A régi, és az új?
A régi, és az új?

A régi, és az új?

A régi, és az új?


Tesztelő társam egyik kedvenc barátnőm, aki másodszorra  töltötte be a harmadik x-et, és foglalkozását tekintve projektvezető. Az anyukájától örökölt 7 esztendős Toyota Yaris elégedett tulajdonosa, a közeljövőben autócserére készül.

Miért akar mégis váltani? Logikus indok nincsen, kifejezetten szereti az autóját, sosem volt semmi baja vele, szóval biztos az a bizonyos hétévenként bekövetkező változás lehet az oka. Ebből következik, hogy nyugodtan keresgélhet, van ideje alaposan körülnézni. A jelenlegi befutók között szerepel az új Mazda2, ezért nagyon örült a lehetőségnek, hogy kipróbálhatja.

Exteriőr

Fenekestül

Fenekestül

Fenekestül


Csillagos ötös, nagyon eltalálták a formát. Idéznék a katalógusból: „A Mazda2 még álló helyzetében is leginkább a startpisztolyra váró atlétát idézi.” Ezzel nem is vitatkoznánk, valóban fürge városi autónak tűnik, ami nem is baj, hiszen tényleg az. Sokkal sportosabb lett, mint a konkurens márkák kiskategóriás autói.

A tesztautót pont abban a színben (Spirited zöld metál) kaptuk, amivel pár hete a reklámokban szemeztem, bár másoktól kapott hideget, meleget is ez a variáció. Barátnőm csakis feketében tudná elképzelni, ha mellette döntene. A másik szín, ami nagyon passzol hozzá a metropolitanszürke, talán ez a változat még inkább kiemeli az első lökhárító hűtőnyílását. Kedvencünk volt a LED-hatású pöttyös hátsó lámpa.

Enteriőr

Van kartámasz is

Van kartámasz is

Van kartámasz is


Beülve már nem voltunk olyan lelkesek, a külső alapján valahogy többre számítottunk. Alkalmi tesztelőnk a puritán szót használta összefoglalásként, de mind a ketten úgy gondoljuk, hogy túl sok a műanyag a belső térben.

Lehetett volna több textilt használni, úgy barátságosabb lenne az összhatás. A kormány szerencsére állítható, bár ha az alsó pozíciót választjuk, eltakar egy részt a kilométeróra tetejéből, az index belső kijelzőjével együtt.

Apropó kormány: kollégáim egyetlen hibát tudtak mondani, túl kicsi, bezzeg a kezük nagy lapát nagyságú, és ez a kombináció nem túl szerencsés. Sajnos ebben a példányban nem volt fedélzeti számítógép, így az átlagfogyasztást számolgatni kellett (6,7 l / 100 km), de a hangerő és a rádióállomások váltásához nem kell középre nyúlkálni. Ha valaki hiányolja a computert, rendelhet hozzá külön, ez nem tartozik az alapfelszereltséghez.


Az ablakemelőt és az elektromosan is behajtható külső tükröt mozgató gombok kézre esnek, de meglepő módon nincsenek kivilágítva (kivéve a vezetőoldali ablakemelő), így sötétben buzgón tapogattuk az ajtót, mire megtaláltuk ezeket. Nem nagy dolog, ezért is furcsa hogy kimaradt belőle.

Kézre esik a váltó

Kézre esik a váltó

Kézre esik a váltó


A sebességváltó útja számomra kissé hosszú, de nagyon tetszik, hogy nem a megszokott helyen találjuk, hanem a középkonzol alján. Egyre több kisautóban élnek ezzel a megoldással, elvileg így több tárolóhelyet nyerhetnénk, itt azonban nem használták fel a megüresedett teret.

Van viszont kartámasz, nem is akármilyen; felhajtható, kétrekeszes, amiből az egyik CD-k számára szolgál. Nincs sok gomb, az egész autó átlátható, semmi bonyolult megoldás, mindent a lehető legegyszerűbbre terveztek, ami nagyon szimpatikus számunkra.

Ledhatású pöttyös hátsó lámpa

Ledhatású pöttyös hátsó lámpa

Ledhatású pöttyös hátsó lámpa


Az ülések hátoldalán nincs zseb, pedig praktikus lenne, barátnőm autójában van, és folyamatosan használja is. A kesztyűtartó egészen újszerű, tartalmaz egy rekeszt, amelybe anélkül tehetünk újságot, könyvet, hogy nyitogatni kéne magát a tartót.

Na de hogy megy???

Tesztünk alanya 1.3-as, 86 lóerős atléta. Harapós, de hozzá kell szokni ahhoz, hogy magasabb fordulaton használjuk, csak így lesz dinamikus a vezetési élmény. Én a takarékos fogyasztás jegyében gyorsan váltogatok felfelé, itt ez nem jó módszer.

Még mindig nézi a hajókat

Még mindig nézi a hajókat

Még mindig nézi a hajókat


A kanyarokban nagyon stabil, gyorsabb tempónál pedig a szervo felkeményedik. A vészfékrásegítő és az elektromos fékerőelosztó funkciók mindenkinek járnak alapáron, de az oldallégzsákokért, a menetstabilizálóért, vagy az esőérzékelős ablaktörlőkért már magasabb felszereltséget kell választanunk.

Kéne-e?

No és hogy mit mond a Potenciális Vevő? Nem győzte meg igazán az új Mazda, még kipróbálja a többi modellt is, amit kinézett, csak utána dönti el, mi legyen az új kedvenc.
Ízlések és pofonok, nekünk a Mazda2 ettől még tetszik.


Műszaki adatok – Mazda2 1.3 TE
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1349
Furat x löket (mm) 74,0 X 78,4
Hengerek / szelepek száma 16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 63(86)/6000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 122/3500
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 12,9
Végsebesség (km/h) 172
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 6,9
Lakott területen kívül (l/100 km) 4,6
Vegyes (l/100 km) 5,4
CO2 kibocsátás (g/km) 129
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 3885/1695/1475
Tengelytáv (mm) 2490
Csomagtér (liter) 250-787
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1030/1485
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 42,8
Gumiméret 185/55 R 15 
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 3 449 900 
Konkurensek (forint)

Toyota Yaris 1.3 (87 LE) : 3 020 000

Opel Corsa 1.4 (90 LE): 3 365 000

Volkswagen Polo 1.4 (80 LE): 3 339 000

Tesztelt autó ára (forint)
A szériafelszereltség fontosabb tételei vezető- és utasoldali légzsákelektromos ablak, klíma, CD-s rádió, multikormány,
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Kiváló városi cirkáló, a belseje lehetne kicsit barátságosabb is.
Pontszám (max. 10) 7,5 pont