Az irodaházban igen nagy népszerűségnek örvendő autót többen is el akarták vinni egy próbakörre. Közülük nem egy áldozat már az autó beindításánál elakadt. Ugyanis a kulcsnélküli indítórendszer meglepő módon csak a fék – nem a kuplung – benyomása után hajlandó csak megforgatni a motort.Az egyik pórul járt bánatában a magyarnyelvű kezelési könyvet is átnyálazta, és állítása szerint abban szó sem volt fékpedálról. (Mi is megnéztük, és benne volt az indításhoz szükséges varázsige.) Mindegy, továbbra sem értjük miért van erre szükség.Hasonlóan tréfás a leállítás is, ilyenkor a gyújtáskapcsoló elforgatása után egy kis gomb benyomása után lehet a kormányzárat bekapcsolni. Addig sértett csipogással sokkol az autó.Igaz, láttunk már ilyet, de főként régebben volt ez divat.

Forma

A Nissantól szokatlan módon ezúttal nem valami csökkentett üzemmódban vegetáló dizájnerre bízták az autó megrajzolását. Ennek ellenére a márka által hangoztatott forradalmian egyedi jelleg kicsit túlzás, hiszen sportosabb, magasépítésű félterepjárókat szinte már minden márka kínálatában találunk. Ennyit az egyediségről. Inkább gyorsan üljünk be.

Teszt: Nissan Qashqai 2,0 4×4 1

Belsőségek

A belső meglepő tulajdonságokkal bír, így a műszerfal és környéke szemre kemény, rideg műanyagburkolata puha, jó tapintású, a szomorúszürke műanyagok viszont pont olyanok, mint amilyennek kinéznek. Műszerfala áttekinthető, csak az analóg műszerek helyére került folyadékkristályos kijelzőkkel nem tudtam megbarátkozni, bár az „Oil good” üzenet elsőre viccesnek tűnt. Utastere kényelmes menetben, jó minőségű úton csendes, de ahogy feltűnnek az úthibák, egyre hangosabb zörgés jön alulról és hátulról. Nehéz volt elhinni, hogy üres a csomagtartó, így gyorsan megálltunk és benéztünk hátra. Szomorúan konstatáltuk, hogy senki nem hagyott benne egy kartonnyi teáscsészét, pedig a hang alapján valahol ott kellene lenniük. Később megpróbáltuk aktív zajcsillapítással elnyomni a zörgést, de a gyári hifi hangjából a dobozhangot semmiféle fondorlattal nem sikerült eltüntetni, így inkább hallgattuk a zörgést. Hasonlóan romlik a zajkomfort, ha dinamikusabb autózásba kezdünk. A kétliteres benzinmotor igazán 4000-es fordulat környékén indul meg, de ott már nem annyira hangtalan, mint alacsonyabb fordulaton. Mentségére legyen mondva, hogy nem feltétlenül szükséges állandóan ennyire forgatni, csak ha tényleg szükség van rá. Ha pedig kényelmesen vezetünk, szinte nem is hallani az orrban dolgozó motort. MOTORADATOK Lökettérfogat (ccm) 1997 Furat x löket (mm) 84,0 X 90,1 Hengerek / szelepek száma 4/4 Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 103(140)/6000 Max. nyomaték (Nm/ford.) 196/4800 MENETTELJESÍTMÉNYEK Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 10,1 Végsebesség (km/h) 175 FOGYASZTÁS Város (l/100 km) 10,8 Lakott területen kívül (l/100 km) 6,8 Vegyes (l/100 km) 8,2 CO2 kibocsátás (g/km) 199 MÉRETEK Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4315/1783/1606 Tengelytáv (mm) 2630 Csomagtér (liter) 410 Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1356/415 Üzemanyagtank kapacitás (liter) 65 Gumiméret 215/65 R16 ÁR, KÖLTSÉGEK Alapár (forint) 5 449 000 Konkurensek (forint) Suzuki SX4  1,6 GS  4WD  4 640 000 Jeep Compass 4×4 2,0 CRD Limited 7 725 000 Toyota RAV4 2,0 CVT-i Sol Plus 8 100 000 Tesztelt autó ára (forint) 6 499 000 A szériafelszereltség fontosabb tételei Klíma, elektromos tükrök és ablakok, négykerék-hajtás, üvegtető, xenon lámpák ÉRTÉKELÉS a vezess.hu véleménye Masszív felépítésű, igazi vagáyn jószág. Tágas belső, néhány apró idegesítő részlettel Pontszám (max. 10)   7,5 pont