Mégis mi történne? Ez nem egy idióta amerikai film! Annyi az egész, hogy éjszakai képekkel próbáltam megfogni az autó űrhajós, merész kinézetét és ez arra ösztönzött, hogy az egész tesztből egy Terminátor 2 hangulatú valamit kreáljak. Erre utal a nyitó kép is, amiben azt próbálom sugallni, hogy teleportálás közben az autó körül keletkezett gravitációs kiegyenlítő burok (???) megégette a fémkerítést.
Azonban a T2200-as 2.2-es dízel, 140 lovas Hondát nem a Skynetből elszabadult robotok küldték vissza a jövőből, hogy kinyírja a nagy ellenfél, a Mazda 3-as kitalálóját. Akármennyire is nehéz még mindig elhinni, ez egy sorozatgyártású modell. Bár szerintem csak azért van itt, mert figyel bennünket és kielemzi a viselkedésünket, hogy majd nagyobb csapatokban visszatérve társaival megszállhassa, és uralma alá vegye a Földet.
Külső
Úgy látszik csak ilyen sci-fi marhaságokat tudok írni erről az autóról. Ezért viszont szerintem nemcsak én viselem a felelősséget. Ha tíz embert megkérdezünk, hogy mi jut eszébe erről az autóról, akkor hétnek egy ufó, és csak a maradék nem gondol másra, mint egy teljesen hagyományos családi kisautóra. Ők a mániákus képzelődők. Mert mi tudjuk, hogy a Civic csakis a közöttünk élő idegen lehet.
Amikor az első hivatalos képeket megláttuk az autóról, akkor még nem igazán hittünk a szemünknek. Később, mikor szembesültünk a valósággal, döbbentünk rá igazán, hogy ez tényleg ilyen. Ráadásul az emberek vevők az extrém újdonságra, annak ellenére, hogy, valljuk be őszintén és csendben, nehogy meghallja, ez az autó nem szép.
Kedvenc Honda-kereskedőnktől például azt tudtuk meg, hogy ha Civic vásárlására adnánk a fejünket, akkor hat, hét hónapot kell várnunk, ugyanis még a gyár sem remélt ekkora sikert. Jól működött tehát a Marslakók által évekkel ezelőtt telepített, tudatmódosító hatású sugárvető ágyú. Annyira, hogy már a Honda CRV gyártósorán is Civicet raknak össze. Ne lepődjünk meg tehát, ha gallytörő rácsot kapunk a kis űrhajónkra. Ezek szerint még nem érdemes beiratkozni Anettka mellé az űrhajós kiképzésre, járgányunk ugyanis nem lesz egyhamar.
A következő oldalt sajnos elrabolták az idegenek…
…de már elmúlt.
Belső
A belső tér kialakítása legalább annyira extrém, mint a külseje, de túl sok szépséget itt sem találni. Sőt, elsőre megriad az ember a kezelhetetlennek tűnő, kis, apró, villódzó bizgeráktól. Aztán mégis minden ott van, ahova nyúlunk. A másodpilóta saját fűtését is kezelheti az ajtókilincs felett. Nem kell túl sok idő és máris minden kézre áll, mindent megtalálok a kijelzőn a nagy betűhalmazban.
Némi rendszer is érzékelhető abban a jelenségben, hogy a műszerfal két részre van osztva. A fontosabb információk a felső részen, a kevésbé fontosan pedig az alsó, kormány mögötti részen jelennek meg. A felsővel egy magasságban van a rádió kijelzője is, ami egyértelműen bizonyítja, hogy az aktuális rádióállomás kijelzése legalább annyira fontos, mint az, hogy hányszoros fénysebességgel megyünk.
Biztonsági elektronikák tucatjai kerültek beépítésre, az aktív fejtámlától a hátsó ülésekre is kiterjedő biztonsági övre figyelmeztető kijelzőig, bár utóbbi nem reagálta le jól, ha amikor a hátul raboskodó Földlakó ne mvolt rögzítve a jobb hátsó zónában.
Tágas űrkabin
Ha már az elraboltakról esett szó, megjegyezném, hogy nincs is olyan rossz dolguk. Bőven elférnek hátul, nem kell a lábukat csonkítani a praktikus helykihasználás érdekében. Az ülések is teljesen egyszerűen variálhatóak, így a raktér, amúgy sem kis mérete még tovább növelhető.
A motorról is illik némi említést tenni elvégre a Civic modellpalettáról ez a legnagyobb. A viszonylag alacsony fogyasztás ellenére nagyon jól húz, igaz a futómű alapesetben nem tesz a vezetési élmény sportosságáért. Bizony nem véletlenül őt küldték John Connor felkutatására. A pontos gyári fogyasztási adatok szerint egyébként városban 6,7, városon kívül 4,5 liter űrüzemanyag fogyhat el 100 kilométeren. Ez nem hangzik túl rosszul, és bizony több köze van az igazságoz, mint mondjuk egy francia benzines modell gyári adatainak. Már régóta dízel párti vagyok és főleg a fogyasztási adatok miatt, de most végleg elköteleztem magam a dízelek iránt.
Alacsony fogyasztás mellett erős motor = Honda Civic 2.2 i-CTDi
Asztalravissza Bébi
|
|
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 2204 |
Furat x löket (mm) | 85 x 97,1 |
Hengerek / szelepek száma | 4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 103 (KW)/140 (LE)/4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 340/2000 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 8,6 |
Végsebesség (km/h) | 205 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 6,7 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 4,5 |
Vegyes (l/100 km) | 5,3 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 140 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4245/1765/1460 |
Tengelytáv (mm) | 2620 |
Csomagtér (liter) | 456 liter |
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) | 1422/468 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 50 |
Gumiméret | 225/45 R17 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 5 790 000 Ft |
Konkurensek (forint) | Mazda3 Sport: 5 749 900 Ft |
Toyota Corolla Sol Plus 1.4 D-4D: 4 690 000 Ft | |
Toyota Corolla Sol Plus 1.6 VVT-i: 4 430 000 Ft | |
Tesztelt autó ára (forint) | |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | 225/45 R17-es kerék könnyűfém keréktárcsam, ablaktörlő esőérzékelővel, elektromos, fűtött külső tükrök, külső tükörbe integrált irányjelző |
ÉRTÉKELÉS |