Már megnyúztuk az új A4-es dízelmotoros változatát, ami tagadhatatlanul sokat fejlődött, de az elsőkerék-hajtás miatt valahogy nem produkálta azt, amit egy 3-as BMW-ben, vagy egy C-osztályú Mercedesben érzünk. Hiába, jó dolog a hátsókerék-hajtás, főleg ha bánni is tudunk vele.
Ilyet Audiban valószínűleg sohasem fogunk érezni, de ez nem is ordító probléma, amíg itt van nekünk a fenomenális quattrohajtás. Én nem vagyok feltétlenül híve az összkerékhajtásnak, de az biztos, hogy a hátsókerekesek azonnal fényévekre lemaradnak, amint egyetlen csepp eső is aláhull az égből. Az állandó tapadás pedig oltári önbizalmat ad nekünk, minden egyes pillanatban, amit a kocsiban töltünk.
Ilyenkor jöhetnek a sportos BMW-k, és az elegáns C-osztályok is, mi garantáltan röhöghetünk a markunkba, amint azok apró pontként szépen eltűnnek a visszapillantóban. A 3,2-es FSI motort pont arra találták ki, hogy az ütőképes párost alkosson a quattrohajtással.
Szép a szeme
Valószínűleg valaki most nagyon szomorú lesz az Audi portáján, de akkor is elárulom, hogy az új A4-es, bármilyen finom részleteket is rejt, bármennyire is atletikus alkattal rendelkezik, az emberek csak az első lámpája miatt veszik észre. Az extraként rendelhető LED-sor viszont olyan agresszívvé teszi a megjelenését, hogy az autósok már csak azért is félrehúzódnak előlünk, hogy megnézzék milyen autó jön mögöttük.
A LED-sor helyzetjelzőként funkcionál, de éjjel-nappal baromi feltűnő az amúgy is mérgesre rajzolt A4-es pofáján. Az autó hátulja nekem picit unalmasra sikeredett, pedig olyan szép lámpabura van rajta, ami egy angol sportautón is megállná a helyét.
Minden hájjal megkent
Az új A4-es jelenlegi csúcsmodelljéről lévén szó, a 3,2-es Quattroba mindent belezsúfoltak, amit tud ma egy Audi és ez látszik is, amint kitárjuk a vezetőajtót. A nemzetközi űrállomáson valószínűleg kevesebb állítási lehetőség van mint itt, igaz pedánsan minden funkciót besoroltak egy-egy viszonylag értelmes menüpont alá. Ha eleget babrálunk vele, olyan dolgokra bukkanhatunk, amelyekre az ég-világon semmi szükség. Persze egy unalmas órában jól elüthetjük vele az időt.
A tolatókamera, a holttérfigyelő rendszer, az állítható kormány, motor, lengéscsillapító még korántsem az összes extra, amit a tesztautónkba belezsúfoltak. Egyelőre maradjon titok, hogy az alaphelyzetben 13 milliós 3,2 FSI mennyit kóstált így minden extrával felcicomázva.
Ahhoz, hogy ne rohanjunk hanyatt-homlok menekülve az ár hallatán, el kell tölteni pár órát, napot a tégla színű bőrüléseken, és élvezni, ahogy hájjal keneget az autó.
És elképesztően megy, erről lesz szó a következő oldalon
Nagyon megy
A 265 lóerős, 3,2 literes szívómotor erősebb volt annál, mint amire számítottunk. Meglepő erővel képes gyorsítani szinte minden helyzetben, szép a hangja is, és olyan élénk, mint egy négyhengeres japán sportmotor.
A motor újdonsága, hogy a változó szelepvezérlés nem fordulatszámfüggő, hanem a terhelés függvényében változik, magyarán alacsonyabb fordulatszám mellett is nagyobbat tudunk ugrani, ha tövig benyomjuk a gázpedált. Ebből az következik, hogy az autó minden helyzetben rendkívül rugalmas, és a vártnál gyorsabban reagál a gázpedállal való érintkezésre.
A motor ereje már bőven elegendő lenne egy automata váltón keresztül is, de a hatsebességes kézi váltó olyan rövid utakon jár, hogy az kapásból megszerette magát mindenkivel, aki csak megmarkolta. A kicsit versenyautós érzés ellenére akár észrevehetetlenül is kapcsolható, ha épp nem szaladt el velünk a ló.
Ez pedig könnyen előfordul, mert 6,2 másodperc alatt már 100-on van az autó, és ha nem figyelünk oda, észrevétlenül eléri a 160-at. Nem valószínű az sem, hogy a 250 km/órás végsebesség elérése komolyan megviselné a technikát.
Az A4-es nőtt ugyan, de ez érzésre egyáltalán nem vált hátrányára a kanyarokban, ahol szintén nem akad sok gondja az A4-esnek. A befeszített lengéscsillapítók és a közvetlenre állított kormányzás igazi kezes báránnyá teszi A4-est.
Az ár magas
Amikor nem a motor és nem a kipufogó szép duruzsolását hallgatjuk, akkor örömteli pillanatokat okozhat a Bang & Olufsen hifi, ami túlzás nélkül koncerttermet varázsol az autó belsejéből.
Gyakorlatilag az A4-es ízig-vérig prémiumtermék, amibe gyakorlatilag lehetetlen bárhol is belekötni. Ilyet már nagyon régen nem éreztem, akárcsak olyan fájdalmat, mint amikor megtudtam, hogy a tesztautó 19 milliónál is többet ér. Ennyi a tökéletesség ára.
Számok, szavazás a következő oldalon
Műszaki adatok – Audi A4 3.2 FSI |
|
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 3197 |
Furat x löket (mm) | 84,5 X 92,8 |
Hengerek / szelepek száma | V6/24 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 195(265)/6500 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 330/3000-5000 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 6,2 |
Végsebesség (km/h) | 250 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 13,5 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 6,7 |
Vegyes (l/100 km) | 9,2 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 219 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4703/1826/1427 |
Tengelytáv (mm) | 2808 |
Csomagtér (liter) | 480 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1580/550 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 64 |
Gumiméret | 225/50 R17 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 13 110 600 |
Konkurensek (forint) | Mercedes C350 4Matic: 14 707 000 BMW 330Xi 13 891 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | kb. 19 500 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | ESP, ABS, elektromechanikus parkolórendszer, el. ablakok, központi zár, vezető-és utasoldali légzsák, függönylágzsák, multifunkciós kijelző, CD-s rádió |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Szinte tökéletes, de rendesen megkérik az árát |
Pontszám (max. 10) | 8,5 pont |