Gyanúsan megszaporodtak a Mazda tesztek tavaly ősz óta. |
Pontosan ennyi volt:
Mazda6 2.5 És egy ráadás: Mazda 626 |
Gyanakvó természetű olvasóinkban felmerülhet a gyanú, hogy egy jól kiagyalt PR-ármány hoz hetente egy Mazda tesztet, pedig egyszerűen csak annyiról van szó, hogy három kulcsfontosságú modell ért fordulóponthoz és egy új modell született: a Mazda2 és a Mazda6 teljesen megújult, a Mazda5 szebb lett, a CX-7 üde színfoltként feledteti a Tribute emlékeit. Nekünk pedig kötelességünk, hogy szakszerű autós portálként mindről beszámoljunk, és közben nem is szégyelljük magunkat, mert ezek az autók jók, érdekesek, hasznosak, amit mindig sokkal élvezetesebb elmondani, mintha fájdalmas gyengeségeiket kellene ecsetelni.
Ki vesz Mazda6-ot?
Itthon a Mazda6 vásárlók közül azok vannak többségben, akik saját maguknak veszik az autót, nem cégautóként, kényszerből kapják. Vagyis jobban megnézik, mit kapnak a pénzükért. Fontos, hogy milyen benne élni, hiszen az autó családi eszköz, de számít a teljesítmény, a fenntartás, és talán az is, hogy jól néz-e ki. Ez azért is jó, mert a japánoknak van egy kifejezése, ami ezt a fajta kötődés lényegében leírja: ez a kizuna, ami mély vonzalmat jelent az autó és vezetője között.
Ez először is ott kezdődik, hogy a Mazda remekül fest, még akkor is, ha történetesen kombiként funkcionális haszna is van. Szemből pont annyi lexusos elegancia és RX-8-as sportosság fér bele, ami nem teszi idegesítően felismerhetetlenné. Az emelkedő far, a lejtő tetővonal sportosan keretezi az 519 literes csomagteret. Az alaktényező 0,28, ami egyébként nem a szenzációs forma érdeme, hanem azoknak az ügyesen fabrikált légterelőknek, amik az autó alján simítják a menetszelet.
Hova tűnt a központi zár?
Rácz kolléga előre sietett, hogy saját stílusú belső képeit elkészítse a Totalcar olvasóinak, és gondosan be is indította a motort, hogy a bizarr fényű kék-piros műszerfal-világítást hitelt érdemlően ábrázolja. Csakhogy járó motornál a csomagtér nem nyílt. Ez nem akkora gond, más gyártó is van ennyire gondos, zárja a csomagtartót, hogy illetéktelenek lámpánál ne vegyék ki, amit mi tettünk be. De a központi zárnak nincs gombja, ezért a csomagtérajtó szándékosan sem nyitható. Bosszantó hiba, mert a motort folyton le kell állítani ahhoz, hogy ki-be rámoljunk.
Nehéz pakolni, de más baj nem nagyon van, például a 140 lóerős dízelmotor untig elég. Folytatás a következő oldalon
Egyelőre egyetlen dízelmotorral
Még az esti prezentáció alatt kiderült, hogy automata váltó nem lesz az új kétliteres dízelhez – bár dolgoznak rajta, de az autó életciklusa alatt nem készül el, ami mindenesetre furcsa -, azt viszont nem akarták elárulni, hogyan bővítik a dízelkínálatot, mert bővíteni akarják, arról volt szó. Hosszas győzködés eredményeként Hajimes Maturoma, a tesztelésekért felelős igazgató sejtetni engedte, hogy az egyre kisebb érdeklődést kiváltó korábbi 120 lóerős helyett inkább a másik irányba, 160-180 lóerő környékére kopogtatnának be következő motorjukkal, a Passatok, BMW-k felségterületére.
Addig is örüljünk ennek a 140 lóerősnek, mert a Mazda6-os ezzel is vígan érzékelteti a kizuma, a vezető és az autó közötti szoros kapcsolat mibenlétét. Eleinte szokni kell, hogy a közvetlenség a kormány és a kerekek között túldimenzionált, de aztán belejön az ember, és nagyon tudja élvezni, hogy a Mazda6-ot vezeti, nem a gép viszi magával. A 140 lóerő pedig elég ahogy van, ha jön a több lóerős, az csak a marketing igények kielégítésére lesz jó.
Hat liter alatt és részecskeszűrővel
Elméleti fogyasztásban nagyon jó a Mazda6 dízele, 5,7 litert ígérnek 100 kilométerre vegyes használatban a nehezebb kombi kasztnival. Ennél jóval riasztóbb adatot jelenített meg a fedélzeti komputer: a 7,8 literen meghőköltünk, de a 100 kilométeres tesztút hosszabb távú következtetés levonására aligha alkalmas, felejtsék is el gyorsan. Annál érdekesebb, hogy szériában jár a részecskeszűrő, a CO2 kibocsátás 151 g/km.
És az ára?
Miközben a cikket olvassák, az első dízel Mazda6-ok már az országhatár felé tartanak. Az ár nem meglepetés, a benzines bemutatásakor tudtuk, hogy a CE-kivitelű dízel 6-os alapára 6.349.000 forint klímával, hat légzsákkal, 16 colos könnyűfém kerekekkel, CD-s rádióval. Ez egészséges félmilliós felár az 1,8-as benzineshez képest, aminél erősebb, takarékosabb és jobban szerethető a dízel hatos. Érdeklődve várjuk a dízel tesztautók megjelenését, hogy a Mazda6-saga méltóképp folytatható legyen.
Részletes ár- és felszereltséglista erre
Mazda6 2.0 CD kombi | |
Motoradatok | |
Lökettérfogat | 1998 |
Hengerek/szelepek | 86,0×86,0 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 103(140)/3500 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 330/2000 |
Menetteljesítmények | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 10,9 |
Végsebesség (km/h) | 198 |
Fogyasztás | |
Város (l/100 km) | 6,8 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,0 |
Vegyes (l/100 km) | 5,7 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 151 |