs rendszere Nickelsdorfnál elköszön az egzotikus magyarhonba látogatóktól, a Vectra viszont hazánkban is kiigazodik. Kiderült például, hogy a Germanus Gyula parkon át jövök le minden reggel a Margit hídról, a szerkezet tudta, merre járunk és oda hogyan menjünk. A másik mutatvány, amire rengeteg autó még mindig csak felárért képes, az MP3-as zene visszaadása, a Vectrának ez is megy.
Furcsa érzés Vectrában nagypályázni. A teljesítmény alig látszik, hátul van egy diszkrét V6 Turbo felirat, a tesztautót felextrázták 18 colos felnikkel és sportos gumikkal, de ennyi. Erős, kényelmes, az igen, de sportosnak nem sportos. Még kézi váltóval sem, ami az Opelnek gyenge oldala, ezért érdemes lehet beruházni a szintén hatfokozatú automatába. Sokkal jobban illene a nyugodt suhanáshoz a nagy teljesítményű autóval.
Autópályán van igazán otthon a Vectra, városban kényelmetlen a feszes rugózás. Alapállásban szikrányi sportosság sincs az autóban, nyúlósan fordul, közben pedig csúszkálunk a bőrülésben. A Sport gomb megnyomása után a Vectra előveszi másik énjét. Oldaltartást az elektronika nem tud kicsiholni belőle, de a motor sokkal agresszívebben reagál a gázra, az autó jobban ugrik és az addigi tohonya limuzin veszett gyors lesz a kanyarokban. Skizo a gép!
Gyors, ha akarjuk
Aztán úgyis lenyugszunk, ráállunk a nyugodt kocsizásra. Ha akarnánk, menne ez 250-et, de nem inspirál arra, hogy vívni kezdjünk nagy BMW-kkel. A motorból mit sem hallani és a feltöltést is elrejti. Nem érezni rajta, hogy turbós, érzésre annyit tud, mint egy ekkora szívómotor. Feltöltés nélkül biztos nem húzna így alapjárattól, de többet vártunk volna egy ekkora turbómotortól, ha már nem lassítja automata váltó. Sosem gond lelépni a forgalmat, csak a tűz hiányzik.
286 Ft 90 fillérért tankoltuk a benzin literjét, ilyen időkben végképp fáj, ha egy autó túl sokat fogyaszt. A tesztautó 16,7 literrel megelégedett városban, ami nem olyan sok. Borzalmas kétliteres szívómotorokba is tankoltunk már 14 litert városban, ehhez képest nem egész 3 liter plusz belefér a V6 erejéért és hangjáért.
Dízel V6 és alap BMW
Kicsivel 8 millió felett indul a Vectra ára ezzel a motorral. Ennyi pénzért sokan inkább kisebb motorú, de elegánsabb alomból származó autót vesznek, mondjuk közel alap 3-ast vagy A4-es Audit. Azok a kevesek, akik Opelre költenek 9 milliót és a V6-os dízel helyett hajlandók tankolni a benzines turbót, úgyis megingathatatlanok a hitükben. Én megértem őket.
|
|
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 2792 |
Furat x löket (mm) | 89×74,8 |
Hengerek / szelepek száma | V6/24 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 169 (230)/5500 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 330/1800-4500 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 7,3 |
Végsebesség (km/h) | 250 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 15,4-15,5 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 7,3-7,4 |
Vegyes (l/100 km) | 10,3-10,4 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 247-250 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4611/1798/1460 |
Tengelytáv (mm) | 2700 |
Csomagtér (liter) | 500/1050 |
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) | 1565/475 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 61 |
Gumiméret | 215/55 R16 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 8 149 000 |
Konkurensek (forint) | Ford Mondeo 3.0 V6 Ghia, 8 010 000 |
Peugeot 407 3.0 Supreme Tiptr., 8 720 000 | |
Renault Laguna Initiale 3.0 aut., 8 910 000 | |
Skoda Superb 2.8 V6 Elegance, 11 551 200 | |
VW Passat 2.0 TFSI Highline, 8 258 400 | |
Tesztelt autó ára (forint) | |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Első, oldalsó és függönylégzsák, ABS, ESP, első ködlámpák, motoros ablakemelők elöl-hátul, IDS Plus elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás, kormányról vezérelhető CD-s rádió 6 hangszóróval, esőérzékelő, tempomat, automata légkondicionáló, 16 colos könnyűfém felnik, fedélzeti számítógép, távirányítós központi zár, motoros állítású, fűthető tükrök |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Hiába a 230 lóerő, nem szorult sportosság a Vectrába. Aki vadságra vágyik, annak alig drágábban ott az OPC, a többieknek pedig a sok dízel és az 1.6-os. A Vectra amúgy a régi, tehát nagy és kényelmes. |
Pontszám (max. 10) | 7,25 pont |