Csak a törzs legbátrabb tagjai mernek visszagondolni arra az éjszakára, amikor Létra Váz együtt hált HEMI Blokkal. Rettenetes vihar volt, villámok cikáztak az égen, rengett a föld és a riadt musztángok eltépték kötőfékeiket az égzengésben. Ezen az éjszakán fogant meg a Grand Cherokee SRT-8 egy szarvasbőr pamlagon. Nem bonyolítja Nevét nagyapjáról, Nyolcbivalyról kapta, akinek testi erejét az összes indián törzs rettegte, túl a nagy folyón is. SRT-8 egészen őrá ütött. Félelmetesen egyszerű, és egyszerűen félelmetes harcos volt. Megvetette a szofisztikált gépeken edzett ellenfeleket, rönkharapással, csilledobással és bölényemeléssel erősített. Conant és Rambót lábszagával pusztította el, levetve mokaszinját, egyedül Chuck Norris harcolt ki hosszabbítást. Őt saját szakálldarabjával bökte szíven a hirtelenhalálban. Ilyen legyőzhetetlen ő, a Jeep Grand Cherokee SRT-8.

a videó a hirdetés után indul
És egy kis zene a motortérből Katapultálás földközelben Ráadásul most mérges. A sápadtarcúak elvették rézbőrű testvéreinktől a földet, hogy autópályát építsenek rá, ezért aszfalton kell odaverni kedvencüket, a Porsche Cayenne Turbót. Sőt, jöhet akár a Turbo S is. Az SRT-8 még annak is ad 2 tizedet százig. Korábban nem tudtam elképzelni, milyen erővel katapultálható talajközelben 25 bölény tömege, de létezik, a Jeepben többször is átéltük. Tűzszekerünkből letekintve mindenki nyomorult prérikutyának tűnik. Nincs velük az erő, főleg nem az az erő, amelyik autónkat felrúgja állórajt után 5 másodperc alatt százra. Mert nincs átmenet 0 és 50 között, ez a gépszörny helyből elugrik odáig, aztán rögtön túllép százon. Közben fel sem tűnik, hogy az automata váltott-e, pedig remekül dolgozik. De 180-ig annyira vágtat az autó, hogy örülünk, ha sikerül a kormányban megkapaszkodni.

Teszt: Jeep Grand Cherokee SRT 8 1

426 lóerőt számlál Erre még az sem elég magyarázat, hogy motorja 6,1 literes és 426 lóerőt számlál. Az ML-nek 510 lóerővel sikerül ugyanez, a Cayenne-nek 521 lóerővel sem. Amit ráadásul a motor produkál gyorsulás közben, az egyszeri hangélmény. Még asszonyainkat is megbabonázza a wigwamban, ahogy a 8 henger üvölt. Egy SRT-8-at nem neveznénk a préri legszebb virágszálának, mégis megfordul utána az összes indián és fehér prémvadász. Szívlapáttal tolta be a tesztoszteront, sugárzik belőle a nyers erő. Legtöbben menekülőre fogják, ha agresszív ábrázata feltűnik a tükörben. Persze szórakoztatóbb, ha egy óvatlan sportkocsi leáll versenyezni, mi meg simán átugorjuk. MOTORADATOKLökettérfogat (ccm)6063Furat x löket (mm)103,0×90,9Hengerek / szelepek számaV8/32Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)313 (426)/6000Max. nyomaték (Nm/ford.)569/4600MENETTELJESÍTMÉNYEKGyorsulás (s, 0-100 km/h)5,0Végsebesség (km/h)245FOGYASZTÁSVáros (l/100 km)21,8Lakott területen kívül (l/100 km)12,7Vegyes (l/100 km)16,0CO2 kibocsátás (g/km)381MÉRETEKHosszúság/szélesség/magasság (mm)4785/1870/1710Tengelytáv (mm)2780Csomagtér (liter)978-1909Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg)2220-2270/480-530Üzemanyagtank kapacitás (liter)80Gumiméret245/45 R20ÁR, KÖLTSÉGEKAlapár (forint)19 990 000Konkurensek (forint)Mercedes-Benz ML 63 AMG
Porsche Cayenne Turbo STesztelt autó ára (forint)22 570 000A szériafelszereltség fontosabb tételeiABS, ESP, első, oldal- és függönylégzsákok, 6 hangszórós CD-s rádió MP3-lejátszással és hatlemezes CD-tárral, motoros állítású első ülések, automatikusan elsötétedő belső és külső tükrök, elektromos ablakemelők elöl-hátul, motoros állítású pedálsor, esőérzékelő ablaktörlő, ülésfűtés elöl, guminyomás-ellenőrző rendszer, fedélzeti számítógép, parkolóradar elöl-hátul, tempomat, bőrkárpitozás, 20 colos könnyűfém felnikÉRTÉKELÉSa vezess.hu véleményeJózanul nézve egy környezetpusztító szörny, de az első padlógáz rabul ejtett minket, és onnantól imádtuk. Az egetrengető élményhez képest nem drága és nem is fogyaszt sokat.Pontszám (max. 10) 9,0 pont