Könnyített darab
Ránk várnak

Ránk várnak

Ránk várnak


Nem is lehetett volna másképp, az új Mazda6 bemutatójára nekem kellett mennem. Mindezt azért, mert a családot már hosszú évek óta problémamentesen szolgálja egy kétliteres dízel Mazda6. Vannak benne ugyan apró részletek, amikért nem rajongok teljes szívemből, így kíváncsi voltam, mi a helyzet az újjal. A főszerkesztő is áldását adta a tervre, így indulhattam a még novemberben is vonzó arcát mutató francia Riviérára.

Érkezés után kicsit csalódottan vettem tudomásul, hogy most csak a benzines változatokat tudjuk kipróbálni, a dízelek menetpróbája még várat magára. Sebaj, az újfejlesztésű 2,5 literes benzines motor sem hangzik rosszul.

Megelőzzük a világot

Így parkol egy igazi magyar

Így parkol egy igazi magyar

Így parkol egy igazi magyar


Míg egész Európában leghamarabb jövő év februárjától lehet majd megvásárolni a második generációs Mazda6-ot, addig a hazai piacon már december végétől hozzájuthat, aki a benzinesre szavaz. A kétliteres dízel érkezéséig, ami ezután az aktuális trendhez igazodva csak 140 lóerős kivitelben készül, sajnos még nekünk is várnunk kell 2008 elejéig.

Fogyókúra

Talán nem meglepő, hogy az egyre növekvő méretnek, a gazdagabb felszerelésnek és a nagyszámú aktív és passzív biztonsági berendezésnek hála az autók egyre nehezebbek. A Mazdánál ennek ellenére sikerült az új hatost 35 kilogrammal könnyebbre készíteni, mint az elődöt. Mindezt amellett, hogy a járgány minden irányban nagyobb lett, a motorja pedig erősebb. Kategóriájában a Mazdán és a Renault-n kívül csak a Honda volt képes arra, hogy gondos tervezéssel lefaragjon valamicskét autóinak tömegéből, az összes többi konkurens viszont felszedett jónéhány kilót, aminek nincs jótékony hatása a fogyasztásra.

Japánok a fehérek ellen

Avar alatt

Avar alatt

Avar alatt


Ugyan a Frankfurti Autószalonon is a mindenki által telitalálatnak számító fehérben mutatkozott be az új hatos, de mint este az asztalunknál helyet foglaló Youichi Sato – az új autó fő dizájnere – elmondta, nem volt egyszerű ezt az ötletet áterőszakolni a cég vezetőségén, hiszen Japánban a fehér színt nem tartják túl sokra. Szerencsére sikerült a győzködés, így a bemutató után a sajtóanyagokban is a fehér Mazdák dominálnak, és ott is hasonlóan jól mutatnak, mint élőben. Igazán elegáns az autó, főként a Lexus, illetve a BMW jutna róla eszünkbe, ha nem tudnánk, hogy ez Mazda.

Motorok
Háromféle benzines és mindössze egyetlen dízelmotor rendelhető a második generációs Mazda6-hoz, de reménykedjünk benne, hogy előbb-utóbb megérkezik a sportosabb MPS-kivitel is. A legkisebb benzines 1,8-as, amit a kétliteres és a 2,5-ös követ a sorban, dízelből kétliteres, részecskeszűrővel ellátott motor van a palettán. Mindegyik motor kevesebb üzemanyaggal is beéri, mint az előző Mazda6-ban szolgáló példányok. A fogyasztáscsökkentésben fontos szerep jutott az aerodinamikának és a tömegcsökkentésnek is.

Benzines motorok:
MZR 1,8 1798 ccm 120 LE 165 Nm
MZR 2,0 1999 ccm 147 LE 184 Nm
MZR 2,5 2488 ccm 170 LE 226 Nm

Dízel:
MZR-CD 2,0 1998 ccm 140 LE 320Nm

Kattintás után mindenki eldöntheti, akar-e új Mazda6-ot, mert kiderül, mennyit kérnek érte


Belső

Az utastérben a nagyobb láb- és válltér mellett néhány újítás is található. A korábbi narancsszínű műszerfalat kék fényekkel bolondították meg, és még a fejünk felé is került egy kék LED. Kár. Az átdolgozott műszerfal gyújtás nélkül nagyszerűen fest, aztán egy gombnyomásra – kulcs nincs – beindul a futófény, kivilágosodnak a műszerek, beindul a motor. Hatásos fényjáték, amit rendelhető kanyarkövető bi xenon világítással és a széria hátsó LED-es lámpákkal lehet tovább fokozni.

Bőr

Bőr

Bőr


Változtattak egy cseppet a kormány dőlésszögén is, így állítólag kényelmesebb tekergetni. Tervezésére nagyon odafigyelhettek, mert a navigációtól a tempomaton át a hifiig mindenféle feladat ellátására alkalmas. Volt alkalmunk kipróbálni, és csupán egyetlen kolléga akadt, aki jobban örült volna egy hajszállal vastagabb volánnak.

A középkonzolt nagyméretű érintőképernyő uralja. Ha akarjuk, akkor a Bose hifi beállításait, vagy éppen a navigáció képernyőjét is nézegethetjük rajta. Első pillantásra a navi képernyője kicsit zavarba ejtő, de rövid idő alatt belejövünk, és hamar úgy érezzük, hogy az eddig látott legjobb gyári darabot látjuk. Rengeteg információt tol a vezető arcába, de ezek egyike sem felesleges. Nagyon reméljük, hogy lesz hozzá tisztességes Magyarország-térkép is, és akkor itthon is örülhetünk neki. Mindössze egy gondunk akadt a képernyővel, hogy nem a legjobb helyen van. Navigáció közben nem szerencsés a középkonzolig lenézni, sokkal praktikusabb lett volna, ha a BMW és a Volvo mintájára a szélvédőhöz közelebb kerül. Persze így nehezebb ujjal elérni, de a Mazdánál erre nincs is szükség, hiszen a kormányról minden megoldható.

Kilátástalanság

Kilátástalanság

Kilátástalanság


Bár az idő nem volt ideális arra, hogy mindent kipróbáljunk, sőt az elkészült képek is sebtében, a néhány perces esőmentes időt kihasználva készültek, a Mazdák kulcsait – illetve amik a kulcsok helyett vannak – szomorúan adtuk vissza. A kacskaringós hegyi úton élvezet volt a menet, a váltó határozott úton, pontosan jár, a kormányszervo nem csinál érezhetetlenül irányítható teherhajót a járgányból, a futómű pedig eredményesen veszi fel a küzdelmet a kanyarokkal, úthibákkal egyaránt. Fogyasztást ugyan nem tudtunk mérni, de a cseppet sem kímélő üzemben levezetett kilométerek után a fedélzeti számítógép 10,4 literes átlagot mutatott, ami ekkora motornál szerintem a fájdalomküszöb alatt van. Bőven.

Csomót a kákán

Kékség

Kékség

Kékség


Az elfogultság látszatát kerülendő, sikerült pár kevésbé erős részletet is találni a kocsin. Elsőként a fékpedál működése okozott hamar kiheverhető csalódást azzal, hogy a megnövelt átmérőjű hűtött tárcsákba nem elég határozottan harapnak bele a fékpofák. Mások ezt talán könnyen adagolhatónak fordítanák le, nekem inkább lustának tűnt. Aztán nagyobb tempónál nyomtunk egy telitalpas féket, ami után tovatűntek az aggodalmaink, miszerint ezzel nem lehet pánikszerűen megállni.

Szintén rosszul esett a kék fény megjelenése a műszerfalon, igaz, itt korántsem annyira zavaró, mint a Volkswageneknél. De kék, és annak nem lenne helye egy ennyire elegáns autóban.

Mindezek ellenére, kéne egy új Mazda6. Persze szigorúan fehér fényezéssel, hadd örüljön Sato-san.

Árak, felszereltségek:
Benzinesek:
1,8 TE 6 319 900 Ft.
1,8 CE 5 799 900 Ft.
2,0 TE 6 719 900 Ft.
2,0 TE Plus 7 069 900 Ft.
2,5 GTA 7 719 900 Ft.
2,5 GT 7 859 900 Ft.

Dízelek:
CD140 CE 6 349 900 Ft.
CD140 TE 6 869 900 Ft.
CD 140 TE Plus 7 219 900 Ft.
CD140 GTA 7 669 900 Ft.
CD140 GT 7 809 900 Ft