|
Rögtön kezdem a lényeggel: tavaly a Mazda6-okból 81 százalék ment el dízelmotorral, 84 százalék kombi vagy ötajtós karosszériával. Vagyis ez a Mazda6 szedán, benzinmotorral, nem praktikus négyajtós testtel nem kell senkinek. 2007-ben összesen 680 hatos fogyott.
Ha még azt is tudjuk, hogy szedánon belül 38 százalékos a benzinpenetráció, rögtön kijön, hogy azok, akik a tesztben szereplő Mazda6 iránt konkrétan érdeklődnek, alig vannak többen, mint két alsó tagozatos átlag fogazatszámainak összege.
E fenti megállapítás még a korábbi Mazda6-ra volt igaz, ami nehezebb, lustább, faragatlanabb volt a mostaninál. De azért jó közelítéssel példázza, mire számíthat az új. Belőle is a dízelből adna el többet az importőr, és messze nem ebből a karosszériából – áll az idei tervekben.
Miért nem kell a szedán?
|
Mára kifinomult ízléssel kotorászunk az autófelhozatalban, nem ragaszkodunk görcsösen az elején-végén lapos négyajtós szedán kasztnihoz. Messze nem a limuzin a legkeresettebb az Astrából, a Focusból, a Suzukikból. És a Mazda6-ból sem. Mert az ötajtós ferdehátú praktikusabb, könnyebben pakolható, és adott esetben még szebb is.
De nem a Mazda6-nál. Ez a Sedan átkozottul pofás darab. A túlméretezés hajszolása elkerülte a Mazda tervezőit, olyan ügyesen hajtogatták egymásba a motor-utastér-csomagtér hármasát, hogy elsőre fel sem tűnik, elegáns szedánba vagy sportos ötajtósba hajlik-e a feneke. Lágy íven találkozik a csomagtérfedél és a hátsó szélvédő, ami sajnos együtt jár azzal, hogy a csomagtérnyílás rövid. Ami oda bemegy, az ki nem jön – vagy legalábbis nehezen, hiába 519 literes a csomagtér.
Odabent
|
Napjaink túlkomputerizált középkonzoljaival szemben a Mazda hagyományos körkapcsolós fűtés-szellőzés kezelői határtalanul praktikusabbak. Állandó harcot csak a levegő irányító apró gombjával vívtam, melyet a Mode félrevezető felirat miatt minduntalan keresnem kellett.
Szintén örökre száműzném az intelligensre mért fedélzeti rendszert, mely csak sokadik gombnyomásra és hosszan tartó figyelem elvonással képes elárulni, mennyit fogyaszt a jármű, vagy mennyi a pontos idő. Ennél praktikusabb egy szimpla gomb az index- vagy az ablaktörlőkar végén, nemde?
Olyan a váltó, amit egy japán autótól várunk, a futómű és a kormányzás alakítja szorossá a kapcsolatot jármű és vezetője között. Jót tett a Mazda6-osnak, hogy elődjénél jóval könnyebb és nem terebélyesebb. A népi középkategória etalonjának tartott Ford Mondeo utódja nekem pont azzal okozott csalódást, hogy túlméretes testében elveszve éreztem magam. A Mazda6-ot rögtön magaménak tudtam, ezért azt is könnyen megbocsátom neki, hogy nem ő a kategória legtágasabbja.
Két liter benzinből elég
|
A Mazda 147 lóerős motorjában azt a közvetlenséget kedveltem meg leginkább, ahogyan reagál a gázpedál legkisebb izgatására is. Ezt az érzést hiába keressük a dízeleknél, azok csak a korán ébredő nyomatékkal tudnak hengerelni. Kétliteres benzinmotorjával mindenhol kényelmesen használható a Mazda6. Leginkább autópályán örültem neki, hogy a légellenállás lefaragásához konokul ragaszkodó tervezésnek hála csendes maradt az utastér, amit a motorzaj sem tört meg.
És hogy miért is nem?
Veszít népszerűségéből a szedán, értem én. Hatalmas nyomatékkal hengerelnek a dízelek, ezt is felfogom. Mégis azt mondom, nagyobb részt követel magának a benzines Mazda6-os. 9,5 literes tesztfogyasztása ugyan jó három literrel több a dízelénél, mégis életképes alternatíva azoknál, akik nem évi 30.000 kilométert autóznak kötelességből, és számít nekik, hogy a vezetés élmény maradjon.
A következő oldalon a számok beszélnek és jön a szavazás!
Műszaki adatok – Mazda6 2.0 | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1999 |
Furat x löket (mm) | 87,5×83,1 |
Hengerek / szelepek száma | S4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 108(147)/6500 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 184/4000 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 9,9 |
Végsebesség (km/h) | 214 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 9,8 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,4 |
Vegyes (l/100 km) | 7,0 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 166 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4755/1795/1440 |
Tengelytáv (mm) | 2725 |
Csomagtér (liter) | 519 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1295 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 64 |
Gumiméret | 215/50 R17 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 7.069.900 |
Konkurensek (forint) | Toyota Avensis Sol Plus 2.0: 6.540.000 VW Passat 1.8TSI Trendline: 7.167.800 Honda Accord 2.0 Executive: 6.349.000 Ford Mondeo 2.0 Ghia: 6.955.000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Letölthető PDF-ben |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Bizalmat szavazunk az érdemtelenül elnyomott benzines Mazda6 szedánnak. 9,5 literes fogyasztása baráti, menetteljesítménye ragyogó. |
Pontszám (max. 10) | 8,5 pont |