...és neki is. Ja és a napfénytető is király!
Nem Focus

Nem Focus

Nem Focus


2003-ban a C-MAX bevezetésekor azt kérdeztük, hogy miért nem 7 személyes lett, mint például a remekül szereplő Zafira. A Ford indoklása szerint megvizsgálták a piacot és nincs szükség ilyen modellre. Rá két évre kijött a Galaxy melléktermékeként, az S-MAX. Eszerint vagy az indoklás volt téves, vagy akkor még nagyon titkolóztak a jövőbeni tervekkel kapcsolatban.

Kirúzsozva, miniszoknyában

Tény azonban, hogy jelenleg annyira elhomályosít mindent az S-MAX sikere, hogy a Galaxyval együtt kezd teljesen érdektelenné válni (számunkra, akik nem vagyunk boldog C-MAX-tulajok) a kisebbik MAX. A forgalmazó teljesen érthető módon szeretné újra ráirányítani a figyelmet némileg. Nincs is más dolga, mint hogy a ráncfelvarrt, azon belül is a csúcsmodellt állítja csatasorba. Ezzel a taktikai húzással próbálnak meg levenni a lábunkról.

Most akkor áradozzunk a bivalyerős (?) motorról és a kényelemről? Vagy arról, hogy a futóműve ugyanolyan tökéletes maradt? Minek? Maradt minden ugyanazon a szinten. Ezt senki ne vegye rossz néven, csak jót jelent.

Ráncfelvarrás

A családi egyterű külsejének reformja a jól hangzó kinetic-design szóval foglalható össze. A Ford új dizájnfilozófiájának lényege, hogy a „mozgási energiát ültetik át az autóra”. Bármit is jelentsen ez, jól áll neki. A gyakorlatban talán úgy jellemezhető, hogy most már jobban hasonlít az S-MAX-ra, a fényszórónak, a hűtőrácsnak és a hátsó lámpáknak köszönhetően. Nem is beszélve az ST-küllős könnyűfémkerekekről. Ezek mellett átformálták a középkonzolt, kényelmesebbek lettek az első ülések, egyszerűbb a klímavezérlés, és hatalmas panorámatetőt is kérhetünk némi extra-forintért.

Telefonálás a kocsiban
Kapcsolódj!

Kapcsolódj!

Kapcsolódj!


A lenyűgözés részeként az autóba szerelt BluetoothR „B” mobiltelefon-kihangosító 120 ezer forintba kerül. Aki valaha küldött már át a haverjának pl. Eric Cartmen-es csengőhangot Bluetoothon, annak nem fog nagy nehézséget okozni a telefon csatlakoztatása a rendszerhez.

Ha most arra gondolsz, hogy: „Oké én meg tudom csinálni, mert penge vagyok”, akkor megkérdezem: „De mit kezd vele egy átlagember?” A hétvégén a közértben egy néni előttem épp a macskájáról készített fotókat küldözgette a pénztárosnak. Nem izgatta őket, hogy csak 3 kiflit akartam venni, ott örömködtek az édibédi macskákon.

A kisautó jelzi, ha csatlakozott

A kisautó jelzi, ha csatlakozott

A kisautó jelzi, ha csatlakozott


Szóval könnyű rácsatlakozni, lehet kutatni a telefonkönyvben. Ha lapozunk és nyomva tartjuk a „lefele nyilat”, akkor a kezdőbetűk szerint ugrál. Mindössze a hosszú ű-betűvel nem tud mit kezdeni.

Mellesleg azt se feledjük, hogy a KRESZ szerint vezetés közben nem tarthatjuk még a kezünkben sem a telefont. Más kérdés, hogy a műszerfalat szuggerálva is könnyen belefeledkezhetünk a nevek keresésébe.

Természetesen nem kell minden alkalommal újra rácsatlakozni az audio-rendszerre, automatikusan felismeri a telefon jelenlétét. Ez a megoldás új(?), de azért ne szálljunk el örömünkben, a telefonkihangosítást, már vagy 9 éve biztosan ismerjük.

Nőknek bejön? És milyen belül?


Háziasszonyoknak?

Alapvetően minden családi egyterűre igaz, hogy a gyerekek szállítmányozására szerzik be, többnyire azzal a felkiáltással, hogy „Az asszonynak jó lesz”. Ez az elmélet csak akkor dől be, ha egy olyan erős dízelmotorról van szó, mint jelen esetben. Ezzel is elboldogulnának, de azért ezt inkább az apukák választanák maguknak.

Belül

Átformálták a középkonzolt is

Átformálták a középkonzolt is

Átformálták a középkonzolt is


Nincs meglepetés, a C-MAX is négy felnőtt számára nyújt tökéletesen kényelmes utazási lehetőséget. A hátsó sorban a középső ülést a csomagtartóba hajtogathatjuk, ami után a két szélső ülést összébb tolhatjuk. Ez jótékony hatással van a lábtérre, a közepesnek mondható területet kényelmessé teszi.

Már-már elviselhetetlen a tolatóradar hangja, ami ugyan kiiktatható, de rendre visszakapcsolja magát, ráadásul semmiben nem elnéző. Akár álló helyzetben, akár tolatáskor, mindig jelez elől-hátul minden akadályt.

Megmaradt az a remek torzított belső tükör, amivel az apuka vagy éppen anyuka a hátul ülő rosszcsontokra vethet néhány pillantást. Kár, hogy ez a hatalmas találmány, egy bizonyos magassághoz van kitalálva, alacsonyabb vezetők nemigen látnak benne semmit.
 

Mágneses

Mágneses

Mágneses


A hifi-rendszerről érdemes néhány dicsérő szót ejteni a telefonos kapcsolaton felül is. A beépített gyári rendszer nemcsak jól mutat a középkonzolon, de a nyolc hangszórón keresztül gyönyörűn szólhat Grillusz Vilmos MP3-válogatása a gyerkőcök megnyugtatására.

Kanyarodáskor a vaskos A-oszlop továbbra is nagyon zavaró, ezen még a kis lőrés sem sokat segít. Nem árt óvatosan hajtani a kanyarokban annak ellenére, hogy a fényszóró segít bevilágítani. A hatsebességes kézi váltót egyedül a kétliteres turbódízelhez adják. Rövid utakon kapcsolhatjuk a fokozatokat, és nincsenek ellenére a gyors visszaváltások sem.

...és neki is. Ja és a napfénytető is király!

…és neki is. Ja és a napfénytető is király!

Ja és a napfénytető is király!


A Focusokra jellemző kitűnő vezethetőséget sikerült megőrizni, amely tulajdonság messze kiemeli a konkurensek közül. Stabilan fogja az utat az autó, mentes minden ideges reakciótól, a sportos kanyarvételekben is partner marad. 1800-as fordulatnál már használható a motor, de a hatodik sebességben 80 km/óra alatt még nem túl fickós. A 8 literes városi fogyasztást, a fent említett tempós körülmények között sikerült elérni, ami nem vészes. Hosszú utakon beéri akár 5,5 literrel is.

A nálunk járt kétliteres, 136 lovas változat, Titanium felszereltséggel, de ezen felül is minden létező extrával teletömve nagyjából 7 és fél milliónál áll meg. Csak összehasonlításként, az 1,6-os benzines 4,1 millió.

A C-MAX maradt az a kiváló erényekkel megáldott családi autó, ami jó választás mindenki számára. A csúcsdízel által nyújtotta élményt nem adják olcsón, de az 1,6-os változatú dízel és benzines alapára már korántsem annyira riasztó.


Műszaki adatok – Ford C-MAX 2.0 TDCi Titanium
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1997
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 100(136)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 340/2000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 9,6
Végsebesség (km/h) 200
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 7,6
Lakott területen kívül (l/100 km) 4,8
Vegyes (l/100 km) 5,8
CO2 kibocsátás (g/km) 154
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4372/1825/1595
Tengelytáv (mm) 2640
Csomagok maximális magassága (mm) 921
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1563/427
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 6 123 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei: 6,5 x 17″ 14 küllős könnyűfém felnik, 205/50 R17 gumik
Elektromos első és hátsó ablakok, globálzár
Esőérzékelős automata ablaktörlő
Elektromos, fűthető, irányjelzős, kilépővilágításos külső tükrök
Kétzónás elektromos automata klímaberendezés
4 irányban manuálisan állítható első ülések deréktámasszal
Rugalmasan alakítható hátsó üléssor ? a külső két ülés ferdén, kifelé, és befelé is mozgatható
Lábtérvilágítás
Első középső kartámasz, rakodórekesszel
Első szőnyegek
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye A C-MAX maradt az a kiváló erényekkel megáldott családi autó, ami jó választás mindenki számára.
Pontszám (max. 10) 8 pont

C-MAX katalógus letöltéséhez kattintson ide!

A kisebbik Maxi 49