Come on, tinik!
Amikor Hamar Balázs hazatért a Corsa D bemutatójáról, nem tudtam mire vélni az autóhoz kitalált C’mons figurákat. Időközben eltelt öt hónap, de a bábokat még mindig csupán edényfogó kesztyűre pingált torzszülöttnek látom. Ezért is maradt meg bennem az Automobilwoche egy cikke, amely a tavalyi év marketinges bukásának minősítette a kámonokra épített kampányt, mert az elsüvített az autóvásárló korosztály mellett.
Ki mire bukik?
Szerintük az Opel a reklámmal annyira nagyot fiatalított, hogy az MTV-n cseperedő középiskolásokat találta meg, akik inkább a Tinitonicra vevők. (Az arclemosóra gondolok, nem a pornófilmre.) Oda se neki! Az autó van olyan jó, hogy vakvágányra irányított hirdetésekkel is úgy buknak rá, mint az arab sejkek Bódi Sylvire. Vagy fordítva?
Mindegy is, a H Astra után ez megint egy olyan Opel, amire igazán büszke lehet a tulajdonosa. Gusztusos kívül-belül, főleg a tesztautó fekete színe áll nagyon jól a háromajtósnak a 17 colos kerekekkel. Szép a krómdísz az elején, ilyen autókra koptatjuk a „kis ékszerdoboz” fordulatot, bármily banális is.
Kisméretű nagyautó
Aki nem sajnálja rá a pénzt, az messze maga mögött hagyhatja a kiskocsi-univerzumot. A D Corsa igazán mindent tud, amit a nagyok. Mármint a jóval nagyobbak. Igényes anyagokkal találkozni belül, a kormány állítható hosszirányban is, a bőrkárpit hidegét fűtőszálak száműzik.
Mire a kormány meleg lesz, akár a friss zsemlye, az ülésfűtést már le is csendesíthetjük és tájékozódási gondjainkat is rég megoldotta a navigációsrendszer. Ez persze mind felárért jár, de mégis. Ha valaki öt éve magyar térképes navigációról és kormányfűtéses kisautóról regélt volna, megkértük vó’n, hogy hagyja ki a következő két rundót.
90 lóerő elvileg nem kevés, most mégse volt sok. Egy kattintással minden kiderül
Gyors, csak ráz
Van más is. A fényszóró sötét télben messze nem vett le minket a lábunkról, de a kanyarba való bevilágításnak nagymestere. Mindig láthattuk, mi vár ránk ott, ahová éppen készülünk befordulni. Kanyarok előtt nem kellett sokat mérlegelni, a sportos futómű, a közvetlen kormányzás, az alacsony oldalfalú és széles gumik megoldanak helyettünk majdnem mindent. Ha mégis elnéztük a dolgot, számíthatunk a rendelhető ESP-re és az autó eredendő jóindulatára.
Ennek ellenére a sima 1,2-es Corsa futóművétől sokkal inkább hasra estem, mert az egyszerre volt agilis és kényelmes. Utóbbit ezúttal lenullázta a sportfutómű a 215/45-ös gumikkal. Budapestre túl kemény és túlságosan rázós a 17 colos kerék. A háromajtós Corsából sajnos pocsék a kilátás, akár előre hasítunk, akár parkolni kell. Hiába szép és erőteljes kívülről, nem szabadna ennyire megnyomorítani az áttekinthetőséget.
90 lóerő: kell legalább ennyi
Aki a C vagy B Corsából emlékszik a 90 lóerős 1,4-es motorra, az csalódni fog az újban. Hiába a viszonylag sok lóerő, a sportos vezethetőséghez nem illik a motor kimértsége. Ha ugyanezt a lendületet egy ezerkettes motor nyújtaná, akkor ajnározni kezdenénk, de a Corsa 1.4-től bőszebb felpörgést, jobb gyorsulást reméltünk. A fogyasztás alacsony. Télen, városban mindössze 8,4 litert égettünk el a teszten, hiába jelentős a kocsi súlya.
Sokat, sok pénzért
Azon nem szabad meglepődni, ha egy friss, vonzó és tényleg jó termék a bemutatásakor drága. Momentán az a helyzet, hogy a tehetősebb nyugat-európaiak simán felszippantják a Corsából gyártható mennyiséget. Ezért aztán a kinti „nagy” Opel nincs rászorítva arra, hogy nekünk rokonszenvesebb árakkal járassa csúcsra az így is jól futó hazai értékesítést. Eltelik 1-2 év, és a Corsa ára is szépen olvadásnak indul majd. Addigra elillan az újdonság különleges varázsa, de akkor is egy jól sikerült, két embernek nagyobb autókkal is felérő kocsit kapunk a pénzünkért.
Még nincs vége! A túloldalon jön a legfontosabb, az ár a konkurensek tükrében
|
|
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1364 |
Furat x löket (mm) | 73,4×82,6 |
Hengerek / szelepek száma | S4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 66 (90)/5600 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 125/4000 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 12,4 |
Végsebesség (km/h) | 173 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 7,8 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 4,8 |
Vegyes (l/100 km) | 5,9 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 142 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 3999/1713/1488 |
Tengelytáv (mm) | 2511 |
Csomagtér (liter) | 285/690-1050 |
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) | 1100/445 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | n.a. |
Gumiméret | 195/55 R16 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 3 309 000 |
Konkurensek (forint) | Kia Rio 1.4 EX Safety, 3 140 000 |
Renault Clio 1.4 Dyn. Plus, 3 410 000 | |
SEAT Ibiza 1.4 Sportline, 3 093 400 | |
Tesztelt autó ára (forint) | |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | ABS, első, oldal- és függönylégzsák, motoros első ablakemelők, távirányítós központi zár, sportfutómű, ködlámpa elöl, fűthető, motoros állítású külső tükrök, 4 hangszórós CD-s rádió |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Mutatós autó, amelyet jó vezetni, de főleg a hatása miatt szerethetik a feltűnést áhítók. Belül tágas, kényelmes és átgondolt. A motor lehetne halkabb és erősebb, egyedül a fogyasztása dicséretes. A Corsa Sport szegényes felszereltségéhez képest túl drága. |
Pontszám (max. 10) | 7,0 pont |