Már megint egy újabb, minden hájjal megkent csúcsmodell. A Corsa 125 lóerős dízele láttán elsőre csak az jutott
eszembe, hogy a kisautók között jócskán elhúzott ám az Opel. És még el sem indultam.
Talán nincs még egy kívül-belül hasonlóan jól sikerült autó a kategóriában. Dögös a külseje, – persze a lemezfelnivel kevésbé – igényes belülről, és olyannyira harmonikus, hogy az bőven túlmutat a kisautók kategóriáján. A kicsit butuska előd után óriási előrelépés. Más kérdés, hogy én nem szívesen adnék ki 4,5 millió forintot egy ekkora autóért, és pusztán a legdrágább kivitel alapján meglehetősen nehéz volna véleményt alkotni bármilyen autóról.
Kilóg a sorból
Mintha nem is Opel lenne. A Corsa olyan fiatalos, olyan lendületes, és olyan megnyerő amiből a modellpaletta többi, unalmas tagja is nyugodtan meríthetne. Lelkesedésünk talán legfőbb oka, hogy sikerült beleültetni azt az érzést, amit
az Astrában is éreztünk, történetesen, hogy nagyon masszív, minőségi benyomást kelt.
Meg sem fordul a fejünkben, hogy egy kisautóban meresztjük éppen a hátsónkat, mikor benne ülünk, talán gyógyítani lehetne vele a kisebbségi komplexust is. Úgy rugózik, úgy csillapít és olyan kényelmes, mint egy méretesebb, igényes családi autó. De mivel ez alapvetően mégiscsak egy városi kisautó, lehet hozzá pirinyó benzinmotorokat is rendelni.
Közel egy évvel ezelőtt a bemutatóra még a második lépcsőt, az 1,2-es benzinest sem merték elhozni, mivel nem akarták, hogy a gyengécske motorokról cikkezzünk. Ennél van még gyengébb is, az 1 literes, 60 lóerős. Látatlanban sem ajánljuk. Az 1,4-es, 90 lóerős változat már használható, de dinamizmusától nem voltunk elképedve. Más tészta a dízel, amik szintén nem túl erősek, de legalább keveset fogyasztanak. Ez alól mostani tesztautónk kicsit kilóg, de nem fogyasztása, hanem 125 lóerős motorja miatt.
Emelkedőre ne!
Tulajdonképpen el sem jutottam az első emelkedőig, már akkor észrevettem, amit mindenki más észrevenne.
Kivétel, akik megvesztek, és azok a nyugdíjasok, akik folyamatosan kuplungcsúsztatással, csikorgó kerekkel indulnak, tekintet nélkül a motor hőmérsékletére.
A Corsában van egy nagy turbólyuk. Tulajdonképpen lehetetlen kikerülni, és ha menthetetlenül beleesünk, akkor nehéz belőle kikászálódni is. Emellett a végtelen hosszúnak tűnő egyes fokozattal is meg kell barátkoznunk. Ezek együttes hatása, hogy egy átlagos emelkedőn már komoly gondot jelent az elindulás. Normális módon nem is lehet, és ha nem fulladunk le, akkor is nagyon közel járunk hozzá. Bő gáz kell, vagy bután alákuplongolni, ha gyorsulni is akarunk.
A fokozatok felfelé kapcsolva sem rövidülnek, tulajdonképpen városban még ötödiket sem igen érdemes kapcsolni, nemhogy a derék hatodikat. A 280 newtonméteres nyomaték elvileg 2000-es fordulatnál megérkezik, mégis jóval többet kell visszakapcsolni, mint egy átlagos dízelautóban.
Alig fogyaszt
Amennyire nehéz megszokni a váltókiosztást városban, annyira jó dolgunk van azon kívül. Országúti tempónál is tökéletes csend honol az utastérben, a motor szinte alig forog valamit. Általában 3000 felett nem szoktam autózni a dízelekkel, most erre lehetőségem sem volt, mivel ilyen fordulat mellett már 180-nal száguldana a 125 lovas Corsa.
A váltó másik pozitívuma, hogy mivel csöppet sem nyúzza a motort, könnyű vele kellemes fogyasztást produkálni. Saját vezetési stílusomat ismerve már nem várok el 9 liter alatti fogyasztást egyetlen autótól sem. A Corsa ehhez képest 7,5 literrel is beérte, amiből 1 litert még biztosan le lehet faragni.
Ujjgiotin
A Corsa legspécibb újdonsága a hátsó lökhárítóból előhúzható bringatartó, ami baromira praktikus, és legalább
ennyire drága is. Pontosan 179 ezer forintba kerül, amiért jó pár tartót kaphatnánk, tetőcsomagtartóval, meg biciklivel együtt.
A csomagtartóban lévő kallantyú meghúzása után nyithatjuk ki a tárolót a rendszámmal együtt a hátsó ütközőből. A csomagtartót vissza kell csukni, különben hozzánk hasonlóan felesleges szenvedés lesz az első próbálkozás. Van egy szerelési ábra, amivel kb. 15 perc alatt könnyen betanulható a folyamat.
Az első összecsukáshoz tartozik az is, hogy az ember marhára becsípi az ujját, de ez később elkerülhető. Összesen két bringa fér el, amik alig lógnak ki az autó vonalából, így gyakorlatilag mindenféle pluszóvatosság nélkül lehet velük közlekedni.
Majdnem Astra
Minőségben, helykínálatban, és sajnos árban is jóval közelebb van a Corsa az Astrához, mint bármikor korábban. Mivel ez a legerősebb dízelmotor jelenleg a Corsában, ennek megfelelően nem is számítottunk kedvező ajánlatra.
Az 1,7-es dízelért legalább 4,3 milliót kell letenni, de ennyiért se légkondicionálót, se könnyűfém felnit nem kapunk, sőt az olcsóbb kütyüket sem vágják ingyen hozzánk. 5 millió forint környékén áll meg egy jól felszerelt változat. Egy városi kisautó, amit azon kívül élvezetes használni.
Műszaki adatok – Opel Corsa 1.7 CDTI | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1686 |
Furat x löket (mm) | 79 X 86 |
Hengerek / szelepek száma | S4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 92(125)/4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 280/2300 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 9,9 |
Végsebesség (km/h) | 195 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 6,3 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 4,1 |
Vegyes (l/100 km) | 4,9 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 132 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 3999/1713/1488 |
Tengelytáv (mm) | 2511 |
Csomagtér (liter) | 285 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1155/425 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 45 |
Gumiméret | 195/55 R16 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 4 562 000 |
Konkurensek (forint) | Fiat Grande Punto 1.9 Multijet: 4 790 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | Renault Clio 1,5 dCi Monaco 106 LE: 4 230 000 Peugeot 207 1,6 Hdi Sporty110 LE: 4 268 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | ABS, légkondicionáló, CD-s rádió, fűthető-elektromos tükrök, elektromos ablakok, vezető-és utasoldali légzsák, oldallégzsák, fejlégzsák, 16 colos acélkerék |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Keveset fogyaszt, városban kevésbé használható, szép, minőségi, innovatív |
Pontszám (max. 10) | 7,5 pont |