Szembe, háromnegyed
Simán elfér - 10 pont

Simán elfér – 10 pont

Simán elfér (10 pont)


Megváltozott családi állapotomnak betudhatóan más szemmel nézem az autókat. A vezess.hu szerkesztőségi nagy gyermekszaporulat részeként fiam született bő egy hónapja – Horváth Zsolti kis Zsoltija áprilisi termés, Földes Attila Gergője szeptemberben, Szögi Zoli HR-menedzser második gyermeke júliusban jött világra.

Családos emberként másféle autók kezdenek tetszeni. Eddig el sem tudtam képzelni jobb autót a BMW 120d-nél, hiszen keveset fogyaszt, borzasztóan erős és még tetszik is, de mivel a babakocsi sehogy sem fér el a csomagtartóban, hosszan tartó tesztünk végén szomorú szájízzel váltunk meg tőle. Ezzel szemben a Mercedes B-osztály féle magas növésű egyedek kimondottan szimpatikussá kezdenek válni.

Mi is a B-osztály?

Szépnek nem nevezném

Szépnek nem nevezném

Szépnek nem nevezném


Emlékezzenek vissza, 2004 szeptemberében járunk, ekkor mutatja be Párizsban a Mercedes a B- és R-osztályt, előbbit Compact Sports Tourer, utóbbit Grand Sports Tourer alnéven. Mindkettőnek az lenne a lényege, hogy fiatalítson a márka imidzsén, kezdje magához édesgetni a fiatalabb, ámde tehetős vásárlóréteget.

A fiatalság záloga lenne a sportosság, dinamizmus, ami valahogy elvész a vázlatok között, s megmarad a koncepciók neveiben. Ennek ellenére a B-osztály bombasztikus sikerrel indul, nem is emlékeztet az A-osztály nyögvenyelős bevezetésére. Pedig műszakilag alig van különbség a két jármű között. Ez a minimális különbség viszont lényeges: a B-osztály használható családi autóként, ellentétben az A-val.

Az FRV-nél 100 literrel nagyobb a csomagtere

Az FRV-nél 100 literrel nagyobb a csomagtere

Az FRV-nél 100 literrel nagyobb a csomagtere


Rögtön azzal kezdtem, hogy bepróbáltam a babakocsit, csontra befért, s maradt még hely mellette hordozható ágynak, pelenkának, popsitörlőnek és a többinek. Aztán kivettem a babakocsit és gondolatban berámoltam egy nyaralás kellékeit. Kisbőrönd, nagytáska, szatyrok, sörösdobozok, 544 literbe sok minden elfér.

Ha nem tűnne soknak, számoljanak utána. Rögtön fellapoztam adatbázisunkat, mi fér a többiekbe? Mazda5, Corolla Verso, VW Touran, Honda FR-V – méretileg ezek lennének a konkurensek.

Csomagtartóméretek (5 üléssel)
Volkswagen Touran 695 liter
Citroën Xsara Picasso 550 liter
Ford C-Max 550 liter
Mercedes B-osztály 544 liter
Honda FR-V 439 liter
Mazda5 426 liter
Kia Carens 422 liter
Toyota Corolla Verso 397 liter

Egész kellemes vezetni, a fokozatmentes váltó egy álom. Aztán az álom szerte is foszlik


Fel sem tűnt

Fel sem tűnt, hogy az automata váltó karja egy fokozatmentes, ismertebb nevén CVT-váltóba torkollik. Vezetve semmi különbség, csak a gázt kell nyomni, a szerkezet mindent magától intéz. Mivel nincs meg a váltás klasszikus élménye, a gyorsítás is paradox módon, minden élménytől megfosztva érkezik. Csak a sebességmérőt figyelve és a fákat tovatűnve látva érzékelni, hogy valóban van hatása a 140 lóerős dízelmotor berregésének.

Mint minden Merciben

Mint minden Merciben

Mint minden Merciben


Fölgyorsítva 140-re kezdetben magasabb, 3000-es fordulaton búg a motor, aztán szép lassan megnyugszik és 2000-es fordulatra csillapodva kúszik szép halkan tovább. Nincs benne semmi trükk, a fokozatmentes váltónak nincsenek fogaskerékbe mart fokozatai, mindig az aktuális sebesség és gyorsítási kedv függvényében változtatja az áttételeket. És ez mesterien is működik.

Kellemes, semmi több

Az alma-körte hasonlat újabb szösszenete a BMW 120d-vel összemérve, hogy utóbbiban a vezetés klasszikus élménye maradéktalanul átjön. Érezni, hogy az autót én vezetem, nem ő visz engem. Fogom a kormányt, ami fém-vas kapcsolatban áll a kerekkel, és a gumikon keresztül az úttal. Rögtön, katonafegyelembe reagál, élményt ad.

Kukucs

Kukucs

Kukucs


Ellenben a B-osztály megfoszt a vezetés élvezetétől. Hagyja magát, könnyedén engedelmeskedik a kormány, laza női kezek között is jól érzi magát.

Meg kell hagyni, kellemes vezetni, a magas üléshelyzet, a mindenki felett terpeszkedő sofőr magabiztos rálátása a forgalomra megnyugtató érzés egy városi forgalomban közlekedő családanyának. Ugyanakkor ez a családanya gondban van, amikor a különleges biztonságot adó szendvicspadlón próbálja átverekednie magát. Szép ruhája hamar koszos lesz a vastag küszöbön.
 
A végzetes baj

Special Edition, mert króm díszek és mindenféle világítás vagyon benne

Special Edition, mert króm díszek és mindenféle világítás vagyon benne

Special Edition


A B-osztály minden értelmében klasszikus Mercedes. Komfortja kifogástalan, kezelhetősége példás. Jól érzi benne magát az ember, nincs agyonbonyolított menü, csúnya középkonzol. A manuális légkondicionáló ugyan macerásabb, mint digitálisan bepötyögni, hogy legyen 22 fok és bumm, de ebbe belehalni nem lehet.

Csinos, formás, otthonos a B-osztály beltere. A mercedesség negatív oldala is sajnos megvan, tetemes felárat kell fizetni azért, hogy prémium egyterűnk legyen. Egy Mazda5, egy Corolla Verso 6,2-6,6 millióba kerül egy sor üléssel többel. A B200 CDI bő 10 százalékkal drágább, hivatalos listaára 7.690.000 forint. Ez végzetes baj.

December 31-ig a B200 CDI Special Edition ára 7.840.000 forint. Erről részletek itt

Adatok, lóerők, pontozás a következő oldalon


Műszaki adatok –
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1991
Furat x löket (mm) 83 x 92
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 103(140)/4200
Max. nyomaték (Nm/ford.) 300/1600-3000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 9,6
Végsebesség (km/h) 200
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 7.2-7.6/7.6-8.0
Lakott területen kívül (l/100 km) 4.6-4.7/5.0-5.3
Vegyes (l/100 km) 5.6-5.8/6.0-6.3
CO2 kibocsátás (g/km) 146-151/159-165
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4270/1777/1604
Tengelytáv (mm) 2778
Csomagtér (liter) 544-2245
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1435/445
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 54
Gumiméret 205/55 R16
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 7.840.000
Konkurensek (forint) Mazda2 2.0 CD TX: 6.200.000
Toyota Corolla Verso 2.2 D4-D Sol: 6.600.000
Honda F-RV 2.2 i-CTDi Comfort: 6.650.000
Tesztelt autó ára (forint) 8.213.000
A szériafelszereltség fontosabb tételei Felsorolni sem lehet, részletek itt
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Családi használatban sem vérzik el, kellemesen kényeztető, könnyedén használható autó kimeríthetetlen rakodókapacitással. A fokozatmentes váltó zseniális, az ár viszont magas, aminek java az emblémára megy el. Ennek ellenére jár neki a 8 pont
Pontszám (max. 10) 8,0 pont