Valami nem kerek
A Skodánál biztosan nagyon büszkék a formára, nekünk ennyire egyértelműen nem lopta be magát a szívünkbe. A dizájn legfájóbb pontja az első és hátsó ajtók közötti diszharmónia, illetve a kívülről az első ajtó üvegeire felkúszó ablakkeret. Ez bentről a rátapasztott sötét anyagtól még szerencsétlenebbül néz ki, mint kintről.
Oldalról szemlélve az autót a kép nem tűnik szerves egésznek. Mintha az első, sportosabb hangulatú részhez utólag hozzácsaptak volna valamit, amibe pakolni is lehet. Valahogy nekem nem kerek az egész, de tudom, vannak olyanok is, akiknek éppen ez tetszik. Sík, szinte függőleges hátulja már kifejezetten teherautós, amit az óriási, barátságos hangulatú lámpák sikerrel feledtetnek.
Kívülről a Roomster Scoutot a rengeteg műanyagelem teszi igazi dögös kiscserkésszé. Ebben és a 43 mm-rel magasabbra épített kasztnival, valamint a spéci alufelnivel aztán ki is merül a különbség az egyszerű városi kiadású Roomsterhez hasonlítva. Ja és a hegyvidéken legelő fehér zergés matricadíszítés is plusz. Ha tehetjük, inkább ragaszkodjunk a meseillusztrációtól mentes darabhoz.
Azonban ne dőljünk be a számoknak, a nagyjából négycentis plusz nem a terepen hasznos szabad hasmagasságot hizlalja. Csupán csak a tetőre biggyesztett csomagtartót mérték hozzá az autóhoz. Tehát terepen, rossz úton pont annyit tud a Scout, mint a mezei elsőkerék-hajtású testvére, legfeljebb a műanyagokkal körbebástyázott karosszériával bátrabban rongyol át a kalandvágyó sofőr a csipkebokrokkal szegélyezett ösvényen.
Bent az igazi
Odabent már sokkal vidámabb a világ, feltéve ha szívből tudunk örülni a bitangméretű csomagtérnek, a minden elképzelhető módon variálható, ide-oda tologatható, kivehető hátsó üléseknek.
Hátul a kilátásra sem lehet panasz, – mintha hatalmas akváriumban ülne az ember – méretes üvegfelületeket rejt magában a hátsó ajtó, amelynek kilincsei sem a megszokott helyen vannak, hanem az ablakkeretre függőlegesen szerelték fel a kvasinyi gyárban. Újabb csattanós cseh pofon a harmónia arcára.
Csomagtartójába is jutott bőven az okos ötletekből, a szatyrok fékentartására rendszeresített akasztókon túl a kerékjáratok tetején is található két, főleg apróbb cuccoknak szánt tárolórekesz, de találunk csomagrögzítő füleket és 12 voltos elektromos csatlakozót is. Szóval a Roomster hátuljában jó dolguk van a csomagoknak és még szoronganiuk sem kell, hiszen alapból 450, mindenféle üléshajtogató cselek után pedig 1780 liternyi térben utazhatnak.
A vezetőt körülvevő világ rendezett, és az ajtók borításába is vittek egy kis színt, a műszerek zöld háttérvilágítása és a fehér mutatók pedig belopták magukat a szívembe.
Szívelégtelenség
Tesztautónk orrában 1,4 literes benzinmotor teljesített szolgálatot, amit ha nem akarunk vezetés közben mély álomba merülni, akkor rendesen, 3-4000 körül kell pörgetni. Autópályán, megpakolva nem túl szép vele az élet, a zajos motor nem duzzad az erőtől és a pillanatnyi fogyasztásmérő is csúnya számokkal borzolja a családi költségvetésért felelős személy lelkivilágát.
Aztán a tankolásnál jön a kellemes meglepetés, mégsem annyira vészes a végeredmény, mint amit a fedélzeti számítógép kikalkulált, mindössze 8,3 liternyi benzint nyakalt be százon az autó. Ez azért nem kevés a gyár által ígért 6,8 literes átlaghoz képest. Ha eltekintünk a gyengécske szívtől, akkor akár kellemes társ is lehet a Roomster. Könnyen elboldogul vele bárki. Váltója rettentő könnyen, hajszálnyit határozatlanul jár, és a pedálok kezelése is könnyebb a nagy átlagnál.
Biztonság
A kisáruszállító méretű családi járgány igen jól szerepelt az EuroNCAP töréstesztjén, ahol ötcsillagos eredménnyel végzett.
Nekünk sikerült kihasználni az autó igazi erősségeit, a tágas, jól variálható, akár galéria építésére is megfelelő belsőt, igaz, a hátsó traktus vállban széleseknek leginkább csak kétszemélyes, de ők remekül érezték magukat a kocsiban. Ha van pénz az erősebb benzinesre, esetleg a dízelmotoros kivitelre, azért inkább azt vennénk meg, ha nem kapnánk eleve a szívünkhöz a Roomster Scout négymillió feletti indulóárától.
Műszaki adatok – Skoda Roomster Scout 1,4 | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1390 |
Furat x löket (mm) | 76,5 X 75,6 |
Hengerek / szelepek száma | 4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 63(86)/5000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 132/3800 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 13 |
Végsebesség (km/h) | 171 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 8,9 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,6 |
Vegyes (l/100 km) | 6,8 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 167 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4205/1684/1607 |
Tengelytáv (mm) | 2617 |
Csomagtér (liter) | 450 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1155/515 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 55 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 4 040 200 |
Konkurensek (forint) | Renault Kangoo Privilege 1,6 3 910 000 Peugeot Partner Symbole 1,4 4 060 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Elektromos ablakok, tükrök, szervokormány, 4 légzsák, 4 irányban állítható kormány, központi zár, MP3/CD lejátszó |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Furcsa, vidám forma okos, jól variálható tágas belsővel. Ha tehetnénk, inkább erősebb motorral vennénk meg és persze nem ilyen drágán. |
Pontszám (max. 10) | 7,0 pont |