Nem veri a nagyokat, de utolérte
A Kia mostanra méltó ellenfelévé vált a nyugati topmodelleknek. Nincs ez másként az új kombi esetében sem. Azonban amiben nagyon bíztunk, az nem jött össze.
Sajnos árban is utolérte a nagyokat, nem csak minőségével és modern újításaival. 3,7 milliótól, egészen 6-ig van mindenféle motor és felszereltségtípus a kombi cee’d-ből.
Az autó átütő sikert talán akkor tudott volna elérni, ha akár 1 millió forintal olcsóbb modellt tudnak kihozni. Talán akkor az előítéleteket is félretennék az emberek, ami a koreai márkával kapcsolatban korábban kialakult.
Kia cee'd – Ugye milyen ostobán néz így ki? |
Lassan a 2KY, vagyis a 2000-es átálláshoz mérhető problémát jelent a modern, internetes világban a cee’d egyedi írásmódja. Egy 1 éves modell nevét nem most kéne elemezni – gondolhatnánk – viszont mostanra tiszta képet kapunk a problémákról, amit a hagyományokkal szakító különc okoz. Vannak ugyanis bizonyos keresők, illetve weboldalak amiket ez a mezei aposztróf (Shift+1) képes két vállra fektetni. Az a kis fránya vonalka ugyanis nem minden program számára értelmezhető, illetve egy picivel nagyobb odafigyelést igényel.
Ennek lehet köszönhető, hogy a googlefight – ami az internetes találatokat hasonlítja össze – meglepő eredményeket hoz. Több mint 800-szoros az aposztróf nélküli találat, mint a gyár által megálmodott. A világ programozói ezek szerint még nem készültek fel a speciális karakterek kezelésére. Bezzeg, ha Bill Gates adna engedélyt a modellek elnevezésére, nem lenne ilyen probléma… |
Első blikkre
Korábban az ötajtósok közül az 1,6-os benzinest vezettem, ami nagyon jó benyomást tett rám. Ebben ráadásul egy 115 lovas dízel van, ami még izgalmasabb. Kíváncsian vártam, mit mutat a Sporty Wagon, kevésbé különleges néven, a kombi. A B oszlopig megegyezik a korábbi modellváltozattal, szerencsére az ezt követő vonalak is harmonikusak tudtak maradni, így a kinézettel itt sincs baj. Talán mintha a hátulja egy árnyalattal szögletesebb lenne, ezen kívül azonban nincs semmi meglepetés. A cee’d SW külseje is tetszetős, nagyon el van találva.
Egy kombi attól kombi, hogy tágas, jól variálható és nagy a rakodótere. Igaz ez a cee’d SW-re is? >>>
Derítsük ki a gyengéit!
Legyünk rosszindulatúak és próbáljuk megfúrni ezt a ránézésre nagyszerű modellt. Például ötsebességes váltó van benne és csak a 2 literes dízelbe tettek 6. fokozatot. Baj ez nekünk? Elsőre igen, de menet közben kiderül, hogy a motor hangolása nem feltétlenül indokolja. 60-nál 5.-be felváltva nagyon leesik a fordulat, ebben a tartományban pedig semmi ereje a motornak. Semmi gond, negyedikben viszont remekül húz, és ez a fogyasztásunkat sem befolyásolja negatívan.
A variálhatósággal viszont baj van. A hátsó ülések sajnos nem rejthetőek el teljesen. Az alsó részüket felhajtva, majd a hátlapokat ledöntve lehet nagyobb rakteret elérni. Így viszont a hátsó fejtámlákkal is kell valamit kezdeni, mert azok pont beszorulnak. Ráadásul az első ülések sem tolhatóak ilyenkor teljesen hátra. Kosarasok ne szállítsanak cee’d kombival semmit.
„Csomagtérfedél alatti tárolórekesz (SW esetén széria)” Na ezt ki lehet venni valahogy? Lehet úgy kérni, hogy mégse legyen benne? Nem tudom, mi miatt (talán mert kb. 12 ezer kilométert futott az autó), de egy apróbb fekvőrendőrön is olyan hangok jönnek hátulról, mintha szét akarna esni valami. Eleinte attól tartottam, hogy a futómű felől jönnek érdekes hangok, de szerencsére nem. Ez a trükkös tárolórekesz akar néha teljesen széthullani, legalábbis remélem tényleg csak az.
Hőfok
Ki gondolná, hogy egy autóban a legnagyobb problémát a megfelelő hőmérséklet beállítása jelenti majd? Az van ugyanis, hogy a klíma bekapcsolása mellett 16 fokon meleg jön a ventillátorokból. Nem langyos, vagy kevésbé hideg, hanem szinte forró. 15 és fél fokon azonban már jön a hideg. És ez nem az én agymenésem, eddig mindenki bólogatott a szerkesztőségben, hogy a cee’d-ben sz@r a hőfokszabályzó. Ettől szerencsére még együtt lehet élni vele, max manuális klímával kérjük.
A cee’d SW 1.6 CRDi EX-et, vagyis a legjobban felszerelt változatot, 4 918 000 Ft-ért mérik, ami ugye majdnem 5 millió forint. Ez mondjuk necces, de az alap benzinesnek nem rossz az ára, így az mindenképpen jó vétel.
Szeretettel várjuk a három ajtós és a kabrió cee’d modelleket!