Pont ezekben a hetekben lesz hatéves az E-osztály, így várhatóan már jövőre leváltják. De ugyan minek? Egy Mercedesben (vagy Alfában, Audiban, BMW-ben) sosem elég, ha úgy általában jó autó, hanem igazán jó Mercedes kell legyen. Az E-osztály ma, a korábbi minőségi hibákból kikúrálva épp ilyen.
Hamisítatlan Mercedes
De mi teszi a Mercedest? Talán a békebeli kényelem, a megkérdőjelezhetetlen biztonság, a tisztes luxus, a megbízhatóság és persze a csillag az elején. A világ egyik legismertebb márkajelzése a hátsó ülésről is látszik, de elöl ülve is meghatározó az a jó érzés, hogy a csillag vigyáz ránk. Egy ekkora Mercedes-Benz a tenyerén hordozza az utasokat. Bámulatosan jól működik benne minden, amiről alapesetben tudomást sem veszünk. Az ülésfűtés, ami a V8-as modellekhez hátul is széria, sosem hevül a tojásfőzőüzemig, mert pont a jó időben csökkenti az intenzitást. A légkondicionálás is erőssége a márkának, észre sem vesszük, ahogy nehezen utolérhető finomsággal fűt, hűt és adagolja a friss levegőt. Tágasnak viszont nem mondanám, mármint hátul.
Dízel V8? Máshol nincs
Érdekes, hogy az Audi és a BMW sem erőlteti a V8-as dízeltömböt. Valószínűleg az eleve orrnehéz A6-ba csak betonkemény első rugókkal lehetne átvenni a nyolchengeres TDI-t, ami agyonvágná a kényelmet. Az 5-ös BMW-nél az agilitás rovására menne, márpedig hosszú évek alatt épp a sportos eleganciával sikerült felnőniük a Mercedes-Benz mellé. A Mercedes viszont a V8-as dízellel is önmaga maradhat. Sőt, ezzel válik valóban pazarrá a luxus. A 420 CDI-ben méterekkel a földi gondok felett lebeghetünk. A csodálatosan hangszigetelt szalontól jótékonyan távol maradnak a való élet nyűgjei. Az illatos bőrkárpiton tovasuhanva súlytalannak tetszenek az amúgy égető gondok. Kevés relaxáltabb pillanat van annál, amikor 160-180-nal siklik előre az autó. A pulzusunk nyugodt, a világ legerősebb szériaautóinak egyikében nem kell bizonygatni, hogy akár a 350Z-t is odaverhetjük autópályán. A V8-as úgy repül, hogy meghazudtolja a nehézségi erő létezését.
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm)
3996
Furat x löket (mm)
86,0 X 86,0
Hengerek / szelepek száma
V8/32
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)
231(314)/3600
Max. nyomaték (Nm/ford.)
730/2200
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)
6,1
Végsebesség (km/h)
250
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km)
13,2
Lakott területen kívül (l/100 km)
7,0
Vegyes (l/100 km)
9,3
CO2 kibocsátás (g/km)
246
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4856/1822/1465
Tengelytáv (mm)
2854
Csomagtér (liter)
530
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg)
1910/525
Üzemanyagtank kapacitás (liter)
80
Gumiméret
245/45 R17
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint)
19 396 000
Konkurensek (forint)
Nincs közvetlen konkurense
Tesztelt autó ára (forint)
23 634 400
A szériafelszereltség fontosabb tételei
Lásd itt
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye
Nyolchengeres dízelt nem kapni a vetélytársaknál, de az E 420 CDI nemcsak ettől egyedülálló. Pazar luxusautó, alig felfogható erővel.
Pontszám (max. 10)
9,0 pont