Az Argenta a 131-es változata volt
A 35-45 év közötti családapákra vár

A 35-45 év közötti családapákra vár

A 35-45 év közötti családapákra vár


A nyugati autóvásárlási szokásokról tengernyi felmérés létezik, míg a szegényebb országok igényeire kevés kutatás összpontosít. A kelet-európai, dél-amerikai, török vagy észak-afrikai vásárlók másra vágynak, amit a Fiat pontosan megszondázott.

Tartunk már valahol

Nálunk és náluk is egyetlen autóra van pénz a családban, és az is közös vonás, hogy a vágyott autó lépcsőshátú legyen. Egyrészt a nagy csomagtér, másrészt a szomszédok miatt. Látniuk kell, hogy tartunk már valahol.

Ezzel meg is érkeztünk a Lineához. Akinek valamiből kevés van, az szeretne sokat mutatni, ezért egy viszonylag olcsó autónak is presztízst, jólétet kell sugároznia. Az elérhető áron nagyot virításban a Linea elsőrangú.

Konkurensek: Astra Classic, Mégane, Focus

Nagy kofferba jó pakolnil: 500 literes a csomagtér

Nagy kofferba jó pakolnil: 500 literes a csomagtér

Nagy kofferba jó pakolni: óriási a csomagtér


Eleve hosszabb, mint a kategóriában (Mégane, Astra Classic II, Lacetti, Focus szedán) megszoktuk és elég csinosra rajzolta a Giugiaro stúdió. A házon belüli rokonság érdekes, mert pozícionálása szerint a Bravóval van egy kategóriában a kompakt autók között, padlólemezét viszont a Grande Puntótól örökölte. A tengelytávot alaposan megnyújtotta a Fiat a Linea számára, amitől váratlanul tágas a hely a hátsó sorban.

Orrára látványos, jó minőséget és fejlett technológiát sugalló fényszórókat kapott, elegánsnak tűnő krómkeretes hűtőráccsal. Az ilyesmi hatni szokott a vásárlókra, akik között a 35 és 45 év közötti családapák lesznek túlsúlyban a piackutatások szerint.

MP3, Bluetooth, modern kor

Az autóhoz a Grande Punto adta a géneket

Az autóhoz a Grande Punto adta a géneket

Az autóhoz a Grande Punto adta a géneket


Belül gyenge közepesnek látszott a műszerfal így első blikkre, de majd a tesztautón meglátjuk. Mindenesetre a konkurensek között megemlített VW Jettáért nem véletlenül ad meg annyival magasabb árat a piac.

Az 500-ashoz hasonlóan ezúttal is rendelhető illetve széria a Blue&Me-rendszer, amely blútoszos kihangosítást, a zenehordozónknak USB-csatlakozót és SMS-felolvasást kínál. Mivel a magyar adaptáció még várat magára, állítólag mókás akcentussal küzd az üzenetek beolvasásánál.

Háromféle motor és ütős alapárak jönnek a túloldalon


Három motor

A három rendelhető motor közül kettő a költségekre igen érzékeny családfőkre hat. A 77 lóerős benzinest ismerjük az Albeából és a Grande Puntóból, de ami igazán érdekes benne, az a változó szelepvezérlés. Egy hengerenként kétszelepes motorban ez a megoldás ritkább a fehér hollónál.

Csíkot, vonalat jelent a neve

Csíkot, vonalat jelent a neve

Csíkot, vonalat jelent a neve


Az 1,4-es benzinestől nagyon hasonló összegért két irányba léphetünk feljebb. Az egyetlen dízel 1,3 literes és a 90 lóerőn kívül 200 Nm-t is tud. A kis motorból méretes turbólyuk árán születik meg a nagy teljesítmény. A letargia elkerüléséhez nagyon kell neki a 2000 körüli fordulatszám. Onnét szalad derekasan, de itt az igazi adu a 4,9 literes szabvány szerinti átlagfogyasztás.

Árban minimális eltérés lesz a dízel és a 120 lóerős turbós benzines között. Az ősztől rendelhető motor a Bravóban bemutatott 1,4-es TJet, amely a gyári ígéretek szerint rugalmasságával és gyorsaságával dolgozik meg a pénzéért.

Benzines hárommillióért

Bevezetéskor 3,5 millió forintért megkapni a légkondis dízelt

Bevezetéskor 3,5 millió forintért megkapni a légkondis dízelt

3,5 millió forintért megkapni a dízelt


2 990 000 forint a legolcsóbb Linea ára, ami az Active-kivitelt jelenti 77 lóerős benzinessel. A piaci bevezetés idejére ebben is lesz légkondi, de az alapfelszereltségnek ez nem része. Az árlistának biztatóan hamar vége van, a legdrágább modell is kijön 4,1 millió forintból. Az Emotion felszereltségű Lineában a függönylégzsáktól az MP3-as CD-s rádión és a 16 colos könnyűfém felnin át, az automatikus légkondicionálón keresztül minden van.

Egy metálfénnyel feldobva ezzel a kocsival már tényleg lehet csillantani a szomszédoknak és 4 090 000 forintból máshol messze nem kapunk lépcsőshátú dízelt ennyi extrával. Ha minden a tervekkel összhangban megy, a törökországi Fiatnál kifejlesztett és ott is gyártott Lineából nem egészen 1000 darab találhat majd gazdára hazánkban egy teljes évben.