Teszt: Opel Corsa 1.4 Sport

Come on, tinik!

Amikor Hamar Balázs hazatért a Corsa D bemutatójáról, nem tudtam mire vélni az autóhoz kitalált C’mons figurákat. Időközben eltelt öt hónap, de a bábokat még mindig csupán edényfogó kesztyűre pingált torzszülöttnek látom. Ezért is maradt meg bennem az Automobilwoche egy cikke, amely a tavalyi év marketinges bukásának minősítette a kámonokra épített kampányt, mert az elsüvített az autóvásárló korosztály mellett.

Ki mire bukik?

Szerintük az Opel a reklámmal annyira nagyot fiatalított, hogy az MTV-n cseperedő középiskolásokat találta meg, akik inkább a Tinitonicra vevők. (Az arclemosóra gondolok, nem a pornófilmre.) Oda se neki! Az autó van olyan jó, hogy vakvágányra irányított hirdetésekkel is úgy buknak rá, mint az arab sejkek Bódi Sylvire. Vagy fordítva?

Mindegy is, a H Astra után ez megint egy olyan Opel, amire igazán büszke lehet a tulajdonosa. Gusztusos kívül-belül, főleg a tesztautó fekete színe áll nagyon jól a háromajtósnak a 17 colos kerekekkel. Szép a krómdísz az elején, ilyen autókra koptatjuk a „kis ékszerdoboz” fordulatot, bármily banális is.

Kisméretű nagyautó

Aki nem sajnálja rá a pénzt, az messze maga mögött hagyhatja a kiskocsi-univerzumot. A D Corsa igazán mindent tud, amit a nagyok. Mármint a jóval nagyobbak. Igényes anyagokkal találkozni belül, a kormány állítható hosszirányban is, a bőrkárpit hidegét fűtőszálak száműzik.

Mire a kormány meleg lesz, akár a friss zsemlye, az ülésfűtést már le is csendesíthetjük és tájékozódási gondjainkat is rég megoldotta a navigációsrendszer. Ez persze mind felárért jár, de mégis. Ha valaki öt éve magyar térképes navigációról és kormányfűtéses kisautóról regélt volna, megkértük vó’n, hogy hagyja ki a következő két rundót.

90 lóerő elvileg nem kevés, most mégse volt sok. Egy kattintással minden kiderül


Gyors, csak ráz

Van más is. A fényszóró sötét télben messze nem vett le minket a lábunkról, de a kanyarba való bevilágításnak nagymestere. Mindig láthattuk, mi vár ránk ott, ahová éppen készülünk befordulni. Kanyarok előtt nem kellett sokat mérlegelni, a sportos futómű, a közvetlen kormányzás, az alacsony oldalfalú és széles gumik megoldanak helyettünk majdnem mindent. Ha mégis elnéztük a dolgot, számíthatunk a rendelhető ESP-re és az autó eredendő jóindulatára.

Ennek ellenére a sima 1,2-es Corsa futóművétől sokkal inkább hasra estem, mert az egyszerre volt agilis és kényelmes. Utóbbit ezúttal lenullázta a sportfutómű a 215/45-ös gumikkal. Budapestre túl kemény és túlságosan rázós a 17 colos kerék. A háromajtós Corsából sajnos pocsék a kilátás, akár előre hasítunk, akár parkolni kell. Hiába szép és erőteljes kívülről, nem szabadna ennyire megnyomorítani az áttekinthetőséget.

90 lóerő: kell legalább ennyi

Aki a C vagy B Corsából emlékszik a 90 lóerős 1,4-es motorra, az csalódni fog az újban. Hiába a viszonylag sok lóerő, a sportos vezethetőséghez nem illik a motor kimértsége. Ha ugyanezt a lendületet egy ezerkettes motor nyújtaná, akkor ajnározni kezdenénk, de a Corsa 1.4-től bőszebb felpörgést, jobb gyorsulást reméltünk. A fogyasztás alacsony. Télen, városban mindössze 8,4 litert égettünk el a teszten, hiába jelentős a kocsi súlya.

Sokat, sok pénzért

Azon nem szabad meglepődni, ha egy friss, vonzó és tényleg jó termék a bemutatásakor drága. Momentán az a helyzet, hogy a tehetősebb nyugat-európaiak simán felszippantják a Corsából gyártható mennyiséget. Ezért aztán a kinti „nagy” Opel nincs rászorítva arra, hogy nekünk rokonszenvesebb árakkal járassa csúcsra az így is jól futó hazai értékesítést. Eltelik 1-2 év, és a Corsa ára is szépen olvadásnak indul majd. Addigra elillan az újdonság különleges varázsa, de akkor is egy jól sikerült, két embernek nagyobb autókkal is felérő kocsit kapunk a pénzünkért.

Még nincs vége! A túloldalon jön a legfontosabb, az ár a konkurensek tükrében


Műszaki adatok – Opel Corsa 1.4 Sport
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1364
Furat x löket (mm) 73,4×82,6
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 66 (90)/5600
Max. nyomaték (Nm/ford.) 125/4000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 12,4
Végsebesség (km/h) 173
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 7,8
Lakott területen kívül (l/100 km) 4,8
Vegyes (l/100 km) 5,9
CO2 kibocsátás (g/km) 142
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 3999/1713/1488
Tengelytáv (mm) 2511
Csomagtér (liter) 285/690-1050
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) 1100/445
Üzemanyagtank kapacitás (liter) n.a.
Gumiméret 195/55 R16
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 3 309 000
Konkurensek (forint) Kia Rio 1.4 EX Safety, 3 140 000
Renault Clio 1.4 Dyn. Plus, 3 410 000
SEAT Ibiza 1.4 Sportline, 3 093 400
Tesztelt autó ára (forint)
A szériafelszereltség fontosabb tételei ABS, első, oldal- és függönylégzsák, motoros első ablakemelők, távirányítós központi zár, sportfutómű, ködlámpa elöl, fűthető, motoros állítású külső tükrök, 4 hangszórós CD-s rádió
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Mutatós autó, amelyet jó vezetni, de főleg a hatása miatt szerethetik a feltűnést áhítók. Belül tágas, kényelmes és átgondolt. A motor lehetne halkabb és erősebb, egyedül a fogyasztása dicséretes. A Corsa Sport szegényes felszereltségéhez képest túl drága.
Pontszám (max. 10) 7,0 pont