Az Audi nem titkolt célja a BMW 3-as sorozatának megszorongatása volt az A4-gyel. Így a végeredmény egy kívülről vagány, belülről továbbra is elegáns autó lett. Éles versenyhelyzetben mindent meg kell tenni a sikerért. Az A3 tulajokat időközben előléptették a munkahelyükön, tenni kellett valamit, mielőtt elpártolnak a márkától. Az örökifjú agglegények kaptak hát egy A5-öt, a már megállapodottak pedig az új A4-est. Az A3-hoz mereven ragaszkodóknak, illetve az új szereplőknek majd jön előbb-utóbb a faceliftes A3, a Cabrio-n már fellelhető változtatásokkal.
318d, C 200 CDI vagy A4 2.0 TDI?
A Mondeót, illetve a 159-es Alfát most ne kavarjuk ide, a presztízsük fényévnyi távolságra van a fent említett 3 németétől. A Passat sem jöhet szóba, az kb. fényév/2-re van. Szóval visszatérve a három modellre – mindegyiknek megvan a maga egyénisége: a Mercedes a mérhetetlen luxus, ami a futóműre és a belsőtérre egyaránt jellemző. A BMW a tökéletes vezetési élmény, amely mellett eltörpül, hogy éppen mekkora motor van az autóban és hány hátsimogató van az ülésbe szerelve. Az Audira pedig a két versenytárshoz viszonyítva leginkább, az arany középút a jellemző. Nincsenek végletek benne.
Ezen a megítélésen (ami egyébként nem feltétlenül negatív) az A4-essel és az A5-tel jócskán javítottak, az R8-ról nem is beszélve. Az A5 természetesen jóval izgalmasabb modell, de remekül emelték át az izgalmas elemeket a legfontosabb Audiként emlegetett A4-be. Sportos orr-rész, izgalmas vonalak, elegáns belső és kiváló futómű jellemzi az új A4-est!
A legfontosabb
A legfontosabb Audi tituluson felül, a legfontosabb A4-es jelzőt is megkaphatja a nálunk járt tesztautó, igaz Európában nem a négyajtós, hanem a kombi változat kétliteres dízele viszi magasan a prímet. A motoron ráadásul jócskán finomítottak, a ketyegő PD TDI-t közös nyomócsöves CR TDI-re cserélték.
Ennek ellenére nem teljesen meggyőző a teljesítmény, a 143 lóerős TDI nem szakítja szét az aszfaltot, de a lendületes közlekedésre tökéletesen alkalmas. A Föld megmentése érdekében viszont mindent megtettek, így nem maradhatott ki a részecskeszűrő sem és természetesen megfelelnek az EU4 károsanyag-kibocsátási normáknak.
Megnőtt, de nem belül
Centiméterben mérve nem sokat, érzésre nagyot nőtt az autó, ami leginkább a menetdinamikában érezteti hatását. A kényelmes utazásokhoz nagy segítség a tengelytáv megnövelése, mindezek mellett a tempósabb kanyarokban is masszívan állja a sarat. A növekedés sajnos nem volt jó hatással a hátul ülők kényelmére. Ott maradt az A4-re jellemző legendásan kis fejtér.
A második oldalon még többet tudhatunk meg a belső kényelemről!
A tesztfogyasztás városban 8,5 literes átlagon állt. Ez első blikkre sok? Szerintem a városi közlekedés mellett nem. Vegyes fogyasztásban, országúttal kombinálva a gyár által ígért 5,5 nem túl valószínű, de a 6 liter körüli érték elérhető.
Az autó belsejének kényelmére a hátsó fejtéren kívül nem lehet panasz, négy ember számára egy hosszabb utazás sem lesz probléma. Ezen sokat segít az is, hogy a csomagtartóban elfér egy hegymászáshoz szükséges mennyiségű felszerelés is.
A műszerfalon minden picit többnek látszik, mint ami valójában. Ezt úgy kell érteni, hogy a legegyszerűbb hangerő-szabályozótól, a fűtés állításáig, minden csillog-villog, de ettől még ugyanazt tudják, mint egy Skoda Fabia műszerfalán lévő kapcsolók. Ez könnyen átcsaphat parasztvakításba is, de az A4-es esetében szerencsére igényesen van tálalva.
A hifi kezelésére szolgáló gomb (MMI) a gyakorlatban használhatatlan. Többnyire a rádióállomások között léptetne vele az ember, de minden egyes görgetés után egy kattintásra is szükség van. Erre azonban már csak akkor vagyok hajlandó, ha a kijelzőn figyelem az állomásokat. Ezt vezetés közben azonban nagyon veszélyes alkalmazni.
Ennek a kattintós megoldásnak viszont van pozitív vonzata is. Az utolsó 6 állomás jelenik meg a lista tetején, ami nagy segítség. Már szinte csak a havi statisztikák hiányoznak a rendszerből.
Az autó listaára 50 ezer híján 8 millió forint, amiért kapunk egy sportos, izgalmas, elegáns, kiváló futóművel rendelkező új A4-est. Azért persze akinek inkább a 3-as BMW kell, azt is nagyon meg tudom érteni.
Mercedes-Benz C 200 CDi – 8 590 000