Második nekifutás

Alig van egyéb rakodóhely
Teszt: Volvo C30 D5 Summum 57

Mint a brill: kicsi, de értékes


Ideje volt a svédeknek ismét beszállni a kompakt autók közé: az Audi 10 éve keres elég jól a Golfra épített A3-mal. A Volvo is hasonlóan lépett, náluk a Ford-konszernen belül a Focus-Mazda3 padlólemez volt kéznél, amire eddig csupa jó autó született. Elsőre, még a 480-nal nem jött be a gyárnak a vagány kompakt autó, mert az emberek nem akartak ilyen Volvót. Időközben eltelt 22 év és ma már nem gond, ha egy új Volvónál szó sincs a családról.

A kis Volvóban egyszerre van jelen a luxus és a lemondás, de a kettő között még sincs ellentét. A gyár felmérte, hogy a C30-ba beleszeretőknek mi kell és mi az, ami nélkül kiválóan elvannak.

Kicsi? Nem baj!

Annak, aki elfér, hátul is kényelmes

Annak, aki elfér, hátul is kényelmes

Annak, aki elfér, hátul is kényelmes


Ami fontos nekik: az elegancia. Szeretnék kifejezni, hogy megengedhetnek magunknak egy kicsi, de fineszes, szép, minőségi autót. Helyre nem igazán van szükségük, ha lemondanak egy alig drágább V50 helykínálatáról, mert életformájuk nem igényel rendes csomagteret és plusz két ajtót.

A csomagtér tényleg nagyon apró, de ledöntött ülésekkel legalább sík a felület. Az a műanyag lebernyeg viszont, amit borítás gyanánt fölé akaszthatunk, siralmasan primitív megoldás. Ronda, semmit nem bír el, kár vele elcsúfítani a hátulnézetet.

Vigyáz ránk

Narancs riadó, előz egy Suzuki!

Narancs riadó, előz egy Suzuki!

Narancs riadó, előz egy Suzuki!


Mert a hátsó üvegajtó tényleg a 30-as éke. Az újszülöttek kedvéért ennek előzményeiről annyit, hogy az 1800 ES sportkombin és később a 480-ason is hasonló volt.

Elöl ülve a tesztautó igazi luxusgép az átlagautókhoz képest. Gyönyörű a vajszínű bőrkárpit, lezser, véletlenül sem nyomasztó az elegancia. Bármerre nyúlunk, valamilyen extra szolgálja a kényelmünket és biztonságunkat.

Sűrű városi forgalomban a BLIS (Blind Spot Information System) lámpácskája majdnem végig világít. A holttérfigyelő berendezésnek ott vesszük több hasznát, ahol ritkábban kerül mellénk másik autó, például autópályán és országúton.

Aki szerint baromság egy C30-ra egy S60 árát költeni, az mindeképp kattintson a 2. oldalra


Minőség a fedélzeten

Az ismeretlen navigációsrendszerrel sikerült vezetés közben beállítani az úticélt, ami logikus használhatóságát dicséri. De mintha nem mindig tudná, hol is vagyunk. Az alsó rakparton jobbra fordulásra próbált rábírni, amitől a józan ész,

Biztos vagy ebben?

Biztos vagy ebben?

Biztos vagy ebben?


a szalagkorlát és a mellettünk hömpölygő Duna tartott vissza. Az útvonal grafikája is lehetne kevésbé leegyszerűsített, egy Volvótól szebb látványt várnánk.

Az utazás minőségéből a gyári hifirendszer is kivette a részét, amire igazán érdemes áldozni. Ezen a szinten nem vészes kiadás, de a vezetés minden percében örömöt szerez. Kivéve, ha kikapcsoljuk, mert a D5 motor hangját a maga teljességében akarjuk élvezni.

Plusz egy henger

Az öthengeres motoroknak a Lancia-modellekben, az Alfákban és a korábbi Audikban is szép a hangja, a Volvónál sincs ez másképp. Egy négyhengeres helyett az öthengeres dízel zajkomfortban és járáskultúrában is olyan többletet

Természetesen öt NCAP-csillagos

Természetesen öt NCAP-csillagos

Természetesen öt NCAP-csillagos


jelent, amivel szemben a többi potens dízel széttárja a karját. A 177 lóerős 120d vagy a 170 lovas A3 is mesésen bikás, csak a négy henger mégsem ugyanazt nyújtja.

A C30 D5 a kötelező automata váltó és a polgári futóműhangolás miatt nem egy vérforraló autó. Szép lendületesen kanyarodik, pontosan azt csinálja, amit akarunk, meglepetésektől mentesen.

Korrumpál a jólét

A túl nagy kormányt fogva a jólét birodalmában utazhatunk, csendben és szuverén tartalékokkal. Az ötfokozatú automata létezéséből annyi dereng át, hogy elinduláskor és megálláskor egyszer megmozdítottuk a választókart,

Ez a lebernyeg ugye nem komoly?

Ez a lebernyeg ugye nem komoly?

Ez a lebernyeg ugye nem komoly?


onnantól semmi feltűnőt nem művel. Lehetne kézzel kapcsolgatni, de a jóléttől korrumpálódva már erre sincs igényem. Meglepő, hogy erre már egy kompakt autó is képes.

Mondjuk ennyi pénzért képes is lehet. A D5 motorral ez a tulajdonképp két személynek szánt autó 7 350 000 forintba kerül, a tesztelt Summum listaára a 9 milliót nyaldossa. Itthon elég erős az irigység, ám a C30-ban valahogy mégsem utálják az embert. Kár is utálni bárkit, aki megengedheti magának, hogy ne három használt Ford Mondeót vegyen a C30 árából.


Műszaki adatok – Volvo C30 D5 aut. Summum
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 2400
Furat x löket (mm) 81,0 X 93,2
Hengerek / szelepek száma S5/20
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 132(180)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 350/1750-3250
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 8,4
Végsebesség (km/h) 220
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 9,5
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,4
Vegyes (l/100 km) 6,9
CO2 kibocsátás (g/km) 182
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4252/1782/1447
Tengelytáv (mm) 2640
Csomagtér (liter) 251
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1479/421
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 60
Gumiméret 205/55 R16
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint)

8 730 000

Konkurensek (forint)

Audi A3 Ambiente. 2.0 TDI DSG, 7 741 400

BMW 120d aut., 7 920 400

Tesztelt autó ára (forint) 9 510 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei

ABS, ESP, első, oldalsó és függönylégzsák, automata klímaberendezés, motoros állítású vezetőülés, bőrkárpitozás, ülésfűtés, távirányítós központi zár, CD-s rádió 4 hangszóróval, motoros első ablakemelő, részecskeszűrő, automata sebességváltó, 16 colos könnyűfém keréktárcsák, automatikusan elsötétedő visszapillantó tükör, fedélzeti számítógép, esőérzékelős ablaktörlő, ködfényszóró, tempomat, kettős xenonfényszórók,

ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye

Következetesen ésszerűtlen autó: a nagyobb Volvóknál alig olcsóbb és csak 2 ajtós. Aki inkább venne négy kilót párizsit egy kiló téliszalámi helyett, annak nem való a C30. Drága, de finom és örömteli autó, akár a konkurensei.

Pontszám (max. 10)   7,75 pont