Beszállás

James Bond készlet
Innen is dögös

Innen is dögös

Innen is dögös


Pechjére a kombi Merci nem sokkal egy gazdagon felszerelt márkatársa után érkezett hozzánk, így az elkényeztetett fajtánk hajlamosabb volt a belsőben olyan dolgokat találni, amikért nehéz rajongani. Egyik legfájóbb pont a műanyag kormány volt, amely nélkülöz minden szépséget és még a fogása is rettentő.

Ennyi pénzért erre illett volna jobban odafigyelni. Persze azért a kormány mögötti igen ritkán használt váltóleffentyűkre futotta. Ezt szívesen beváltottuk volna valami számunkra hasznosabb apróságra. A felhasznált anyagokba és a kidolgozás minőségébe nehéz belekötni, a kapcsolók, kezelőszervek határozottan végzik a rájuk rótt feladatokat. Mindezt olyan magabiztossággal, hogy az ember hajlamos elhinni, hogy évtizedek múlva minden ugyanígy fog működni.

Műtő

Mutató

Mutató

Mutató


A hangulat amúgy kicsit rideg – talán túl steril – odabent, hiszen az ezüst-fekete színkombináció ural mindent, amit csak itt-ott törnek meg a középkonzol apró színes fénypontjai. Műszerfala is pofás, a kijelzők mutatói pedig nekem fene tudja miért, de az ősöreg Mercik hangulatát idézik. Szintén csillagos sajátosság a túlképzett bal oldali bajuszkapcsoló is, amire két készség funkcióit is rázsúfolták.

A megszokottnál kicsit alacsonyabb és ferde elhelyezkedésének lényegét pedig csak a Mercedes-tulajok ismerik. Ugyanígy baloldalon található a tempomat kapcsolója, ami szerintem a világ egyik legjobban használható szerkezete. Egyszerű, könnyen megtanulható és sok mindent tud.

Tele a puttony

Jól sikerült

Jól sikerült

Jól sikerült


Csomagtartója megtervezésénél már az emberiség olyan szeletére is odafigyeltek, akik már képtelenek felnyitni, lezárni egy tisztességes csomagtérajtót.

Ezt gombnyomásra villanymotorok is megteszik helyettük, ami igen látványos mutatvány egy fogyasztási templom forgalmas parkolójában. A látvány mellett még annyi haszna is van, hogy a bennülők a lendületesebb ajtózárás miatt sem kaphatnak halláskárosodást vagy túlnyomást, hiszen a motorok csendben, finoman dolgoznak.

Lapozás után jön a titkos rekesz és a lekötözős móka vidám kellékei


A csomagtartó kínosan precízen mozgó fenekének felhajtása után egy pillanatra döbbenet ül az ember arcára, odabent a James Bond filmeket idéző készletet találunk. Igaz, ezek a csillogó kis mütyürök nem embertársaink életének változatos és hatékony módú kioltására hivatottak, hanem a csomagtérben elhelyezett rakományok rafinált rögzítésére. Van itt kis kerítéstől kezdve, az összehajtható műanyagládikón át a sínbe passzítható rögzítőfülig minden.

Ha a második üléssor lehajtásával szeretnénk a 485 literes csomagtartót másfél köbméteresre növelni, akkor nem kell a csomagtér tartalmát álcázó redőnynek új helyet keresni, az egyszerűen az ülésekkel együtt eltűnik az útból.

Szerelem első látásra

Éled

Éled

Éled


Régen volt nálunk olyan kombi tesztautó, amely ennyire megnyerte az emberek tetszését. Sőt, olyanok is megfordultak utána a környezetemben, akik nem a velük született autobuziságukról híresek. Azt ugyan nem tudom, hogy ebben mekkora szerepe volt a kocsi remekül eltalált színének, az AMG optikai csomagnak, illetve az orron trónoló kistányérnyi csillagos jelvénynek.

Csupán egyetlen emberrel találkoztunk, akinek nem tetszett a kombi Merci, így talán nyugodtan mondhatjuk, hogy igen jól sikerült a formája.

Kellene

Kellene

Kellene


Futóművét is megszerettük, kanyarban nyoma sem volt benne a rémisztő billegésnek és nyamvadt utakon sem rázta szét a hátsó ülésen szendergő kisded álmát. Nagy teste ellenére a járgány 10,84 méteres fordulóköre is jól hangzik, és ez az életben is jól használható, hála a már a valószínűtlent súroló szögben elforduló kerekeknek.

Persze azon, hogy szépen kanyarodik, nem kell nagyon meglepődni, a hátsókerék-hajtás ebből a szempontból is nagy hasznára van egy autónak.

Nyugodt erő

Nem tört el, ilyen

Nem tört el, ilyen

Nem tört el, ilyen


A tesztautóban szolgálatot teljesítő négyhengeres turbódízel 170 lóereje papíron szépen hangzik, és az életben sem muzsikál rosszul. Néha talán az elvártnál nagyobb zajt csap a gépháztető alatt, de ezt valahogy azért túl lehet élni. Csak az ember hajlamos magasabbra tenni a lécet, ha egy háromágú csillag néz vele farkasszemet a volán közepéről.

Az 1650 kilogrammos acélszerkezettel ügyesen megbirkózik ugyan a motor, de csikorgó kerekekre ne vágyjunk. Amellett, hogy a roppant látványos AMG kiegészítők mást sugallnak, ezzel a kombival ne kekeckedjünk autóstársainkkal a lámpánál, mert csúfos bukás lehet a vége.

Helyette pakoljuk be a családot, – a helykínálat miatt senki nem fog reklamálni – találjunk egy még vállalható tempót és élvezzük a magabiztos, megállíthatatlannak tetsző menetet. Hiszen ezért készült.

Szokás szerint az utolsó lapon a számok lesznek túlsúlyban


Műszaki adatok – Mercedes C 220 Cdi T-modell
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 2148
Hengerek / szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 125(170)/380
Max. nyomaték (Nm/ford.) 400/2000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 8,6
Végsebesség (km/h) 220
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 9,2
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,5
Vegyes (l/100 km) 6,8
CO2 kibocsátás (g/km) 180
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4596/1770/1459
Tengelytáv (mm) 2760
Csomagtér (liter) 485
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1650/530
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 66
Gumiméret 225/45 R17
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár regadóval (forint) 9 567 000
Konkurensek (forint) BMW 320d Touring 9 236 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei Automatikus váltó, elektromos ablakok, – tükrök, adaptív féklámpa, ESP, automata klíma
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Karakteres, fiataloknak is vállalható formájú járgány, amivel bátran nekivághatunk egy hosszabb európai körútnak is, élvezetes lesz.
Pontszám (max. 10)   8,75 pont