Talán nem kéne mindjárt az elején ellőnöm, de nem bírom magamban tartani: jobban élveztem, mint a 911-est és sokkal erősebbnek tűnt, mint az RS4-es. Életem talán legjobb skalpja! Ha kérdezik tagadom, de az igazság az, még mindig a hatása alatt vagyok. Próbálom elterelni a gondolataimat, de még nem tudom kiverni a fejemből. Küzdök a Z4 M Coupéval!
Mit tud az M Coupé?
343 lóerő a hátsó kerékre, egy hathengeres szívómotorból. Hihetetlen gázpedál-reakció, bődületes hangélmény, gokartos közvetlenség – talán ez állhatna a csomagoláson. Még közelebb visz, ha sorolok néhány nevet: Porsche, Ferrari, Lamborghini. Higgyék el, ez nem túlzás! Ilyen klasszisokhoz kell hasonlítani a Z4 M Coupét, mert hasonló kaliberű élményautót egyszerűen lehetetlen találni holmi tömegmárkák között. Ég veled Nissan 350 Z!
M szív
Nem akarom eltúlozni a design fontosságát, mert az mit sem érne, ha mézeskaláccsal lenne kibélelve a motorház, és kolbászból lenne a kipufogó. Sokkal izgalmasabb, hogy ott virít rajta az M betű. Ez a betű sokkal többet jelent, mint maga a motor, mégis az a szíve. A Z4 az előző M3-asét örökölte. Azt a 3,2 literes motort, ami kategóriájában hatszor gyűjtötte be a legjobb motornak járó elismerést . Hogy miért? Mert 343 lóerőt préselnek ki „szegény” 3,2-esből – turbó és kompresszor nélkül -, ami így olyan érzékeny, hogy elég a gázpedálra lehelni, máris felbőg, és ezzel egy időben úgy hátba vág, hogy utasként ösztönösen kapaszkodni akarunk valamibe.Kulcsra indul, gázra farol
Nincs nagyzolás. Nincs indítógomb, a motor szimplán a kulcs elfordításával robban. Felgyulladnak a fordulatszámmérőn a sárga lámpácskák, majd ahogy melegszik a motor, folyamatosan elalszanak. Végül csak egy marad 7500-nál, utána piros mező. Elsőre kicsit rángat, de most nem a menetstabilizáló miatt, mint a 335i Coupeban, hanem mert sosem volt még dolgom ilyen érzékeny gázpedállal. Még a Porschéban sem! Másodszorra már jobb! A motor nem túl erős alul, nem dolgozik ellen a DSC, minden erő átkerül az aszfaltra, még a keskenyebb téli gumival is. Kinek kell a turbómotor? Nekem nem, ha ilyen is van!
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm)
3246
Furat x löket (mm)
87.0 X 91.0
Hengerek / szelepek száma
S6/24
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)
252(343)/7900
Max. nyomaték (Nm/ford.)
365/4900
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)
5.0
Végsebesség (km/h)
250
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km)
18,2
Lakott területen kívül (l/100 km)
8,6
Vegyes (l/100 km)
12,1
CO2 kibocsátás (g/km)
292
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4113/1781/1287
Tengelytáv (mm)
2497
Csomagtér (liter)
245-300
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg)
1495/310
Üzemanyagtank kapacitás (liter)
55
Gumiméret
225/45 – 255/45 R18
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint)
17 276 000
Konkurensek (forint)
Porsche Cayman S: 19 990 000
Nissan 350Z: 11 970 000
Mercedes SLK 55 AMG: 22 371 000
Tesztelt autó ára (forint)
A szériafelszereltség fontosabb tételei
Kit érdekel, úgy jó, ahogy van?!
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye
Hibátlan! Őszinte, gyors, kezes, élvezetes!
Pontszám (max. 10)
9,75 pont