Davis Hasselhoff is visszatért
Az új Knight Rider sorozatban a legendás Májkült alakító „házelhóf” is visszatért, de csak egy epizód erejéig, hogy átadja tudását, életszemléletét az új üdvöskének. A GSi sorozat esetében sajna kevesebb megbecsülés jutott a főszereplőnek.
Előbb szó nélkül lecserélték (mint Tildát) az addig teljesen ismeretlen OPC-re, most pedig újra előrángatták, és egy megalázó mellékszerepet osztottak rá.
Igaz, az OPC bemutatkozása sem volt ennyire egyértelmű. Sok furcsasággal próbálkozott a GM. Az világos volt, hogy a GSi helyett új arcokat szerettek volna látni a vásznon, de a pontos irányt nem tudták. Előbb az úgynevezett „Linea Rossa” sportmodellekkel próbálkoztak, majd volt az Astra Coupe X-Treme. Eközben körmérkőzést vívott az Opel Performance Center (OPC) és az Opel Special Vehicles (OSV), amiből végül az előbbi jött ki győztesen, lenyomva minden konkurens sztárjelöltet.
A mellékszereplő
Mi átlátunk a szitán. Az OPC jól mutat a plakátokon szilikonozott melleivel és szétbotoxozott szájával, az igazi (csicsa nélküli) értéket azonban a GSi képviseli. Egy cseppet sem zavar, hogy „csak” 150 lóerős. A lágyabb futóműnek és a 17-es kerekeknek köszönhetően sokkal alkalmasabb a városi használatra.
Nem szeretnék álszentnek tűnni, ezért beismerem, hogy az OPC Corsa az Euroringen már egyszer rabul ejtett, de az *urvára nem ugyanaz a műfaj… . Csakúgy, mint a Ponyvaregényben a lábmasszázs és aaa… hagyjuk.
A GSi úttartása az egyetlen olyan tulajdonság, ami nem passzol a városi közlekedéshez. Túlságosan közvetlen, minden apró mozdulatra azonnal reagál. Egyenesen menni, ha nem is nehézkes, de izgalmas. Ezzel, ha nem is szoros összefüggésben, de áll a tény, hogy nem orrtolós, kanyarsebessége kiváló.
Sajnos fogyasztásban felveszi a versenyt az OPC-vel és vannak egyéb bosszantó tulajdonságai is
Fogyasztás
Sajnos a kisautóhoz kis tank jár, a nagy motorhoz pedig nagy fogyasztás. Így 350 km megtétele után már vadászhatjuk a benzinkutakat és szívhatjuk a fogunkat a 452-ik idei áremelés hallatán. Számszerűsítve a mondandómat, 11,6 volt a kis jószág fogyasztása városban. Közel ennyit (10,5) egyébként a gyár is beismer.
5 vs 3 ajtó, 5 vs 6 millió
Szemben az OPC Corsával, a GSi lehet ötajtós is, mint ahogy azt az eddigi képek is bizonyítják. Ez a megoldás szintén alátámasztja azt a gondolkodást, amit eddig fejtegettem, miszerint városi használatra sokkal jobban alkalmas.
A csomagtér mérete elsőre meglepően aprónak bizonyult, de miután felfedeztem, hogy egy remek elválasztó elemmel felezték meg a csomagtartót, már befért a sporttáska. Nehéz értelmet találni az amúgy sem nagy csomagtér megfelezésében, nem is szeretnék jobban belemélyedni a témába. Ilyen és kész.
A GSi felszereltségnek egyébként túl sok sajátos vonása nincs. A karosszériát alacsonyabbra ültették és 17 colos felniket kapott. Az alapfelszereltség része az ESP, ami egyébként meglehetősen sűrűn piszkál bele az irányításba.
A felszereltség része még egy spoilercsomag, egy kis szárny és a krómozott kipufogóvég. Belül fekete/vörös kárpitozású, jó oldaltartású sportülések, vörös betétes bőr sportkormány, vörös biztonsági övek és alumíniumhatású pedálok teremtenek megfelelő hangulatot.
Az egyedi kialakítások ellenére ránézésre, akár egy sportcsomagos, 60 lovas verzió is lehetne. Az igazi egyéniséget a vezetési élmény és a 150 lóerő adja, nem úgy mint az OPC-nél. A kezünk alatt megfordult verzió, a GSi felszereltségen felül is jócskán tele volt extrákkal, így a vételára a 4.864.000 Ft-os alapár helyett bőven 5 millió fölött volt.
Lapozz, és pontozd le te is a Corsa GSi-t!
Műszaki adatok – Opel Corsa GSi |
|
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1598 |
Furat x löket (mm) | 79 X 81,5 |
Hengerek / szelepek száma | 4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 110(150)/5850 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 230/5850 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 8,1 |
Végsebesség (km/h) | 210 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 10,5 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 6,4 |
Vegyes (l/100 km) | 7,9 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 189 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 3999/1737/1488 |
Tengelytáv (mm) | 2511 |
Csomagtér (liter) | 285 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1145/420 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 45 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 4 864 000 |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Az igazi egyéniséget a vezetési élmény és a 150 lóerő adja, nem úgy mint a csicsás OPC-nél. |
Pontszám (max. 10) | 8 pont |