Tesztelő társam egyik kedvenc barátnőm, aki másodszorra töltötte be a harmadik x-et, és foglalkozását tekintve projektvezető. Az anyukájától örökölt 7 esztendős Toyota Yaris elégedett tulajdonosa, a közeljövőben autócserére készül.
Miért akar mégis váltani? Logikus indok nincsen, kifejezetten szereti az autóját, sosem volt semmi baja vele, szóval biztos az a bizonyos hétévenként bekövetkező változás lehet az oka. Ebből következik, hogy nyugodtan keresgélhet, van ideje alaposan körülnézni. A jelenlegi befutók között szerepel az új Mazda2, ezért nagyon örült a lehetőségnek, hogy kipróbálhatja.
Exteriőr
Csillagos ötös, nagyon eltalálták a formát. Idéznék a katalógusból: „A Mazda2 még álló helyzetében is leginkább a startpisztolyra váró atlétát idézi.” Ezzel nem is vitatkoznánk, valóban fürge városi autónak tűnik, ami nem is baj, hiszen tényleg az. Sokkal sportosabb lett, mint a konkurens márkák kiskategóriás autói.
A tesztautót pont abban a színben (Spirited zöld metál) kaptuk, amivel pár hete a reklámokban szemeztem, bár másoktól kapott hideget, meleget is ez a variáció. Barátnőm csakis feketében tudná elképzelni, ha mellette döntene. A másik szín, ami nagyon passzol hozzá a metropolitanszürke, talán ez a változat még inkább kiemeli az első lökhárító hűtőnyílását. Kedvencünk volt a LED-hatású pöttyös hátsó lámpa.
Enteriőr
Beülve már nem voltunk olyan lelkesek, a külső alapján valahogy többre számítottunk. Alkalmi tesztelőnk a puritán szót használta összefoglalásként, de mind a ketten úgy gondoljuk, hogy túl sok a műanyag a belső térben.
Lehetett volna több textilt használni, úgy barátságosabb lenne az összhatás. A kormány szerencsére állítható, bár ha az alsó pozíciót választjuk, eltakar egy részt a kilométeróra tetejéből, az index belső kijelzőjével együtt.
Apropó kormány: kollégáim egyetlen hibát tudtak mondani, túl kicsi, bezzeg a kezük nagy lapát nagyságú, és ez a kombináció nem túl szerencsés. Sajnos ebben a példányban nem volt fedélzeti számítógép, így az átlagfogyasztást számolgatni kellett (6,7 l / 100 km), de a hangerő és a rádióállomások váltásához nem kell középre nyúlkálni. Ha valaki hiányolja a computert, rendelhet hozzá külön, ez nem tartozik az alapfelszereltséghez.
Az ablakemelőt és az elektromosan is behajtható külső tükröt mozgató gombok kézre esnek, de meglepő módon nincsenek kivilágítva (kivéve a vezetőoldali ablakemelő), így sötétben buzgón tapogattuk az ajtót, mire megtaláltuk ezeket. Nem nagy dolog, ezért is furcsa hogy kimaradt belőle.
A sebességváltó útja számomra kissé hosszú, de nagyon tetszik, hogy nem a megszokott helyen találjuk, hanem a középkonzol alján. Egyre több kisautóban élnek ezzel a megoldással, elvileg így több tárolóhelyet nyerhetnénk, itt azonban nem használták fel a megüresedett teret.
Van viszont kartámasz, nem is akármilyen; felhajtható, kétrekeszes, amiből az egyik CD-k számára szolgál. Nincs sok gomb, az egész autó átlátható, semmi bonyolult megoldás, mindent a lehető legegyszerűbbre terveztek, ami nagyon szimpatikus számunkra.
Az ülések hátoldalán nincs zseb, pedig praktikus lenne, barátnőm autójában van, és folyamatosan használja is. A kesztyűtartó egészen újszerű, tartalmaz egy rekeszt, amelybe anélkül tehetünk újságot, könyvet, hogy nyitogatni kéne magát a tartót.
Na de hogy megy???
Tesztünk alanya 1.3-as, 86 lóerős atléta. Harapós, de hozzá kell szokni ahhoz, hogy magasabb fordulaton használjuk, csak így lesz dinamikus a vezetési élmény. Én a takarékos fogyasztás jegyében gyorsan váltogatok felfelé, itt ez nem jó módszer.
A kanyarokban nagyon stabil, gyorsabb tempónál pedig a szervo felkeményedik. A vészfékrásegítő és az elektromos fékerőelosztó funkciók mindenkinek járnak alapáron, de az oldallégzsákokért, a menetstabilizálóért, vagy az esőérzékelős ablaktörlőkért már magasabb felszereltséget kell választanunk.
Kéne-e?
No és hogy mit mond a Potenciális Vevő? Nem győzte meg igazán az új Mazda, még kipróbálja a többi modellt is, amit kinézett, csak utána dönti el, mi legyen az új kedvenc.
Ízlések és pofonok, nekünk a Mazda2 ettől még tetszik.
Műszaki adatok – Mazda2 1.3 TE | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1349 |
Furat x löket (mm) | 74,0 X 78,4 |
Hengerek / szelepek száma | 16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 63(86)/6000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 122/3500 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 12,9 |
Végsebesség (km/h) | 172 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 6,9 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 4,6 |
Vegyes (l/100 km) | 5,4 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 129 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 3885/1695/1475 |
Tengelytáv (mm) | 2490 |
Csomagtér (liter) | 250-787 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1030/1485 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 42,8 |
Gumiméret | 185/55 R 15 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 3 449 900 |
Konkurensek (forint) |
Toyota Yaris 1.3 (87 LE) : 3 020 000 Opel Corsa 1.4 (90 LE): 3 365 000 Volkswagen Polo 1.4 (80 LE): 3 339 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | – |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | vezető- és utasoldali légzsákelektromos ablak, klíma, CD-s rádió, multikormány, |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Kiváló városi cirkáló, a belseje lehetne kicsit barátságosabb is. |
Pontszám (max. 10) | 7,5 pont |