Eligazítás zajlik a C-osztály hazai bemutatóján a Szent István-bazilika közelében. Megtudjuk, hogy a Mercedes fiatalítani szeretne az ügyfélkörén, ezért a Classic és Elegance kiviteltől merészen elüt a sportos Avantgarde. A hűtőmaszk tetején nincs csillag, hanem a kupék és újabban az R, az ML meg a B-osztály példájára a hűtőrács közepén van belőle egy nagyobb.

Kellenek a fiatalabbak

Alig drágább elődjénél
Aratnia kell a 35-45 közötti korosztályban

Aratnia kell a 35-45 közötti korosztályban

Aratnia kell a 35-45 közötti korosztályban


A megcélzott ügyfélkör valószínűleg nyitott és nem jön zavarba apró feladatoktól, amelyek megoldásához intelligensen lát neki. Legalábbis derék C Merci-vásárlót domborítva nekünk minél ötletesebbnek, megnyerőbbnek kellett lennünk, ezért leporoltuk belevaló énünket.

Van némi érzékünk az élet szépségeihez, így a feladatok végrehajtásához élből kiválasztottunk egy 272 lóerős C 350-est. Az eleve szép Avantgarde-kivitelt erősen feldobta az AMG-csomag, amely még csak a látványnak használ, de ha kijön a C 63 AMG, akkor lesz majd sírás-rívás az Audinál és a BMW-nél. Jelenleg viszont itthon az A4 és a 3-as is sokkal jobban áll az eladásokat tekintve, a C-osztálynak őket kellene megelőznie az importőr szándéka szerint.

10 magyar, 272 lóerő

Nekünk ennél könnyebb dolgunk van, csak a pesti belvárosban kell rábeszélnünk 10 járókelőt, hogy feszítsenek ki egy transzparenst a kocsi előtt, orcájukon széles mosollyal. Többekről lepattanunk, de nemsokára velünk van az első vállalkozó, egy bácsi. Fillérből lesz a forint, illetve amilyen az adjonisten – zakatolnak bennem a bölcsességek, és kiegészülünk két nénivel, három lánnyal, majd még négy honfitársunkkal.

Nem ismertük egymást, de ő is segített

Nem ismertük egymást, de ő is segített

Nem ismertük egymást, de ő is segített


Aki csak sír az önzés és az „ember embernek farkasa”-világ miatt, azt meglepjük: negyed órán belül találunk 10 önzetlen embert. Egyikük sem volt turista, többen is siettek és a Madách-téri hajléktalanok sem engedték meghívnom őket egy rundóra. Ők nem azért segítettek. Elkészülnek a fényképek, és arra gondolok, az Úr jutalmazott meg, amiért nem csapom le rögtön a telefont az ügynököknek.

Lazítás és durvulás

A belváros után a Fehér út környéke, az autóseftelés aranyháromszöge volt a következő cél. A hétfokozatú automatából addig csak a kényelmet éreztük, a cityből kiszabadulva kiderült, hogy a kormány mögötti fülekkel villámgyorsan válthatunk kézzel. Nagypályás lazítás helyett a V6-os benzines durvulni is képes. Az első padlógáz és kihúzatás mellbevágó, pedig a 250-es végsebesség alig harmadánál járunk.


Olcsó benzinnel sosem kéne dízelmotor, de tankolni sokba kerül, tényleg ésszerűbb a három dízel. Aki mégis kitart a benzinesek mellett, az örülhet a modellváltással megerősödött és takarékosabbá tett kompresszoros négyhengereseknek, meg a kifinomult V6-os modelleknek.

Kényelem, kényelem, kényelem

Nagyon kényelmes, mert igazi Mercedes

Nagyon kényelmes, mert igazi Mercedes

Nagyon kényelmes, mert igazi Mercedes


A harmadik C-osztály egy igazi Mercedes-Benz limuzin, tehát rendkívül kényelmes. Ahogy ülünk benne, amin trónolunk, ahogy suhan, az mind kifogástalan. A futómű alapbeállítása andalítóan kényelmes, mégsem himbilimbis.

Ősztől elérhető lesz az Advanced Agility-csomag elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal. A rendszer kényelmes és sportos felállásban üzemel, utóbbiban agresszívebb gázreakcióval, sportosabbra váltó csillapítással, kormányzással és automata váltóval.

Kilenc gömb? Kettőért sem menne

Hamar átérünk az autótelepekhez, ahol fel kell hajtanunk egy vevőt az új C-re. Az első kereskedő hülyének néz, amikor kimondom a 9 milliós árat. Kétmillás kocsit sem tudsz elpasszolni, nemhogy ezt – mondja. Nem hatja meg, hogy a konkrét autó listaára 15,4 millió forint volt a rengeteg extrával. A C-osztályhoz ugyanis hetvenféle felszerelést rendelhetünk utólag, a balesetveszélykor az öveket megfeszítő, a tolótetőt bezáró, az üléstámlát meredekre állító Pre-Safe-rendszertől a csodalámpáig. Végül egy tehetős szőke hölgy királymenő napcsi-szemcsiben, D&G-övben rááll az üzletre. Épp Mercedest keres, de kisebbet és csak dízelt az évi 70 ezer kilométer okán. Az álom C-osztállyal nem fájdítaná a szívét, de igazolja, hogy neki megérne az autó 8,5 milliót.

Dízelként 8,6 millió forinttól kapható

Dízelként 8,6 millió forinttól kapható

Dízelként 8,6 millió forinttól kapható


Közben kollégáink is sikerrel járnak. Egyikük Veszprémbe vitte haza azt a vállalkozó szellemű hölgyet, akit sikerült leimádkozni a sárga buszról, mások felhajtanak egy szertári csontvázat, kerítenek egy olimpiai bajnokot egy fotó erejéig, háromágú csillagot öntetnek marcipánból, teletömik óvodásokkal az autót és így tovább. Ha ennek a napnak van bármi köze a valósághoz, akkor tényleg jófejség C-osztályt venni.

Benzines

C 180 Kompressor: 156 LE, 230 Nm, 223 km/h, 9,5 s, 7,7-7,9 L/100 km, 8 550 000 Ft
C 200 Kompressor: 184 LE, 250 Nm, 235 km/h, 8,6 s, 7,9-8,1 L/100 km, 9 100 000 Ft
C 230: V6, 204 LE, 245 Nm, 240 km/h, 8,4 s, 9,4-9,6 L/100 km, 10 400 000 Ft
C 280: V6, 231 LE, 300 Nm, 250 km/h, 7,3 s, 9,4-9,6 L/100 km, 11 100 000 Ft
C 350: V6 272 LE, 350 Nm, 250 km/h, 6,4 s, 9,7-10,0 L/100 km, 14 120 000 Ft

Dízel

C 200 CDI: 136 LE, 270 Nm, 215 km/h, 10,4 s, 6,1-6,3 L/100 km, 8 590 000 Ft
C 220 CDI: 170 LE, 400 Nm, 229 km/h, 8,5s, 6,1-6,3 L/100 km, 9 150 000 Ft
C 320 CDI: 224 LE, 510 Nm, 250 km/h 7,7 (aut: 6,8) s, 7,0-7,3 L/100 km, 11 160 000 Ft

A név mögött a teljesítmény, a forgatónyomaték, a végsebesség, a százra gyorsulás, a szabványos átlagfogyasztás és a listaár következik.