Érzelemmentes

Élőben tényleg ronda a fabetét
Nagyot nőtt

Nagyot nőtt

Nagyot nőtt

 

Valamiért a Ford nem képes érzelmeket kiváltani az emberekből, legalábbis saját tapasztalatom szerint. Akármilyen mélyen turkálok az agytekervényeim között, egyetlen mélyen hívő Ford-mániás sem jut eszembe. Sokan vannak, akik szeretik és elégedettek vele, de fanatikus Ford-rajongót én még egyetlen egyet sem láttam életemben. Mit csinálhat a Ford rosszul? Az eladási számokat tekintve semmit, de ez a siker inkább a márka több mint versenyképes árképzésével magyarázható. A design a baj. Valamiért a Ford nehezebben felel meg az átlagos ízlésnek, mint konkurensei. Elég csak rápillantani a kifutott Focus műszerfalára, de több példát is fel tudnék még hozni. Fura és érthetetlen, földöntúli alakok. Atya világ

Élőben tényleg ronda a fabetét

Élőben tényleg ronda a fabetét

Élőben tényleg ronda a fabetét

 

Ha már itt tartunk valahogy az új Mondeo sem lett igazán szép, kinetikus formatervezés ide vagy oda. A csúcsmotorral, feketében és 18 colos kerékkel még egész pofás volt, de ez a mostaninál nem jött össze. Oldalról szemlélve a kerékjáratot követő vonalak kifejezetten elrondítják a szürke autót, és a 16 colos kerékmérettel pont úgy néz ki, mintha apró legókerekeken gurulna az amúgy jócskán megemberesedett karosszéria. Látványra nem lenne túlzás a 20 colos abroncs sem. Belül a csúcsmodell alumínium betétekkel már majdhogynem gusztusos volt, de isten bocsássa meg azt a bűnt, amit valaki elkövetett az általunk látott ízléstelen fabetéttel. Dízel tesztautónkhoz valaki ilyet párosított, valószínűleg ő sem tudta, hogy ilyen ronda lesz élőben. Jó pár nap kellett, amíg megemésztettem, de végül sikerült. Hogy miért? Mert a Mondeonak ezen kívül semmi baja sincsen a világon. Mindenből a legjobbat

Hátul is van minden, ami kell

Hátul is van minden, ami kell

Hátul is van minden, ami kell

 

Nem volt kicsi az előző kiadás sem, az új Mondeo viszont bővelkedik a helyben. Belülről olyan tágasnak tűnik, mint az egy kategóriával nagyobb Mercedes E-osztály, sőt még kívülről sem hat kisebbnek. Ezért annyira zseniális, hogy kormányozni, kanyarodni és autózni még mindig élmény vele. A futómű tovább finomodott, kevésbé érezni vele az úthibákat, miközben közvetlensége alig csökkent. Nem szűrődnek be oda nem illő zajok az utastérbe, de ennek ellenére egy végtelenül merevnek és feszesnek tűnő autót érezni a volán mögül. Mintha egy sport- és egy luxusautót kereszteztek volna. Végre nem kell panaszkodnunk a hátsó lábtérre sem, akár két 190 centis felnőtt is megfér egymás mögött, és a fejtér is pazar. Mindezek mögött volt még hely 550 literes csomagtartónak is, amit egy ekkora nyíláson keresztül szinte lehetetlen megtölteni. Épp ezért mi inkább az ötajtósra szavaznánk. Kell egy jó motor

Jó dolog van mögötte

Jó dolog van mögötte

Jó dolog van mögötte

 

Ahhoz, hogy egy tágas és sportos autót igazán élvezni tudjunk, erősen ajánlott hozzá egy jó, de legalábbis takarékos motor. A 140 lóerős dízel mindkét feltételnek eleget tesz. A Ford dízeleket meghazudtoló tulajdonságokkal ruházták fel ezt a kétliterest. A fuldoklós indulás, a turbólyuk a múlté, ez a motor ott húz, ahol kell, pincétől a padlásig. Könnyedén mozgatja a másfél tonnát is a TDCi, és igaz nem nyújt kiemelkedő teljesítményt vele, de kellemes hangolásnak köszönhetően ebben az autóban nem vágytunk nagyobb teljesítményre. Valahogy így is mindig gyorsabban mentünk , mint szabad lett volna. A stabil futómű, a jó hangszigetelés meghazudtolja a sebességet, a kanyarvételi képességek pedig egyenesen cikázásra csábítanak. A fogyasztás ilyen habitussal is 10 liter alatt tartható, de a 8-9 liter körüli araszolós városi fogyasztás is kivitelezhető. A 210-es végsebesség bőven elegendő bárhol is járunk a világban, röviden ez a motor erősen ajánlott, ha egy Mondeoban gondolkozunk. Amikor minden összejön

Kicsit vékony, de öröm forgatni

Kicsit vékony, de öröm forgatni

Kicsit vékony, de öröm forgatni

 

A Mondeo mindig is erős konkurensnek számított a kategóriájában, most egyértelműen vezető pozícióban van, ha egy tágas és megfizethető autóra vágyunk. Valahogy így néz ki, amikor minden összejön. Tágas, kényelmes, sportos, takarékos, és nem túl drága. A kellemesen felszerelt Ghia felszereltségű kivitel 7,1 millióba kerül, ami nem drágább mint közvetlen konkurensei, pedig összességében ez az autó többet tud azoknál. Rajongás ide vagy oda.  Persze a fabetétét kihagynánk belőle. A tiszta számadatok következnek, csak hideg fejjel lapozzanak

Műszaki adatok – Ford Mondeo 2.0 TDCi
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1997
Furat x löket (mm) 85 X 88
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 103(140)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 320/1750-2240
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 9,5
Végsebesség (km/h) 210
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 7,6
Lakott területen kívül (l/100 km) 4,9
Vegyes (l/100 km) 5,9
CO2 kibocsátás (g/km) 156
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4844/1886/1435
Tengelytáv (mm) 2850
Csomagtér (liter) 550
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1557/613
Üzemanyagtank kapacitás (liter) n.a.
Gumiméret
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) Ghia: 7 118 000
Konkurensek (forint) Renault Laguna 2.0 dCi Privilege: 7 390 00 VW Passat 2.0 TDI: 7 168 000 Toyota Avensis 2.2 D-4D Sol Plus GPS: 7 155 000
Tesztelt autó ára (forint) n.a.
A szériafelszereltség fontosabb tételei ABS, ESP, vezető- és utasoldali légzsák, vezető és utasoldali első oldallágzsák, függönylégzsák, vezetőoldali térdlégzsák
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Pont ilyennek kell lennie egy új családi autónak
Pontszám (max. 10)   8,5 pont