Prémiumigénnyel
A Honda feljebb kívánja pozícionálni az Accordot, de ez nem új. Ugyanezt hallottuk a Ford Mondeo bemutatóján, erről szól a Vectra-Insignia modellváltás és még annyi más gyártó igyekezete, hogy egy színvonalas új terméket kiemeljen a nyers árharcból.
A Hondának erre több esélye lehet az európai tömeggyártóknál, bár a prémiummárkás arculatért a BMW és az Audi is több évtizedet küzdött, és a Lexus példáján is látni, hogy nem adják ingyen.
Bár az Accordba nemhogy 8, de még hathengeres motor sem rendelhető, a brit sajtóhonlap összehasonlító táblázatában a Ford Mondeo mellett csak az Audi A4 és a 3-as BMW szerepel fő vetélytársként, rajtuk kívül a Lexus IS-t emlegetik.
Evolúció van, revolúció nincs
Az új Accord limuzin szakasztott mása az előzőnek, pedig nem modellfrissítés történt, hanem tényleg új autó született. A hasonlóság nem véletlen.
Hiroyuki Ikegami, az Accord programmenedzsere, hondás nevén LPL-je (large project leader) a német prémiummárkákat hozza fel példaként, amelyek ügyelnek a folyamatosság biztosítására, bizonyos karakterjegyek megőrzésére.
Az elődnél két mérnökcsapat egymástól majdnem függetlenül fejlesztette a szedánt és a kombit. Előbbitől egy sportos limuzint várt el a vezetés, utóbbitól egy minél nagyobb használati értékű kombit.
Tourer, másként
Mindkét brigád hibátlanul teljesített, csak az ügyfelek nem buktak a gigantikus csomagterű, de formailag kevésbé szerencsés kombira.
Az Accord-eladásokon belül a Tourer messze nem érte el a kategóriában jellemző arányt, ezért az újat nem minél tágasabbra, hanem minél csinosabbra szabták.
Ennek egyenes következménye a csomagtér szűkülése mindössze 406 literre, de a Honda szerint a legtöbb vásárló nem rámolja agyig az autót, viszont szép kombira vágyik.
Videó:
Most a kombi is a lépcsőshátú független hátsó felfüggesztését kapja, ami több helyet foglal, de jobban vezethető vele az autó. A futóműre nagyon odafigyeltek, tényleg finoman feldolgozza az úthibákat és nagyon nyugodtan fut vele az Accord. A fejlesztés során a 3-as BMW-t tették meg mércének, de ez azért túl nagy falat.
Szélesebb, laposabb, súlyosabb
Az útfekvésnek használ az arányok megváltoztatása, a 8. generáció fél centivel alacsonyabb, öttel hosszabb és 8 centivel szélesebb elődjénél. Sajnos az autó kicsit nehezebb lett, pedig a Mazda6 és a Renault Laguna a bizonyíték arra, hogy a nagyobb kasztnit kisebb súllyal is meg lehet valósítani.
A folytatásban: minden motor takarékosabb lett, a dízel marad 2,2 literes, de vadonatúj
Ennek ellenére mindhárom motor fogyasztása csökkent néhány decivel az eleve takarékos elődhöz képest. A menetpróbán a 156 lóerős, VTEC változó szelepvezérléses benzinest automata váltóval vezettük.
Az öt fokozat a kormány mögötti fülekkel is kapcsolható, de a váltást bízzuk nyugodtan a gépre, a komótos gyorsuláshoz jobban illik a kényelmes siklás. A kézi váltó hatfokozatú, kiválóan működik és kapunk hozzá a fordulatszámmérőben felvillanó nyilakat, amelyek a takarékos vezetésben segítenek.
Csupa négyhengeres motor
190-ről 201 lóerőre nőtt a nagyobbik, szintén változó szelepvezérléses benzines teljesítménye. A 2,4 literes kombit kézi váltóval kaptuk meg, rendesen kihúzatva élvezetesen megy vele az autó.
Tömény Mugen |
Mugen néven mi csak a briliáns Honda-tuningolót ismertük, de az Accord bemutatóján nagy felfedezést tettünk. A szálloda bárjában ránk mosolygó Mugen egy igen zamatos sárgabarack-pálinka. Ez a Mugen a Kamp-folyó völgyében szüretelt kajszik lepárlásával születik és 41 százalékos alkoholtartalmával alaposan felpörgeti a fogyasztót. Örömmel hallottuk a bármixer véleményét, aki szerint a mi barackpálinkánk jobb a literenként 90 euró körül kapható osztrák töménynél. |
Érezni, hogy a Honda, a világ legnagyobb motorgyártója, mennyire fejlett benzineseket készít. A világelsőség a nemrég zárt pénzügyi évben 23 millió motor jelentett, amelyek jó része nem autókban vagy motorkerékpárokban, hanem áramfejlesztőkben, fűnyírókban és más gépekben dolgozik.
Nem lesz Type-R, van új dízel
Type-R-sportmodellről ne is álmodozzunk, mert a célközönség nem vágyik ilyen autóra a Honda szerint. A dízel annál fontosabb. Mi is eleget ajnároztuk a 2,2 literes i-CTDi dízelt, de máris elbúcsúzhatunk tőle az Accordban.
Utódja az i-DTEC, amely 10 lóerővel erősebb és a forgatónyomatéka is 10 Nm-rel haladja csak meg az eddigit. A 350 Nm és a 150 lóerő nem a végső szó, később várható egy 180 lóerő körüli változat és 2009-ben jön az automata váltó is.
Az új fejlesztésű motor a benzinesekkel együtt megfelel a jövő szeptembertől kötelező Euro 5 környezetvédelmi normának, egyébként meg olyan mint eddig: a legjobb dízelek egyike.
Nagyon kifinomult, kellően erős, mindenféle fordulaton használható és átlagosan csupán 5,6 litert fogyaszt a szedánban.Nagy szerepe van abban, hogy az új Accord még dízellel is csodálatosan halk autó. A prezentáció során nem kerítettek nagy feneket a zajcsillapításnak, de ez valóban a prémiummárkák színvonalát hozza.
Az első ülések is kiválóak. Annak érdekében, hogy ennyire jók lehessenek, a pénzügyekért felelős menedzser a pótkerékvályún spórolta meg a többletköltséget. Kerekre formázni többe kerül, mint négyszögletesre hagyni, ezért a pótkerék helye szögletes a csomagtérpadló alatt. Zseniális választás.
Magától kanyarodik!
Az Accord is megkapta a Legend és a CR-V biztonsági extráját, az ütközés erejét mérséklő fékrendszert, az előző Accordban is elérhető távolságtartó tempomatot és még sávtartó asszisztens is van! Az LKAS (Lane Keeping Assist System) a belső tükörbe épített kamerával figyeli a terelővonalat. Amennyiben az autó indexelés nélkül, városinál gyorsabb tempónál kitérne a sávból, a kormányerők változtatásával jelzi, hogy merre korrigáljunk, magyarul a helyes irányba sokkal könnyebb elfordítani a volánt.
A sávtartórendszer fantasztikus. Enyhe autópálya-kanyarokban elengedett kormánnyal magától befordította az autót, mert ha nem reagálunk a hang- és fényjelzéses figyelmeztetésre, ő maga fordítja el a kerekeket. Aki már billegett alvás és ébrenlét határán autópályán, az tudja, hogy ez a 72 és 180 km/óra között működő extra életmentő!
Itthon a márkakereskedők eladták az összes régi Accordot, a búcsúként bedobott Special Editiont elkapkodták dízelmotorral 6,5 millióért. Az új generáció árát még nem árulta el az importőr, de a prémiumkategóriával történő kacérkodás nem jelent majd durva emelést. A felszereltség változása miatt a kifutó és az új modell vételárát nehezen lehet összevetni, de ár/érték arányban az Accord a régi marad.
MOTORVÁLASZTÉK:
Motorválaszték | 2.0 VTEC |
2.4 VTEC |
2.2 i-DTEC |
Max. teljesítmény | 156 Le/6300 | 201 Le/7000 | 150 Le/4000 |
Max. nyomaték | 192 Nm/4300 | 234 Nm/4500 | 350 Nm/2000 |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 9,3 s | 7,8 s | 9,6 s |
Végsebesség | 215 km/h | 227 km/h | 212 km/h |
A kézi váltós, lépcsőshátú modellek adatai