Túl az orális fixáción – Ibiza 1.4 Fever

Genfben ott voltunk, élőben is jó csaj
Pont, pont, vesszőcske

Pont, pont, vesszőcske

Pont, pont, vesszőcske


Amikor egy férfitársaságba befutottam a sárga Ibizával, Shakira jó reklámembernek tűnt a reakciók alapján. A legtöbben bírták a zenéjét, az egyszerű tagozat pedig azt sem titkolta, hogy kiadósan gerincre vágnák az énekesnőt.

Shakirának van hangja, csinos és odafigyel a szegény sorsú gyermekekre is. Van egy mezítlábasnak elkeresztelt alapítványa, ahová a SEAT a ma elvárt CSR jegyében szépen tolja a pénzt. (A CSR – Corporate Social Responsibility – nem a csehszlovák államvasutat jelenti, hanem a vállalati felelősségvállalás ma divatos elnevezését.)

Zenében utazik

A gyümölcsöző kapcsolat keretében jól jön egy limitált széria az Ibizából. A Feverben a zenei kapcsolatot az MP3-as fájlokkal megbirkózó rádió és a polcról előhalászható USB-csatlakozó jelzi. Egy gyári megoldáshoz képesta csatlakozó kivitele elég csöves, de ha nem akarjuk, nem látszik.

Itt egyesül a saját zenénk az autóval

Itt egyesül a saját zenénk az autóval

Itt egyesül a saját zenénk az autóval


A katalán autógyárnál is tudják, hogy az utazások feldobására a saját zenénk a legalkalmasabb. A felhasználó örül a csupa jó számnak és szereti az autót, mert nem kell CD-t irkálnia, csak rádugja a kis lejátszóját és máris működik. Idáig kellene eljutni minden autómárkánál.

A limitált szériától függetlenül az Ibiza pont azért rokonszenves, amiért az előző Skoda Fabiát is szeretjük. Egy világmegváltó trükkök nélküli, ám tisztességesen megcsinált kisautó. Bizonyos dolgok nem öregszenek meg, ezért a már 5 éves Ibizában változatlanul egészséges az üléshelyzet, kényelmes az ülés és jó a futómű. A VW-konszernen belüli rokonoknál (Fabia, Polo) keményebbre hangolt futóművel és az eltalált szervokormánnyal szorult élet a kocsiba.

Szaporodó lóerők

Eddig a pörgős háromhengeres alapmotort nem adtam volna oda a lomha 75 lóerős 1,4-esért, de a modellfrissítés után az 1,4-es benzines is erőre kapott. Nagy csodát ne várjunk tőle, de 85 lóerővel elég a teljesítménye országútra

7,7 litert fogyasztott és 85 lóerős

7,7 litert fogyasztott és 85 lóerős

7,7 litert fogyasztott és 85 lóerős


és autópályára is.

Minálunk 7,7 litert fogyasztott, ami átlagos. Csak azért nem dicsérjük különösebben, mert ennek jó része békés 110-130 között fogyott el autópályán, Budapestre csak a megtett utak harmada jutott.

3,1 milliótól

A Magyarországnak leosztott 100 Ibiza Feverből már 66 gazdára talált. A csomagban távvezérelhető MP3-as rádió, Bluetooth-kihangosító és a szériánál jobb hangszóró van. Öt ajtóval, légkondival, alufelnivel és Shakira-cuccostul 3,2 millió forintért adják, ami kedvező ajánlat, még ha nem is annyira vonzó, mint az énekesnő fűszoknyában.


Toledo Open – Nem tökéletes, de jó

Az Open sorozat pont annyival nyújt többet egy hagyományos Toledónál, amitől legtöbben még nagyobb örömmel mutatják meg szombat délelőtt a szomszédnak az új családtagot. Nincs alternatíva, az Open csak feketében és csak TDI-vel kapható.

140 lóval jól szalad

140 lóval jól szalad

140 lóval jól szalad


Miután a SEAT évek óta nyomul a sportos imázs kialakításáért, így ez a modell sem kivétel ez alól. A tesztautó mutatós, mégis visszafogott spoilerkészlettel, látványos kipufogókkal és különleges fehér hátsó lámpákkal gazdagodott. Megtoldották az első lökhárítót, kissé versenyautósra szabták a hátsó ütközőt, és nem felejtettek el egy kis szárnyat formázni a hátsó szélvédő fölé.

Zajosan, gyorsan, kényelmesen

Szép-szép, de már az autó átvételekor figyelmeztettek rá: „Már az előző újságíró is felakadt vele.” És tényleg, a padkára állást el kell felejteni, jobb ha a közelébe sem merészkedünk, mert az orrspoiler nagyon lent van. Ha figyelnek rá, nem gond, együtt tudnék vele élni.

Családoknak ideális

Családoknak ideális

Családoknak ideális


Azt hittem, gond lesz az Open 18-as felnijeivel is, melyeken kutatni kell a gumi után. Elképesztő, de ezzel a kombinációval is bírja az úthibákat a Toledo. Figyelemre méltó, ahogy csillapít, a stabilitásra pedig ilyen gumikkal nem lehet panasz. Egyetlen hibája, hogy elképesztően sok zaj érkezik a kerekektől az utastérbe.

Kétmillió itt, hétmillió ott

Ugyanez mondható el a motorról is, de a hangján kívül nincs gyenge pontja. A 140 lovas TDI kicsit gyenge alul, de némi gyakorlás után uralható a turbó. Ha pedig tartjuk a fordulatot, élményszerű a vezetése.  Írhatnám, hogy sokat evett, de a tíz liter feletti átlagot én sem hittem el. Ez vélhetően annak a hibája, aki a mutató jelzésére és nem a valóságban tankolta tele az autót előttem.

Ha mindehhez hozzávesszük, hogy a Toledo elképesztően tágas és tologatható hátsó üléseivel igen praktikus is, akkor máris eljutottunk egy ideális családi autóhoz. Amiben ezúttal fekete bőr borítja az üléseket és MP3-at is játszik a hifi. A baj csak az, hogy az 1,9 milliós árelőny ellenére több mint hétmillió forintba kerül.

Albínó Altea

A Toledóból pont az hiányzott, amit az Altea Black&White tud. Azaz az utastér nem olyan lehangolóan fekete. Persze a legtöbb felület itt is sötét tónusú, de az ajtókat és az üléseket a Moonrock nevű csontszínű bőrrel vonták

Komoly kényelmi arzenállal támad

Komoly kényelmi arzenállal támad

Komoly kényelmi arzenállal támad


be. Nem is akármilyennel, a prémiummodellekben is megállná a helyét. Finom puha, kellemes a tapintása.

Sajnos azonban a „pepita” Altea nem rendelkezik olyan külsővel, mint nagy testvére, de 17 colos felnikből jutott neki is. Elsőre nem is igazán értettem, hogy akkor ez most mitől olyan hű de különleges. A limitált sorozatú Black&White modellnél a felszereltségi lista rejti a titkot.

A Stylance kivitel elemein és a bőrüléseken kívül ehhez a járgányhoz szériában olyan kiegészítőket adnak, mint az ESP, az automata eső- illetve fényszenzor, a dupla klíma, a fedélzeti számítógép, a tempomat, az ülésfűtés, a kormányról is vezérelhető MP3-as hifi, a hátsó elektromos ablakok és a behajtható elektromos tükrök, na meg az említett alu keréktárcsák.

Nemcsak szép, jó is

Nemcsak szép, jó is

Nemcsak szép, jó is


Szép-szép, de mennyi az annyi? Ha mi állítanánk össze ezt a járgányt, akkor 377 000 forinttal többet kellene kifizetni a Black & White 6.443.000 forintos árán felül. Az árelőny mellett melengetheti keblünket a tudat, hogy mi vagyunk a 33 vevő közül az egyik, akiknek ilyen finom bőr borítja Alteája ülését. Ugyanis csupán ennyi Black&White érkezik hazánkba.

A vezetőülésbe pattanva egyébként nem tudjuk, hogy épp az Alteában vagy a Toledóban ülünk, mivel ez a változat is csak 2.0 TDI motorral kerül forgalomba. Az ülések és a kormány ugyanúgy a sportosság jegyében fogant és vezetni is ugyanolyan jó. Ami azonban megdöbbentő volt, hogy az úthibákra sokkal kopogósabban reagált az Altea, pedig a kerekeket tekintve ott jobb a gumi/fém arány.


Műszaki adatok – SEAT Ibiza Sportline 1.4 Fever
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1390
Furat x löket (mm) 76,5 X 75,6
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 63(85)/5000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 130/3600-3800
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 11,9
Végsebesség (km/h) 180
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 8,5-8,6
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,2-5,3
Vegyes (l/100 km) 6,4-6,5
CO2 kibocsátás (g/km) 152-155
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 3977/1698/1441
Tengelytáv (mm) 2460
Csomagtér (liter) 267/960
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1053/514
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 45
Gumiméret 205/45 R16
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 3 183 000 (5 ajtós)
Konkurensek (forint) Opel Corsa 1.4 Sport 5a, 3 455 000
Peugeot 206 1.4 Trendy Plus 5a, 2 981 000
Toyota Yaris 1.3 Sol Ice 5a, 3 215 000
VW Polo Comfortline Ice 5a, 3 471 400
Tesztelt autó ára (forint) 3 256 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei

ABS, vezető és utas oldali légzsák, manuális klímaberendezés, 16 colos könnyűfém felnik, Blaupunkt CD-s rádió MP3-lejátszással és Bluetooth-kihangosítással, motoros első ablakemelők, távirányítós központi zár, bőrkormány, bőr váltógomb, motoros állítású külső tükrök, ködfényszóró elöl, fedélzeti számítógép, sportfutómű, sportülések elöl

ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye

Shakira jót tesz az Ibizának, de nélküle is megállná a helyét. Rendesen megcsinált kisautó, részben olcsó kivitelben, de stabil alapokon. Némi sportosság is megcsillan benne, a felszereltsége nagyon jó.

Pontszám (max. 10)   7,25 pont


Műszaki adatok – SEAT Toledo 2.0 PD TDI Stylance „OPEN”
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1968
Furat x löket (mm) 81 x 95,5
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 103(140)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 320/1750 – 2500
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 10
Végsebesség (km/h) 201
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 7,7
Lakott területen kívül (l/100 km) 4,8
Vegyes (l/100 km) 5,8
CO2 kibocsátás (g/km) 157
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4458/1768/1568
Tengelytáv (mm) 2578
Csomagtér (liter) 501
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1529/525
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 55
Gumiméret  225/40 R 18
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 6 014 600
Konkurensek (forint) Ford S-Max 2.0 TDCi, 7 893 000
Renault GrandScénic 1.9 dCI, 5 670 000
Opel Zafira 1.9 CDTI Enjoy, 6 589 000
Tesztelt autó ára (forint) 7 003 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei

BBS könnyűfém keréktárcsák, Bi – Xenon kanyakövető fényszórók, ABS + kipörgésgátló, Bluetooth – telefonkihangosító rendszer, Bőr üléshuzat, Bőr váltógomb és váltókar borítás, Bőrkormány, Elektronikus klímaberendezés, ESP, Függönylégzsák, CD-rádió, MP3 funkcióval, Oldallégzsák elöl, Rádiótávirányítású központizár biztonsági zárással, tempomat, Színezett, hővédő üvegezés, parkolóradar, Vezető- és utasoldali légzsák elöl, kikapcsolható utasoldali légzsákkal, „Coming home” funkció.

ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye

Jót tesznek a Toledo formájának a spoilerek, nyújtottab lesz a megjelenése. Vezetése élvezetes, a futómű a peres gumik ellenére jól teljesít. Versenyszellemű családapáknak a tágas utastérrel és csomagtartóval ideális.

Pontszám (max. 10)   8 pont


Műszaki adatok – SEAT Altea 2.0 PD TDI Stylance „BLACK & WHITE
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1968
Furat x löket (mm) 81 x 95,5
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 103(140)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 320/1750 – 2500
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 9,9
Végsebesség (km/h) 201
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 7,6
Lakott területen kívül (l/100 km) 4,7
Vegyes (l/100 km) 5,8
CO2 kibocsátás (g/km) 157
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4280/1768/1568
Tengelytáv (mm) 2578
Csomagtér (liter) 409
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1430-1510/515-595
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 55
Gumiméret  225/45 R 17
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 5 828 600
Konkurensek (forint) Ford C-Max Ghia 2.0 TDCi, 6 123 000
Renault Scénic 1.9 dCi, 5 490 000
Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D, 5 665 000
Tesztelt autó ára (forint) 6 577 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei

ABS + kipörgésgátló, Bluetooth – telefonkihangosító rendszer, Bőr üléshuzat, Bőr váltógomb és váltókar borítás, Bőrkormány, indításblokkoló, ektronikus klímaberendezés, ESP, Esőérzékelős ablaktörlő, Függönylégzsák, Gumiabroncs-nyomás ellenőrző szenzor, Gyári riasztóberendezés, CD-rádió, MP3 funkcióval, Oldallégzsák elöl, Sebességfüggő szervokormány, tempomat, Színezett, hővédő üvegezés, Tárcsafék elöl, hátul, parkolóradar, Vezető- és utasoldali légzsák elöl, kikapcsolható utasoldali légzsákkal, „Coming home” funkció.

ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye

A SEAT-kínálat legjobban eltalált autója, formás, tágas, de sajnos a futóműve durvákat üt a nagyobb úthibákon. Felszereltsége kimagasló, a vezető helye remekül eltalált.

ontszám (max. 10)   7,75 pont