Főszerkesztőnk szeretett volna megörvendeztetni az Audi S3 nyújtotta 265 lóerős élménnyel, ám miután a közel 1000 kilométeres túrára készültem, a 2.0 literes benzines turbó helyett szívesebben választottam egy hasonló konfigurációt, de dízel hajtóanyaggal.
Európai külső, szép belső
Külsőleg egy autó vagy tetszik a vevőnek, vagy nem. Ha nem, lehet az akármilyen jó, úgysem akarja megvenni. Nekem a Lacettiből leginkább a régebbi Daewoos vonulat jön be. A limuzin és kombi szögletesebb orra szerintem jobb, de kétségtelen, hogy a Chevrolet-re váltással megjelent ferdehátú szép egységes formát mutat. A sárvédők dagadása az egyetlen markáns jegy az autón, a többi részlet szimpla, semmi különös, így bárkinek tetszhet.
Az autó talán legkiemelkedőbb részei az ajtók, különösen szép hanggal, tompán záródnak. Tiszta prémiumautó! Látványra nincs gond az utastérrel sem, de az anyagminőség nem mérhető egy Astrához, csak hogy házon belülről válasszunk ellenfelet. Viszont német féltestvéréhez képest sokkal vidámabb belsőt rejt a koreai rokon. Nem annyira sötét az utastér, különböző szürkével színezték az elemeket, s ehhez jönnek még a króm és alumíniumhatású betétek.
Az ülése olyan semmilyen, alig van oldaltartása, puha a tömése, rövid az ülőlapja. Nehezen barátkoztam a kormánnyal is, túl nagy és csupán függőleges irányban állítható, ezen egy magasabb felszereltségi szint viszont segíthet.
Kicsi és nagy
Amiben nagyon jó a Lacetti, az a helykínálat. Tágas az utastere, bőven jut hely a lábaknak, csak az ülések elhelyezése okozza, hogy egy kicsit szűknek tűnik a fejtér. Talán az utaskabin miatt, de a csomagtartója elég kicsi, 275 liter. Beszuszakoltuk a babakocsit, de ehhez a kalaptartót is ki kellett szedni és más se fér el, így a bevásárlás eredménye az első utas helyén csücsült, míg anya és gyermek hátul kaptak helyet. Vagy akkor vegyünk ötajtós Lacettit, ha már nagyobbak a gyerekek, vagy válasszuk a kombit.
Okos ötlet, hogy a szivargyújtó mellett még egy 12 voltos csatlakozót kialakítottak, jól jött, amikor a navigációs rendszer mellett a hűtőládát is áram alá helyeztük. A légkondicionáló viszont nem volt a helyzet magaslatán. Az automata fokozat mindig belsőlevegő-keringetésre kapcsol és őrült módjára fújja a levegőt, csak a ventillátorfokozatok gyorsabb részéből válogat.
Ez azért rossz, mert az utastér alapvetően csendes és ez a monoton ventillátorzaj kissé fárasztó. Ha ezt nem használjuk, könnyedén elhitethetjük utasainkkal, hogy benzines a kicsike, mert motorzaj az nincs, mármint belül. Ha kintről halljuk, akkor komoly csörömpölést vág le az olasz blokk.
A 2. oldalon kiderül miért jó, és miért gyenge a Lacetti dízelje
Olasz, de nem Fiat
Eddig egy fontos elem hiányzott a Lacetti nyugat-európai sikeréhez, nem volt dízelmotorja. Nálunk inkább a kis benzinesek fogynak ebben a kategóriában, a 2.0 literes dízelek nem annyira. Idén tavasszal megérkezett a gázolajos blokk a Chevrolet kínálatába. Hiába volt az Opelben, Saabban teljesen használható dízel, amikor azt a Fiattól megvették, az olaszok kikötötték, a távol-keleti modellekben nem használhatják. Mégiscsak maguknak okoznának fejtörést egy olcsó dízellel.
Emiatt új forrásból, a VM Motoritól szereztek 2.0 literes dízelt, de ennek elkészítése egy kis időbe telt. A GM-nél biztos elégedettek, mert azóta megvették a cég felét.
Sportolók kíméljenek!
A magyar utakra ideális választás lehet a Lacetti. A futóműve még a legrosszabb utakkal is elbánik, lágyan siklik át mindenen, nagyon kényelmes. Ám a vezetés élményét kinyírja. A lágy hangolás miatt el kell hinni az autónak, hogy elfordul, bíztatni kell magunkat, hogy csak billen, nem lesz gond. Kapaszkodhatunk a kormányba!
Pedig a motor társ lenne a kanyarkergetésben. A 2.0 literes dízel gyengébbik, fix lapátozású turbóval szerelt változata jól teszi a dolgát. Nem kiemelkedően erős, de könnyedén mozgatja a Lacettit, már alulról jól húz, de azért 2000-es fordulat felett válik igazán virgonccá. Remek a rugalmassága, így a váltókarhoz sem kell túl gyakran nyúlnunk. A 130-as tempó csak egy állomás, még 160-ról is vígan húz. Könnyedén okoz meglepetést a német modellekben feszítő vezetőknek, akik lesajnálnák a Chevyt. Csak az a fránya futómű lenne kicsit feszesebb.
Mennyi az annyi?
Egy autó kompromisszumokkal jár. A dízel Lacettiért pedig érdemes lemondásokat tenni, mivel az ára kárpótlást nyújthat. Míg egy hasonló Opel Astráért 5 milliót, egy Ford Focusért több mint 5,3 milliót kérnek, addig ez járgány csak 4,5 millióba kerül, úgy hogy a klímáért sem számolnak felárat. Ám így sem ez a legjobb ajánlat a piacon, mert a Kia Cee’d alig több mint 4 milliós ára a nyerő. Persze ott 1,6-os dízelből csupán 110 lóerőt kerítettek.
Sajnos a Lacetti fogyasztása nem volt túl meggyőző, jó lett volna egy normálisabb időszakban is megmérni, de mit volt mit tenni, ha a rekordokat hozó legnagyobb hőségben járt nálunk az autó. Ám még az állandóan működő klíma sem ad kielégítő magyarázatot, vajon miért fogyasztott közel kilenc litert a 80 százalékban autópályán használt autó. Lehet, hogy még kopnia kell, mindenesetre kisebb fogyasztással bárkinek ajánlanám, aki hajlandó lemondani a gyors kanyarokról a kényelem kedvéért.
Műszaki adatok -Chevrolet Lacetti 2.0D | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1991 |
Furat x löket (mm) | 83,0 X 92,0 |
Hengerek / szelepek száma | 4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 89(121)/3800 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 280/2000 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 9.8 |
Végsebesség (km/h) | 186 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 7,1 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 4,8 |
Vegyes (l/100 km) | 5,7 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 146 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4295/1725/1445 |
Tengelytáv (mm) | 2600 |
Csomagtér (liter) | 275 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1330/425 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 60 |
Gumiméret | 195/55 R15 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 4 499 000 |
Konkurensek (forint) | Opel Astra 1.9 CDTI (120 le) 4 997 000 Ford Focus1.8 TDCI (115 le) 5 349 000 Kia Cee’d 1.6 CRDi (110 le) 4 041 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | 4 759 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Automata lékkondicionáló, állítható magasságú vezetőülés, sebességfüggő szervokormány, elektromos ablak, elektromos tükör, tempomat, CD-tár, hűtött kesztyűtartó, ABS, elektronikus fékerő-elosztó, inditásgátló. |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Tágas kényelmes autó a Chevrolet Lacetti, a motor kiegyensúlyozott, de a dízelmodell fogyasztása az árával szemben nem nyerő. |
Pontszám (max. 10) | 7 pont |