Hogy a négykerék-hajtású szabadidő-autók piaca egyre nagyobb, és ebből egyáltalán nem okos dolog kimaradni, azt már néhány napja a Tiguannal kapcsolatban a VW-vezértől is hallottuk. Míg mások korábban kapcsoltak, addig a Citroënnél kilenc éve kérdezgették a döntéshozókat, hogy vajon mikor lesz saját, 4×4-es modelljük. A válasz eddig az volt, hogy nincs a tervek közt. Aztán nemrég végre úgy döntöttek, mégis legyen. És most már itt is van a C-Crosser.

Kontrasztos
Masszív

Masszív

Masszív


Persze sok társával együtt terepre – többek között a 17,4 centiméteres hasmagasság és a szerény, 22°-os első terepszög miatt – ez sem való, de ezt nem is rejtik véka alá. Szerencsére a sajtóanyag sem énekel vízi átkelésről, sziklákon szökdécselésről, és ez így korrekt. Maradjunk vele a betonúton, ott nem eshet semmi baja a csilli-villi autónak.

Aki szegény, járjon gyalog

A fenti megállapítás nem saját, hanem a hazai autóeladások statisztikái mutatják ezt. Az elmúlt időszakban itthon ugyanis csak két kategóriában tudtak több autót eladni. Nem, senki ne gondoljon az olcsó, alsókategóriás modellekre, azokból nem fogy több. Egyedül a drága luxusautók, és a 4×4-es járgányok piaca tudott valamicskét növekedni.

Miért menő?

Tágas, világos, mint egy jó nappali

Tágas, világos, mint egy jó nappali

Tágas, világos, mint egy jó nappali


Külön mesét érne meg az is, hogy akkor mi a fenéért vesznek az emberek Európában egyre több 4×4-es autót, amikor sosem térnek le az aszfaltutakról. Egyrészt már alig vannak földutak, ha meg vannak, akkor meg tilos oda bemenni. Ennek ellenére mégis rajonganak értük, talán mert már elhiszik, amit a nagy tudású marketingguruk sulykolnak beléjük, hogy ha a napi robot után 4×4-es autóban ücsörögnek hazafelé a dugóban, akkor aztán olyan szabadok lesznek, hogy csak na. Emellett persze a valódi terepjárók forgalma szinte minimális, ezek az összes eladott 4×4-es 8,5 százalékát teszik ki.


Lapozás után jönnek az árak, és megpróbáljuk megtudni, mire is jó egy aszfaltjáró 4×4-es.


A C-Crosserrel elsősorban a Chevrolet Captiva, illetve az Opel Antara vásárlóközönségét próbálják megcélozni. Az árát is úgy próbálták meg belőni, hogy ezek dízel változatával legyen egy szinten, illetve egy hajszállal alattuk.

Nem csodaszer

Hátsó

Hátsó

Hátsó


A sajtótájékoztatón hamar kiderült, hogy a Citroën nem vár csodát, hatalmas eladásokat az első 4×4-es szabadidő-autójától. A Mitsubishi-alapokon nyugvó járgányt azért biztos, ami biztos rendesen kicsinosították a Citroënnél és hozzáadták a saját tudásukat is. Persze főként kívülről. Odabent nyoma sincs a frappáns franciás ötleteknek, egyszerű, varázslatoktól mentes, de mégis szép belsőt hoztak össze hozzá.

Egyedül talán a rengeteg, nem éppen a legkellemesebb anyagból készült műanyagfelületek rontanak valamit a képen, de ha nem fogdossuk, akkor nem fáj. Tegyünk így. A kormány csupán két irányban állítható, ami ebben a kategóriában talán már egy kicsit kevés. Az utastér variálhatósága, helykínálata példás. A hátsó sor ülései tologathatóak, és szükség esetén a csomagtartó aljából kétszemélyes padot is elő lehet origamizni. Hasonlóképpen a többi előcsalogatható üléshez, ám ezek is inkább csak gyermekeknek valóak. Ők az idétlen, nyuszifülszerű fejtámlának is biztosan örülnek majd.

Látvány

Látvány

Látvány


Külseje kifejezetten szépre, elegánsra sikerült, a forma szépen illik a citroënes sorba. Rengeteg krómdíszítést kapott a termetes jószág, és a szögletes fényszórók is jól állnak neki.

Az igen rövid tesztút alatt a dízelmotoros járgányt volt alkalmunk kipróbálni, szigorúan aszfalton. A 2,2-es motor tisztességesen mozgatja az 1747 kg-os dobozt. Kanyarokról, futóműről, fogyasztásról majd a tesztautó megérkezése után tudunk többet mondani.  

Októbertől

Kicsi kormány

Kicsi kormány

Kicsi kormány


Az alapkivitelű, de mégis gazdagon felszerelt Collection fantázianevű modellért 8 890 000 forintot kérnek, a gazdagabban felszerelt Exclusive változatért pedig további 900 ezres felárat kell fizetni. Az autó forgalmazása októbertől kezdődik.

Egyelőre csupán egyetlen dízelmotorral vásárolható meg a C-Crosser. A 2,2 literes HDi 160 lóerőt teljesít, 380 Nm-es forgatónyomatékkal, de a benzinesek rajongóira is gondoltak. Nekik hamarosan 2,4 literes 170 lovas motort kínál a gyár, amihez ötfokozatú manuális, illetve CVT váltó is rendelhető.