Vastag és rövid, vagy hosszú, de vékony?
Formája a bálnatermet ellenére sem tűnik túlzottan bumfordinak. Hosszában nincs is semmi extra, a mérete teljesen megegyezik bármely személyautóéval, de a kocsi 1810 milliméteres szélessége már figyelemreméltó.
Erre szükség is van, mert a Hondánál másként képzelték el a sokszemélyes autó fizimiskáját, mint a hasonló modellel jelentkező konkurensek. Kívülről csinos az FR-V, bár igazán magával ragadó részletet nem nagyon találunk rajta. Oldalt és hátul hatalmas ajtó, elöl szögletes vágású lámpa, letisztult vonalak, de semmi igazán ütős.
A nagy varázslat csak belül vár az autósra. Ellentétben más hat-hétszemélyes egyterű modellel, itt nem a csomagtartóba bepasszírozott, harmadik üléssorként funkcionáló lócán kell kuporogni a hatodik utasnak. A Hondánál úgy gondolták, inkább oldalra terjeszkednek, és megmaradnak a két üléssornál, de mindegyikbe három fotelt szereltek. Ez elöl a leghasznosabb, ahol menet közben nem a váltóalagútnak kell dörgölőznünk, hanem ezt számunkra sokkal kedvesebb teremtéssel is megtehetjük, és közben a váltó sem zavar. Tiszta főnyeremény.
Hogy ezért ne kelljen ikarusznyiszéles járgányt építeni, a középső üléseket mindkét sorban kicsit el lehet tolni előre vagy hátra, attól függően hol van szükség nagyobb lábtérre. Így vállban nem érnek össze az utasok, de a középső ülésbe ne a csapat legszélesebb vállakkal büszkélkedő alakját parancsoljuk.
Az előre-hátramozgatáson felül az ülések háttámlája lehajtható, lehet belőlük pohártartót elővarázsolni, alattuk pedig praktikus rejtekhelyek találhatóak. Ha pedig végképp nincs rájuk szükség, akár a padlóba is teljesen bele tudnak olvadni. Szóval jó ideig el lehet velük játszadozni, amíg minden lehetséges variációt felderítünk.
Minden más
A belső megtervezésénél mintha cél lett volna, hogy minden máshol legyen, mint ahol megszoktuk. A vezetőtől balra előre kerültek az ablakemelők kapcsolói, amiket csak előrehajolva lehet rendesen elérni. A fűtés és a szellőzés kapcsolóinak kiagyalója is biztosan csak kegyelem kettessel csúszott át az ergonómia szigorlaton. Hogy miért jobb a sok nyomógomb a tekergetős szabályozásnál, azt nehezen tudná bárki is megmagyarázni.
Plüssbevonat
Az egyre divatosabb tehénbunda helyett a járgány üléseit jóféle plüssbe öltöztették. A sötétkék szövet kellemes tapintású, és nemcsak az utasok feneke alá jutott belőle gazdagon, hanem az ajtókra is.
Az üléspozíciót nehéz belőni az FR-V-ben, a pedálokkal még össze lehet hangolni valahogy a 190 centis magasságot, de ha a váltót is el akarjuk érni, akkor kénytelenek vagyunk kompromisszumokat kötni. Ennek ellenére hamar megszokható a furcsa, de mégis csinos váltókar használata, amely egyáltalán nem zavarja a középen helyet foglaló ember személyes terét. Nekem annyira sikerült rászokni a könnyen, de mégis határozott pályán kapcsolható hatfokozatú szerkezetre, hogy a teszthét végén, amikor visszaültem egy szimpla személyautóba, néhány pillanatig nem értettem, miért nincs benne váltó. Aztán meglett és kiderült, hogy a jól bevált helyen azért mégis kényelmesebb a használata.
Nagy kedvenc a kézifékkar, amely szintén teljesen másként néz ki, mint egy hagyományos rögzítőfék. Jó dolog, hogy nem lábbal kell vacakolni, nem száműzték a sofőr bal oldalára sem és mégsincs útban.
Másban jobban szerettük
Az autó orrában dolgozó 1,8-as benzinmotortól mindenki igen sokat várt, hiszen ugyanezt már az egekbe dicsérték a kollégák többek között a Honda Civicben is. Az FR-V-ben már nem annyira meggyőzően mozgatja a másféltonnás vasat, és ez hat emberrel, csomagokkal csak tovább romlik. Ennek ellenére nekünk elég volt a 140 fős ménes, nagycsaláddal meg úgysem ildomos ész nélkül, százezerrel autózni.
Az 1,8-as motorral felszerelt FR-V nálunk átlagosan 9,8 liter benzint nyakalt be 100 kilométeren. De ne legyünk igazságtalanok, ebben benne volt a nyár eleji fórumtalálkozó is, ahol néhányan mindent megtettek azért, hogy tartósan a piros mező környékén lássák a fordulatszámmérő mutatóját. És ez nem megy büntetlenül.
Vezetni pont olyan, mint amit első ránézésre feltételeznénk róla. A kategóriában megszokottnál alacsonyabb, de szélesebb termet autópályán sem túl zajos, legfeljebb a szél zavarhat egy kicsit, de a motortérből nem szivárog be szinte semmi az utastérbe.
Műszaki adatok -Honda FR-V 1,8 Comfort Life Style | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1799 |
Furat x löket (mm) | 81 X 87,3 |
Hengerek / szelepek száma | 4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 103(140)/6300 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 174/4300 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 10,6 |
Végsebesség (km/h) | 190 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 9,4 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 6,3 |
Vegyes (l/100 km) | 7,5 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 177 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4285/1810/1610 |
Tengelytáv (mm) | 2685 |
Csomagtér (liter) | 439 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1494/481 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 58 |
Gumiméret | 205/55 R16 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 5 599 000 |
Konkurensek (forint) | Volkswagen Touran 1,4 TSI (140 LE) Trendline 6 341 800 Opel Zafira 1,8 (140 LE) Enjoy 5 842 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | 6 138 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Légkondicionáló, elektromos ablak, tükör, hat variálható ülés. |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Kényelmes, csendes, remek minőségben összerakott családi autó, ötletes belsővel, és néhány bosszantó aprósággal, talán nem eléggé bőkezűen mért csomagtérrel. |
Pontszám (max. 10) | 7 pont |