Első látásra
Lehet, hogy horkol, van egy kis sörpocakja, és kocsisokat megszégyenítően tud káromkodni, még szerethetem, és lehet az a bizonyos igazi. Mert amúgy vág az agya, mint a borotva, jó társaság, és fantasztikus a humora. A Lancia Ypsilont Balázs kollégám hozta, és fülig ért a szája a parkolónkban, lelkesen dicsérte. Úgy esett, hogy hozzám került az autó, és hirtelen nem tudtam vele mit kezdeni. Furcsa volt a kuplung, a fék nagyon harapós, a műszerfal középen, a kormány eltakarta a kilométeróra felét, a perem pedig vízszintesen elvágva rejtegette a pontos időt a kijelzőn.
A hétköznapi dugóban ácsorogva volt időm kielemezni a kocsi belsejét: Belezavarodtam a sok gombba (csak a klima/fűtés funkciót 14 darab szabályozza!), amik inkább átoknak tűntek, mint áldásnak. A kormány bal oldalára két bajuszkapcsolót terveztek, amik közül a felső az index, természetesen folyton az alsóval próbáltam jelezni. Mindezek ellenére valami mégis megfogott benne.
Többek között tetszett az ülése, hogy sok benne a hely a cuccaimnak, hogy kézre esik a váltója, a pohártartóba pedig nyugodtan tehetek nagyobb palackot is, mert egyrészt belefér és megtartja, másrészt nem zavar vezetés közben, mert nem ütközik neki a váltó, és akkor a külsejét még nem is említettem.
A második napon
Aztán új nap virradt, és reggel indulás előtt alaposan megszemléltem a fekete bárányt. Hoppá! Hiszen az ülés nemcsak előre-hátra mozgatható, hanem felfelé is! 3 pumpálás a karral, plusz a kormány beállítása elég volt ahhoz, hogy mindenre tökéletesen rálássak, többé nem titok, hogy éppen mikor, és mennyivel gurulunk. A kezem ráállt, hogy a megfelelő helyen jelezzem, ha kanyarodni próbálok (bár egy sima sávváltás után nem ugrik vissza magától), és a legnagyobb meglepetés még hátra volt.
Nem hiába olyan népszerű ez a dízelmotor; gazdaságos és van benne szufla, ami a lehető legjobb párosítás. Az Ypsilon nagyon megy. A gyorsulása parádés, hihetetlenül fürge – már kétezres fordulattól -, belőlem is kihozta a Fittipaldit, pedig nem nagyon szoktam száguldozni. Nyugodtan válthatunk gyorsan felfelé, mert van benne erő, nem kell attól tartani, hogy elfogy a svung; ha nyomjuk a gázt, teszi a dolgát. Minden alkalmat megragadtam, hogy bemutassuk a tudományunkat, az anyósülésen csodálkozók hűhájára pedig csak annyit mondtam, miközben elismerően megpaskoltam a félig textillel bevont műszerfalat: Ugye? Én megmondtam.
Testreszabható
Örök vita, hogy milyen egy jó autó. Az amibe beül az ember, és azonnal érti, átlátja a működését, vagy az, amiben sokkal több a lehetőség, de azért elő kell venni a használati utasítást, és alaposan átböngészni, hogy ezekre fény is derüljön. Én úgy tippelem, hogy a nők nagyobb része jobban szereti, ha egyszerű kezelni, bármiről is legyen szó.
Nem azért, mert utáljuk a kihívásokat, inkább arról van szó, hogy minek valamit bonyolítani, ha nem muszáj. Ízlések és pofonok, de annyi bizonyos, hogy ezt az autót maximálisan testreszabhatja bárki, a lehetőség adott, a tervezők mindent megtettek az ügy érdekében. Bevallom nem ismertem meg minden funkcióját, az idő rövidsége miatt, valószínűleg sokkal több van benne, mint amennyit én felfedeztem.
Momo Design
A híres tuningcég vette kezelésbe az olasz autók egyik legkisebbjét, és igazán dögös külsőt varázsolt belőle. Lássuk mivel is érték ezt el: a hátsó ablakokat lesötétítették, alánk egy kényelmes és sportos ülést toltak, a csomagtartó ajtaját fémszínűre titánfényezték, a kormányt és a sebességváltót bőrrel vonták be, és az egészet megkoronázták négy darab kiváló felnivel, rátették egy ültetett futóműre, négy tárcsafékkel, majd a középső oszlopon dedikálták a remekművet. Mindez együttesen azt eredményezte, hogy gyorsan a figyelem középpontjába került, bármerre jártunk, de szerencsére a legjobb értelemben. Leszólítottak, kérdezősködtek az autóról, én pedig szívesen meséltem eddigi tapasztalataimat, hozzátéve, hogy csak egy nagy hibája van: nem az enyém.
Kinek?
Annak, aki:
– Szeretne egy tankból akár 870km-t autókázni (viszonyításképpen Budapest- Velence 833 km az útvonaltervező szerint).
– Fontosnak tartja az egyedi megjelenést: A MomoDesign Ypsilon Sport választható színösszeállításai és extrái összesen több mint 700 változatot tesznek ki. – Szereti, ha számos biztonsági felszerelés is alapáron jár. – Nem családi autót keres, ugyanis a csomagtartó erre szűkös. |
Ha valaki kedvet kapott, és még több információt szeretne az autóról, itt böngészheti az árlistát, itt pedig további részleteket olvashat a különleges MomoDesign-ról.