Nem sokkal a külföldi bemutató után itthon is kipróbálhattuk a vadiúj, harmadik generációs Lagunát. Itthon, hazai

Életben szebb mint a képeken
Van 1,5-ös dízel is

Van 1,5-ös dízel is

Van 1,5-ös dízel is


környezetben minden kicsit reálisabb, több a kátyú, kisebb a fényűzés. Kevesebb a dicséret és az optimista jóslat az autó körül, amit az ember hajlamos elhinni vagy tökéletesen elutasítani, ha túlságosan sokat tartózkodik gyári emberek társaságban. Gyakorlatilag egyfajta agymosás a hivatalos bemutató.

Ezúttal nem hagyatkoztunk kizárólag a saját megérzéseinkre, előítéleteinket és reményeinket szembeállítottuk két lehetséges autóvásárlóéval. Ők egészséges mértékben még hisznek marketingosztály agyszüleményeinek, de nem hagyják, hogy ez megzavarja saját ítélőképességüket. Egyikőjük sem veti meg a francia autókat, sőt egyikük jelenleg is egy Lagunával jár.

Hihetetlen: nem férünk el

Mielőtt elkanyarodtam újdonsült tesztelőinkhez, eltöltettem egy hétvégét az új Lagunával. Ahogy telt-múlt az idő,

Nem túl tágas a lábtér

Nem túl tágas a lábtér

Nem túl tágas a lábtér


csillapodtak a negatív tapasztalatok és kezdtem a pozitív dolgokat észrevenni is a Lagunában. Nem kell megijedni, ennyire nem rossz az autó, de a mi ismeretségünk az átlagosnál is rosszabbul indult. Aztán kezdtem megszeretni a könnyű vezethetőséget, kezdtünk összeszokni.
 
„Basszus, nem férek el benne” – kiáltottam fel, amikor először behuppantam a tipikusan francia, puha vezetőülésbe. Tesztautónk tetejét méretes tetőablakok díszítették, ennek normális esetben örülnünk kellene. Biztosan velem van a baj, hogy 191 centi magasra nőttem, de csak jó néhány perc után sikerült olyan üléshelyzetet találnom, ahol nem ért a fejem a plafonba. Talán ha az indokolatlanul magas üléshelyzetből engedtek volna néhány centit a mérnökök.

Hátul ennél is tragikusabb, egyszerűen nincs kompromisszumos megoldás. A tető megbocsáthatatlanul alacsonyan van, máshol ilyen fejteret 2+2 ülésesekben találunk. Ha 175 centinél magasabbra nőttek a családtagok, akkor mindenképpen hanyagoljuk az üvegtetőt. A pofás belsőt én ebben a formában kevésbé tudtam értékelni.

Nagy a turbólyuk, de utána megindul

Nagy a turbólyuk, de utána megindul

Nagy a turbólyuk, de utána megindul


Felemás dízel

Az új Lagunában leszámoltak az 1,9-es dízelekkel, helyettük kétliteres és 1,5-ös motorokat applikálták a motortérbe. Nekünk a kétezres, 150 lóerős jutott, aminél vezettünk már jobbat és rosszabbat egyaránt. Mivel 1800-as fordulat alatt szinte semmi sem történik, hegynek felfelé igencsak küzdelmes vele elindulni. Később viszont kárpótol az ereje, amiből még autópályán is meríthetünk.

Dicséretes, hogy a néhány centis méretnövekedés nem ment a súly rovására, ennek oka a korábbinál drágább acélfajták használata. Ezzel 15 kilót sikerült megspórolni, ami nem sok, mégis hasznos a fogyasztás és a menetdinamika szempontjából.

Mit gondolnak a potenciális vásárlók? Kiderül a következő oldalon


Attila, aki Mégane-nal jár

Attila egy korábbi Mégane kormánya mögött vesztegeti utazással töltött perceit. Eddig viszonylag keveset kényszerült kényszerpihenőre, így bizakodó a minőségi javulást illetően. Megemlítettem neki, hogy a Renault az első háromban akar teljesíteni a Laguna megbízhatóságával, erre erősen vonogatni kezdte szemöldökét.

Innen nem túl szép

Innen nem túl szép

Innen nem túl szép


A többiek véleményével egybevágóan Attila szerint a design szebb élőben, mint azt korábban a fényképről gondolta. A lámpák ugyan merőben újak, de a forma nem tér el túlságosan a korábbitól, megmaradtak a jellegzetes Laguna-elemek. Mintha csak egy C5-ös Citroënnel párosították volna, amire elölről és hátulról is hasonlít.

Tetszett: A külsőnél mélyebb benyomást tett Attilára a belső, ahol a design és az anyagminőség is felülmúlta várakozásait. Kiemelte a csoportba rendezett klímavezérlő gombok elhelyezését, valamint a kissé lecsapott aljú kormányt, aminek különösen jó a fogása.

Jellemzően pozitív tapasztalatokkal zárta a vezetős részt is. „Renault mércével nagyon jó vezetni az új Lagunát, a kormányzás pontos, és végre ad visszajelzést az útról, nincs az a ” számítógépes játékkormány érzése.” „Kifejezetten

Egyesek szerint ez perverz

Egyesek szerint ez perverz

Egyesek szerint ez perverz


jó a hangszigetelés, alig hallani a motorhangot”.

Nem tetszett: Attila csak alulról közelíti a 180 centit, de neki is feltűnik a szűkös fejtér.”Nekem hiányoznak még az új praktikus ötletek is, pl. tárolók, de jó hogy a szuper kulcsnélküli rendszer és a nyaktámaszos fejtámla megmaradt. Elindulván együtt is beleestünk a turbólyukba, viszont utána már nem hallottam panaszt tőle.

Lagunából Lagunába

Csaba egy előző generációs Lagunát hajt évek óta cégautóként, igaz csak egy 1,8-asat. Törzsolvasóként már hallott tőlünk a minőségjavítási célkitűzésről, de a céges tapasztalatok alapján valahogy nem tud hinni benne. Ő maga is elszenvedett néhány bosszantó és drága hibát már, de kollégái nála is rosszabbul jártak. Olyannyira, hogy a következő flottavásárlásból ki is zárták a Renault-t. Mire végzünk, ezt kicsit sajnálja is, mert cégautóként szívesen

Hova lett a hely?

Hova lett a hely?

Hova lett a hely?


beleülne egy új Lagunába.

Tetszett: Az 1,8-as benzinmotor után nem zavaró a dízelben turbólyuk, a halom lóerő- és nyomatéktöbblet minőségi ugrást jelent. A kormányzás sokkal direktebb lett a korábbinál, a futómű feszesebb, de csak annyira, hogy az még élvezhető legyen a francia autókhoz szokottaknak is. Szerinte a belső kellemes és a külső is megszokható.
 
Nem tetszett: Csabának egy komoly gondja van, és az a helykínálat. Ő nem a fejtérre, hanem inkább a hátsó lábtérre panaszkodik, ami az ő Lagunájánál látványosan kisebb. Többször is beállítja az első ülést, átül egyikből a másikba, de az eredmény nem változik. A régi kombiban jó pár centivel nagyobb a tér térdtájékon, ezt nem lehet letagadni.

Konklúzió

Összességében felemás a kép az új Lagunáról. Vitathatatlan, hogy látszanak a pozitív változás jelei. Javult a futómű, a vezethetőség és kifejezetten előnyére változott a belső, ami minőséget sugároz. Ennek ellenére vannak apró, bosszantó hibák. Lehetne tágasabb és a korábbi dízelmotor közül is volt olyan, amelyik jobban elnyerte tetszésünket. Árak tekintetében viszont nincs elszállva az új Laguna, ez még egy jó pont.


Műszaki adatok – Renaul Laguna 2.0 dCi
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1995
Furat x löket (mm) 84 X 90
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 110(150)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 340/2000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 9,5
Végsebesség (km/h) 210
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 7,8
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,1
Vegyes (l/100 km) 6
CO2 kibocsátás (g/km) 158
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4695/1811/2060
Tengelytáv (mm) 2756
Csomagtér (liter) 508
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1480/433
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 66
Gumiméret 215/50 R17
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) Privilege: 7 390 000
Konkurensek (forint) Ford Mondeo 2.0 TDCi: 7 268 000
VW Passat 2.0 TDI (140LE): 7 167 800
Toyota Avensis 2.2 D-4D Sol Plus GPS: 7 155 000
Tesztelt autó ára (forint)  
A szériafelszereltség fontosabb tételei ABS, ESP, 6 légzsák, kártyás ajtónyitás, bi-xenon, bluetooth kihangosító, kétzónás klíma
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Pozitív változást mutat az új Laguna, mégsem tűnik egy teljesen új autónak. Viszonylag szűk a beltér.
Pontszám (max. 10)   7,5 pont