Prémiumigénnyel

Kisebb, de szebb: ez az új felállás a kombival
Szélesebb és alacsonyabb lett

Szélesebb és alacsonyabb lett

Szélesebb és alacsonyabb lett


A Honda feljebb kívánja pozícionálni az Accordot, de ez nem új. Ugyanezt hallottuk a Ford Mondeo bemutatóján, erről szól a Vectra-Insignia modellváltás és még annyi más gyártó igyekezete, hogy egy színvonalas új terméket kiemeljen a nyers árharcból.

A Hondának erre több esélye lehet az európai tömeggyártóknál, bár a prémiummárkás arculatért a BMW és az Audi is több évtizedet küzdött, és a Lexus példáján is látni, hogy nem adják ingyen.

Bár az Accordba nemhogy 8, de még hathengeres motor sem rendelhető, a brit sajtóhonlap összehasonlító táblázatában a Ford Mondeo mellett csak az Audi A4 és a 3-as BMW szerepel fő vetélytársként, rajtuk kívül a Lexus IS-t emlegetik.

Evolúció van, revolúció nincs

Sokkal jobb az anyagminőség, mint eddig

Sokkal jobb az anyagminőség, mint eddig

Sokkal jobb az anyagminőség, mint eddig


Az új Accord limuzin szakasztott mása az előzőnek, pedig nem modellfrissítés történt, hanem tényleg új autó született. A hasonlóság nem véletlen.

Hiroyuki Ikegami, az Accord programmenedzsere, hondás nevén LPL-je (large project leader) a német prémiummárkákat hozza fel példaként, amelyek ügyelnek a folyamatosság biztosítására, bizonyos karakterjegyek megőrzésére.

Az elődnél két mérnökcsapat egymástól majdnem függetlenül fejlesztette a szedánt és a kombit. Előbbitől egy sportos limuzint várt el a vezetés, utóbbitól egy minél nagyobb használati értékű kombit.

Tourer, másként

Alig fogyott a kombi, ami most megváltozhat

Alig fogyott a kombi, ami most megváltozhat

Alig fogyott a kombi, ami megváltozhat


Mindkét brigád hibátlanul teljesített, csak az ügyfelek nem buktak a gigantikus csomagterű, de formailag kevésbé szerencsés kombira.

Az Accord-eladásokon belül a Tourer messze nem érte el a kategóriában jellemző arányt, ezért az újat nem minél tágasabbra, hanem minél csinosabbra szabták.

Ennek egyenes következménye a csomagtér szűkülése mindössze 406 literre, de a Honda szerint a legtöbb vásárló nem rámolja agyig az autót, viszont szép kombira vágyik.

Videó:

a videó a hirdetés után indul

Hátul nincs sok hely

Hátul nincs sok hely

Hátul nincs sok hely


Most a kombi is a lépcsőshátú független hátsó felfüggesztését kapja, ami több helyet foglal, de jobban vezethető vele az autó. A futóműre nagyon odafigyeltek, tényleg finoman feldolgozza az úthibákat és nagyon nyugodtan fut vele az Accord. A fejlesztés során a 3-as BMW-t tették meg mércének, de ez azért túl nagy falat.

Szélesebb, laposabb, súlyosabb

Az útfekvésnek használ az arányok megváltoztatása, a 8. generáció fél centivel alacsonyabb, öttel hosszabb és 8 centivel szélesebb elődjénél. Sajnos az autó kicsit nehezebb lett, pedig a Mazda6 és a Renault Laguna a bizonyíték arra, hogy a nagyobb kasztnit kisebb súllyal is meg lehet valósítani.

A folytatásban: minden motor takarékosabb lett, a dízel marad 2,2 literes, de vadonatúj


Ennek ellenére mindhárom motor fogyasztása csökkent néhány decivel az eleve takarékos elődhöz képest. A menetpróbán a 156 lóerős, VTEC változó szelepvezérléses benzinest automata váltóval vezettük.

Ritka halk autó az Accord

Ritka halk autó az Accord

Ritka halk autó az Accord


Az öt fokozat a kormány mögötti fülekkel is kapcsolható, de a váltást bízzuk nyugodtan a gépre, a komótos gyorsuláshoz jobban illik a kényelmes siklás. A kézi váltó hatfokozatú, kiválóan működik és kapunk hozzá a fordulatszámmérőben felvillanó nyilakat, amelyek a takarékos vezetésben segítenek.

Csupa négyhengeres motor

190-ről 201 lóerőre nőtt a nagyobbik, szintén változó szelepvezérléses benzines teljesítménye. A 2,4 literes kombit kézi váltóval kaptuk meg, rendesen kihúzatva élvezetesen megy vele az autó.

Tömény Mugen
Egy palack Mugen 30 euró körül van

Egy palack Mugen 30 euró körül van

Egy palack Mugen 30 euró körül van


Mugen néven mi csak a briliáns Honda-tuningolót ismertük, de az Accord bemutatóján nagy felfedezést tettünk. A szálloda bárjában ránk mosolygó Mugen egy igen zamatos sárgabarack-pálinka.

Ez a Mugen a Kamp-folyó völgyében szüretelt kajszik lepárlásával születik és 41 százalékos alkoholtartalmával alaposan felpörgeti a fogyasztót. Örömmel hallottuk a bármixer véleményét, aki szerint a mi barackpálinkánk jobb a literenként 90 euró körül kapható osztrák töménynél.

Tiszták és takarékosak a motorjai

Tiszták és takarékosak a motorjai

Tiszták és takarékosak a motorjai


Érezni, hogy a Honda, a világ legnagyobb motorgyártója, mennyire fejlett benzineseket készít. A világelsőség a nemrég zárt pénzügyi évben 23 millió motor jelentett, amelyek jó része nem autókban vagy motorkerékpárokban, hanem áramfejlesztőkben, fűnyírókban és más gépekben dolgozik.

Nem lesz Type-R, van új dízel

Type-R-sportmodellről ne is álmodozzunk, mert a célközönség nem vágyik ilyen autóra a Honda szerint. A dízel annál fontosabb. Mi is eleget ajnároztuk a 2,2 literes i-CTDi dízelt, de máris elbúcsúzhatunk tőle az Accordban.

2,2 literes és 150 lóerős az új dízel

2,2 literes és 150 lóerős az új dízel

2,2 literes és 150 lóerős az új dízel


Utódja az i-DTEC, amely 10 lóerővel erősebb és a forgatónyomatéka is 10 Nm-rel haladja csak meg az eddigit. A 350 Nm és a 150 lóerő nem a végső szó, később várható egy 180 lóerő körüli változat és 2009-ben jön az automata váltó is.

Az új fejlesztésű motor a benzinesekkel együtt megfelel a jövő szeptembertől kötelező Euro 5 környezetvédelmi normának, egyébként meg olyan mint eddig: a legjobb dízelek egyike.

Nagyon kifinomult, kellően erős, mindenféle fordulaton használható és átlagosan csupán 5,6 litert fogyaszt a szedánban.Nagy szerepe van abban, hogy az új Accord még dízellel is csodálatosan halk autó. A prezentáció során nem kerítettek nagy feneket a zajcsillapításnak, de ez valóban a prémiummárkák színvonalát hozza.

Kisebb, de nem szűk a kombi csomagtere

Kisebb, de nem szűk a kombi csomagtere

A vályún spórolt pénz ment az ülésekre


Az első ülések is kiválóak. Annak érdekében, hogy ennyire jók lehessenek, a pénzügyekért felelős menedzser a pótkerékvályún spórolta meg a többletköltséget. Kerekre formázni többe kerül, mint négyszögletesre hagyni, ezért a pótkerék helye szögletes a csomagtérpadló alatt. Zseniális választás.

Magától kanyarodik!

Az Accord is megkapta a Legend és a CR-V biztonsági extráját, az ütközés erejét mérséklő fékrendszert, az előző Accordban is elérhető távolságtartó tempomatot és még sávtartó asszisztens is van! Az LKAS (Lane Keeping Assist System) a belső tükörbe épített kamerával figyeli a terelővonalat. Amennyiben az autó indexelés nélkül, városinál gyorsabb tempónál kitérne a sávból, a kormányerők változtatásával jelzi, hogy merre korrigáljunk, magyarul a helyes irányba sokkal könnyebb elfordítani a volánt.

Június 1-től kapható itthon

Június 1-től kapható itthon

Japánból jön és június 1-től kapható itthonus 1-től kapható itthon


A sávtartórendszer fantasztikus. Enyhe autópálya-kanyarokban elengedett kormánnyal magától befordította az autót, mert ha nem reagálunk a hang- és fényjelzéses figyelmeztetésre, ő maga fordítja el a kerekeket. Aki már billegett alvás és ébrenlét határán autópályán, az tudja, hogy ez a 72 és 180 km/óra között működő extra életmentő!

Itthon a márkakereskedők eladták az összes régi Accordot, a búcsúként bedobott Special Editiont elkapkodták dízelmotorral 6,5 millióért. Az új generáció árát még nem árulta el az importőr, de a prémiumkategóriával történő kacérkodás nem jelent majd durva emelést. A felszereltség változása miatt a kifutó és az új modell vételárát nehezen lehet összevetni, de ár/érték arányban az Accord a régi marad.

MOTORVÁLASZTÉK:
 

Motorválaszték 2.0 VTEC
2.4 VTEC
2.2 i-DTEC
Max. teljesítmény 156 Le/6300 201 Le/7000 150 Le/4000
Max. nyomaték 192 Nm/4300 234 Nm/4500 350 Nm/2000
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,3 s 7,8 s 9,6 s
Végsebesség 215 km/h 227 km/h 212 km/h

A kézi váltós, lépcsőshátú modellek adatai