Lépcsős Jazz a gyauroknak
Úgy látszik, Törökország lett a kiskocsiból hegesztett limuzinok Mekkája. Az első a Renault Thalia volt, aztán befutott a Fiat Albea is. Jumurdzsák népe újabban a Honda Cityvel csábítja az apró limuzinra vágyó gyaurokat.
És a környékkel mi lesz?
Akiben van kis jóérzés, ne szervezzen Honda City márkatalálkozót a Világörökség részeként elismert területekre. Az autó annyira esetlen, hogy nagy tömegben rontja a látképet a Fertődi kultúrtájtól a tokaji borvidékig. A formatervezőket nem hozta zavarba, hogy felelősséggel tartoznak az autó környezetének esztétikai minőségéért.
Belül Jazz
Belül egészen más a helyzet, itt sokkal kisebb a különbség a Jazzhez képest. A tér nem olyan csarnokszerűen tágas, de rideg, mint a Dacia Loganban. A Jazz kormánykerekét sajnos csak formájában sikerült megörökölnie az autónak, az ötletes és ügyes belső teret jórészt igen. Nem tudja elrontani a hangulatot a ragadós műanyag kormány, hiszen van két kesztyűtartó, minden jó helyen van, gyorsan kiismerhető és belakható az autó.
Be sem kell indítani a motort, a City mechanikus precizitása máris meggyőzi az embert. A váltó remek, és bármit tolunk-húzunk-csavargatunk a vezetőülésből, az rokonszenves finomsággal reagál.
Ez van, ezt kell szeretni
Szelepből feleannyi (8), gyertyából kétszer annyi (8) van a megszokotthoz képest. 83 lóerő jön ki a végén az inkább ezerhármas, mint 1.4-es motorból, ami elég is az autóhoz. Nem kell üvegelni a motort előzéshez, bírja ugyan, de van elég nyomatéka kis fordulaton. Nagy kár, hogy a City motorválasztéka gyakorlatilag zéró, nincs hozzá dízel, nincs tüzesebb benzines, de még 1,2 literes alapmotor sem, mint a Jazzhez.
A City futóművét nem faragták annyira billegősre, mint a hórihorgas és keskeny terpeszben álló kocsiról gondolnánk. A legolcsóbb Honda tompán veszi a kanyarokat, egyáltalán nincs kedve kanyarból kanyarba beesni, és gázelvételre kicsit rá is legyez a farával. Ebben a kasztban csak a Cordobát hangszerelik sportosra, inkább a kényelemre van igény.
Élet, szárazon
Olyan az egész, mintha a kocsit az öreges plüsskárpithoz idomították volna. Ha a City ember lenne, nem tudnánk vele jó csajokat stipi-stopizni a metróban, nem jönne velünk a világot megváltani és elázni kedvenc kocsmánkba. Annyira tüchtig, annyira szolgálatkész és annyira jóravaló, hogy kimarad neki a léggitározás és a legénybúcsújáról is lelépne a táncosnő érkezése előtt. Szeretni azért szeretnénk, mindenhova elhívnánk, hátha végre egyszer elengedi magát, de a lazulás alkatilag idegen tőle.
Mivel enyhíti a City a Gyurcsány-csomagot? Részletek a következő oldalon
5,1 liter: megéri ráérni
A nyugodt, derék közlekedést nagyon meghálálja a motor. Míg városban sosem sietve és a gyér forgalom ellenére 9,4 litert bedöntött, autópályán és országúton kellemes meglepetést okozott: 100-130-cal ballagva beérte 5,1 literrel százon.
Ezek szerint, a mai benzinárak mellett, a Cityvel végképp megéri ráérni. Az ülések kényelmesek, ezen nem múlik, csak a rossz üléshelyzet miatt tűnnek hosszúnak az utak, ha a vezető magasra nőtt. Röhej, de az ülést nem lehet rendesen hátratolni, emiatt egy nyurga ember elég ostobán gubbaszt a kocsiban. Aki alacsonyabb, annak nem lesz baja ezzel.
Hátul jó
Mivel a vezető akkor sem távolodhat el a kormánytól, ha szeretné, hátul semmi nem veszélyezteti az utasok kényelmét. Meglepően jól elférnek nagykiterjedésű hím egyedek, ha pedig kisebbek, de hárman szorulnak össze, akkor sík padlóval kedveskedik nekik az autó.
A klímaberendezés rövid utakon esélytelen a kánikulával szemben. Ha napon parkoltunk, kell neki 20-30 perc, mire megküzd a forrósággal és lejjebb vehetjük a ventilátort. A hifiszerkó jól teszi a dolgát, külön öröm, hogy szériában jár, mint minden más is a Cityhez. 2,9 millióért az alapmodell is messze jobban felszerelt, mint megszoktuk, az ES-ben pedig végképp minden benne van.
Fakó és kiszámítható
Kicsit tényleg szürke az élet a Cityből nézve, kívülről az autó kicsit aránytalan is, de aki nem a kocsijával akarja feldobni a mindennapokat, jól jár vele. Érezhető rajta az a fajta kifinomultság, amivel egy Honda ki szokott emelkedni a mezőnyből, ára nagyon jó, az autó pedig tágas, kényelmes és képes nagyon keveset fogyasztani. Nem valami pörgős, de kiszámítható vele az élet, ami a dráguló és bizonytalan hétköznapokban sokat számít.
|
|
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1339 |
Furat x löket (mm) | 73×80 |
Hengerek / szelepek száma | S4/8 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 61 (83)/5700 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 119/2800 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | nincs adat |
Végsebesség (km/h) | 175 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 7,2 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 4,8 |
Vegyes (l/100 km) | 5,8 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 136 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4395/1695/1485 |
Tengelytáv (mm) | 2450 |
Csomagtér (liter) | n.a. |
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) | n.a. |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 42 |
Gumiméret | n.a. |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 3 349 000 |
Konkurensek (forint) | Fiat Albea 1.4 Dynamic, 2 790 000 |
Kia Rio 1.4 EX Plus, 3 435 000 | |
Renault Thalia 1.4 Perfect, 2 970 000 | |
SEAT Cordoba 1.4 Chill Out, 3 184 000 | |
Skoda Fabia Sedan 1.4 Eleg. 3 540 400 | |
Tesztelt autó ára (forint) | |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | ABS, el. fékerőelosztó, első és oldallégzsákok, övfeszítő, Isofix gyermekülés rögzítő pontok, ködfényszóró, osztottan felhajtható hátsó ülőlap, manuális légkondicionáló, CD-s rádió 4 hangszóróval, motoros ablakemelő elöl-hátul, központi zár, szervokormány, motorosan behajtható, fűthető tükrök, 15 colos könnyűfém keréktárcsák |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | A City becsúszott az Albea-Logan-Thalia-Aveo és a Fabia Sedan-Cordoba-Rio vonulat közé, egészen közel az utóbbiakhoz. Sokkal kulturáltabb autó az első háromnál, sajnos semmi spiritusz nem szorult belé, de tervezhető vele az élet. |
Pontszám (max. 10) | 7,25 pont |