Zabos Panda
Az első és legfontosabb: a Panda 100-ast senki de senki ne úgy képzelje el, mint egy normál kisautót, egy normál 100 lóerős motorral. Ez teljesen más! Egy új kor kezdete, majdhogynem a régmúlt GTI-kor feltámadása. Egy 1,4-es motorból? – pillantottak rám sokan kérdően, nem véletlenül. Ekkora teljesítmény hallatán már nem esünk hanyatt manapság. Nem nagyképűség ez, mi is így voltunk vele itt java részt. De a Panda 100 tényleg más. Persze nem a mérhetetlen és megzabolázhatatlan erő teszi felejthetetlenné, nem kell kapásból valótanságokat vizionálni. Nem fogunk lenyomni vele BMW-ket, meg Opel Calibrákat a lámpánál. Inkább egészben kell tekinteni, és így hipp-hopp bele lehet szeretni. A Panda 100 megnyerő az első benyomásra. Alacsonyabb, vagányabb, dögösebb, mint a normál Panda. Az aranyos, magas, keskeny hatású lányautóból néhány egyszerű mozdulattal egy széles vállú, zömök birkózó lett. Az izmosodó erények között néhány ablakfólia, új lökhárítók, ízlésesen elhelyezett műanyagok, spoilerek és egy krómozott kipufogóvég szerepel mindössze. Kellett még egy erős olló is, amivel lenyisszantottak a rugókból. Ennyi bőven elég volt a külső felpaprikázásához. Ja, és ne felejtsük el a 15 colos felniket és az iszonyatosan peres gumikat sem. A belsőt nem variálták meg túlságosan, ráböktek egy sötét színre, meg hozattak egy kagylósabb ülést és egy bőrkormányt a raktárból . A City-gombot meg kicserélték egy jóval hasznosabb Sport-feliratúra.
Minden klappol
Nincs varázslat, de amire vezetés közben szükség van, az tökéletesen működik. A Panda szíve egy viszonylag új, 1,4 literes motor, 16 szeleppel, 100 lóerővel, egy csomó kábellel, csavarral, meg a többivel. Két előnyös tulajdonsága is van. Jobban pörög az átlagosnál, és jobban lehet vele kergetőzni az átlagosnál. Azért nem egy Z4 M, de nyoma sincs a környezetvédelmi normák általi csúnya mellékhatásoknak, mint az 5 másodperces gázpedál-reakció vagy a lomha fordulatszámesés. Igazi kis rakétához hűen 7000-ig pörög, szép a hangja és kívánja a sebességet. Azért, hogy egy autó jobban menjen az átlagosnál, még további szerencsés tulajdonságok, például a Vénusz és Mars együttállása is szükségeltetik. A Panda esetében ez egy rendkívül ritka és precíz hatsebességes váltó párosításában testesült meg, valamint hogy az egész fém-, gumi- és műanyaghalom nem nyom többet egy tonnánál. Utóbbival meg is történt a múltidézés, és rávilágítottunk a régi sportos kisautók legfontosabb tulajdonságára. Az alacsony tömegre. Jelen esetben ez 9,5 másodperces gyorsuláshoz elegendő, ami bőven jó ahhoz, hogy a hasonló méretű kisautókból még az 1,6-os benzineseket is legyűrjük, egy átlagos családi autót pedig odakenjünk a lámpánál. Aki nem érez erre késztetést alaphelyzetben, az a Pandában majd fog.
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm)
1368
Furat x löket (mm)
72 X 84
Hengerek / szelepek száma
S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)
73,5(100)/6000
Max. nyomaték (Nm/ford.)
131/4250
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)
9,5
Végsebesség (km/h)
185
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km)
8,7
Lakott területen kívül (l/100 km)
5,3
Vegyes (l/100 km)
6,5
CO2 kibocsátás (g/km)
154
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
3578/1606/1522
Tengelytáv (mm)
2299
Csomagtér (liter)
206/775
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg)
975
Üzemanyagtank kapacitás (liter)
35
Gumiméret
195/45
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint)
3 390 000
Konkurensek (forint)
Lancia Ypsilon 1.4 95LE : 3 990 000
Ford SportKa 95LE: 3 079 000
Seat Ibiza 1.4 16V 100 Sport „FEVER”: 3 184 000
Tesztelt autó ára (forint)
A szériafelszereltség fontosabb tételei
ABS, manuális klíma, elektromos ablakok, központi zár, ködfényszóró, sportfutómű, 15 colos alufelni, 6 sebességes váltó
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye
Igazi kis méregzsák! A legélvezhetőbb kisautó mostanában. Jó vétel!
Pontszám (max. 10)
8 pont