Női szemmel
„Túl pici”, „Édes”, „Cicabáknak való”, „Olyan, mint egy kis béka” – záporoznak a női vélemények. Kiderült, hogy még a gyengébbik nemet is megosztja a ránézésre igazi női autónak gondolt Nissan Micra C+C. Mindnek azt a kérdést szegeztük: Mi a véleményed a Micra C+C-ről? Kezdenél egy olyan palival, aki ilyennel jár?
Szilvi – 21 éves:
– Túl pici. Én a nagyobb autókat szeretem, és ez a zöld szín is nagyon feltűnő. Nekem nem kéne. Csak egy alacsony pasit tudok elképzelni benne, aki biztosan borotválja a mellkasát. Metroszexuális. Ha kikezd velem, feltehetőleg nem homokos. Talán hagynám magam, nálam nem az autó számít.
Andrea – 26 éves
– Édi-bédi. Munkába biztos hogy csak zárt tetővel járnék, mert a szél összekócolná a hajamat. Nagyon husi a kormány, de belül vannak kevésbé igényes részek is rajta. Jó nagyok a gombok, hosszú körmökkel is lehet nyomogatni. Több tükör kellene és nagyobbak. Ezekben csak a számat, vagy a szememet látom. Én a férfiakat szeretem, aki ilyen autóval jár, az a szememben nem az.
Gyöngyi – 32 éves
– Nekem csak akkor kellene, ha lenne mellette otthon egy másik, nagyobb autó is a garázsban. Van benne hátul két ülés, de minek? Miért nem egy van benne keresztben? Amelyik pasi ilyen autóval jár, annál biztos, hogy van valami hiba. Tuti, hogy nem családcentrikus.
Érzékeny, de nem meleg
Tény, hogy vannak olyan autók, amikben elsősorban nőket tud elképzelni az ember. Egy nőcis autó mellé férfiként már úgy gurulunk be a lámpánál, hogy sejtjük, csinos nő lesz a volánnál. Ilyen például egy 206 CC, a smart fortwo, a C3 Pluriel, vagy a Lancia Ypsilon. És leginkább a Micra C+C. Ha várokozásunkkal ellentétben egy szőrös arcú ül a vezetőülésben, hajlamosak vagyunk más beállítottságúnak titulálni az illetőt. Vajon tényleg azok?
Egy selyemzöld színű, jégkék belsejű Micra C+C-vel szemben csak egyetlen magyarázat fogadható el. Történetesen, ha az autó egy hölgyismerősé. A Micra C+C kis béka szemeivel, és magas hátsójával olyannyira fura szerzet, hogy egy jó érzésű férfiember roppant kellemetlenül érzi magát benne. Persze a Micra C+C a szebbik nemet célozza meg, de tapasztalatunk szerint őket is megosztja. Az átlag nő szerint ilyet csak igazi cicababák vesznek. Vagy ők kapnak.
Sötétebb színben más lehet a helyzet, de olyat is csak azok a hímek választanak, akik érzékenyebbek azon társaiknál, akik a kocsmában 80 forintért emelik szájukhoz a feles poharat.
Tényleg lebuziztak
Nem is olyan vészes a helyzet, ha el tudunk vonatkoztatni a külvilágtól vezetés közben, és nem bámulunk mindig a mellettünk álló autós szemébe. De ki akar így vezetni? Mert ha nem így teszünk, ne csodálkozzunk, ha olyat látunk vagy hallunk, amihez nem fűlik a fogunk. Utóbbira pedig jókora esélyünk van, ha nyitott tetővel furikázunk.
Lehet, hogy magam is érzékenyebb vagyok a kelleténél, de valahogy nem veszem bóknak, ha lebuziznak, vagy harajtam röhögnek a mellettem lévő autóban. Köszönöm szépen, inkább átadnám a volánt egy hölgynek.
Férfias részletek
Véletlenül bukkantunk egy férfias részletre is az autón. Egyik válaszadónk szerint a fémpedálok miatt kényelmetlen lehet vezetni a Micrát, – és egy nő bizony sokszor vezet így, – ha épp magas sarkú van rajta. Hogy ez mennyire igaz, nem tudjuk, de a pedálok tényleg jól mutatnak.
Alapvetően a szép nagy, 16 colos könnyűfém felnik is vagányan néznek ki, de sokkal jobban örülnénk, ha egy másik autón lennének. Ennyit a férfias részletekről.
160 SR
Ugyan nem 160 lóerős, de a valós 110 lóerővel sem mozog rosszul a Micra C+C. A motor kifejezetten élénkén reagál a gázpedálra, jól pörög, és mellette nem is eszik kifejezetten sokat, vegyesben alig ment 8 liter fölé a fogyasztás.
A sportosnak titulálható motort viszonylag jól hozzáigazították a futóműhöz. Az átlagosnál sebesebben száguld a kanyarokban, bár az úthullámokon érezni, hogy nem túl szilárd alapokra épül a technika. A futóműzaj rossz úton zavaró, és a karosszéria merevsége sem az igazi, de ez nagyobb és nehezebb kabrióknál is előfordul.
A sima Micrával ellentétben ebben nem hallat zavaró búgást a kipufogó autópályán, igaz, van helyette szélzaj elég. Nagy sebességnél nem éreztük igazán biztonságban magunkat, ami főként a Micra pici utasterének köszönhető. 190 centivel nem lehet eléggé hátratolni az ülést, és a fejünk már súrolja a tetőkárpitot. Sőt a kormány is csakmagasságában állítható.
Az ítélet
Minden sportos tulajdonsága ellenére, színétől függetlenül jobban járunk férfi létünkre, ha távol maradunk a Micra C+C-től. Kivéve, ha nem akarjuk takargatni, amit úgy is gondolnak rólunk, miután megláttak az autóban. Műszakilag teljesen elfogadható a teljesítménye, csak más köntösbe kellene bujtatni
Műszaki adatok – Nissan Micra C+C 1.6 | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1598 |
Furat x löket (mm) | 78,0 X 83,6 |
Hengerek / szelepek száma | S4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 81(110)/6000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 153/4400 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 10.6 |
Végsebesség (km/h) | 190 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 8,7 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,6 |
Vegyes (l/100 km) | 6,7 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 160 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 3806/1668/1418 |
Tengelytáv (mm) | 2429 |
Csomagtér (liter) | 255/457 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1273/267 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 46 |
Gumiméret | 185/50 R16 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 4 707 000 |
Konkurensek (forint) | Peugeot 207CC 1,6 VTi Féline: 5 250 000 Mitsubishi Colt CZC 1,5: 4 990 000 Opel Tigra 1,8 Sport: 5 345 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | ABS, vezető- és utasoldali légzsák, oldallégzsák, automata klíma, első ködlámpák, CD-s rádió, 16 colos felnik, bőrülés |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Igazi csajos autó a Micra C+C. Férfiaknak kicsi és ciki. |
Pontszám (max. 10) | 7 pont |