Nyolc új TT

Kupé és roadster kivitelben is
Kupé és roadster kivitelben is

Kupé és roadster kivitelben is

Kupé és roadster kivitelben is


Már az első TT tesztünk után úgy gondoltuk, hogy remek sportkocsi mivolta ellenére a mindennapokban is remekül használható. A futómű nem idegesítően kemény, kényelmesen elférni benne és a csomagokat sem kell otthon hagyni. Simán versenyképes akár egy A4-essel szemben is, ha azt nem családi autónak vették, hanem egy üzletember, üzletasszony használja.

Most még inkább igaz ez az állítás, mert dízelmotorral is elérhető a TT. Persze nem ez az egyetlen újdonság a TT háza táján, hiszen a minapi sajtóbemutatón összesen nyolc új változatot ismerhettünk meg. Ami igazából négyszer kettő, hiszen a TT kupé és roadster kivitelben is készül.

TT sportolóknak

A fő attrakció az S kivitel, vagy teljes nevén TTS megjelenése jelenti. A különösen sportos beállítottságú vevőknek szánt járgányba a 2005 óta immár harmadik alkalommal „Az Év Motorjának” is megválasztott kétliteres négyhengeres kerül.

Tető nélkül

Tető nélkül

Tető nélkül


Ebben a változatában a turbófeltöltős motor az S3-asénál is erősebb, maximálisan 272 lóerős teljesítményre képes, mialatt  nyomatékból is bőven jut, pontosan 350 Nm. Ennek hatására a TT úgy megy, ahogy kinéz: remekül! A 200 szolid utazó tempó, innen még könnyedén gyorsul a kocsi, akár 250-ig is, ahol csak az elektronika parancsol megálljt. A tempós bemutató mellé pedig kellően vérpezsdítő hang is párosul.

Ám nemcsak az autópályán van elemében a TTS, kedveli a kanyargós utakat is. Közvetlen kormányzása és sportos felfüggesztése izgalmas percekkel örvendeztetett meg minket az Ingolstadt környéki utakon. Negtívumként maximum a kissé alulkormányzott viselkedést lehet felróni neki.  

a videó a hirdetés után indul

High-tech megoldások

Több az alumínium a TTS belsejében

Több az alumínium a TTS belsejében

Több az alumínium a TTS belsejében


Persze ez nem véletlen, hiszen a TTS-hez jár az Audi „magnetic ride” adaptív lengéscsillapítása, amely önműködően illeszkedik a pillanatnyi szituációhoz, ráadásul „Sport” fokozatban feszesebbre vált illetve a karosszériát 10 milliméterrel mélyebbre süllyeszti.

Ennél is izgalmasabb az új kétfokozatú ESP. A beépített sport-módnál ugyanis a rendszer némi kipörgést is megenged, csak később avatkozik be. A TTS csak négykerék-hajtással készül, viszont a hatfokozatú manuális helyett kérhető ugyanilyen duplakuplungos automata is.

A második oldalon eláruljuk milyen az autógyártás első dízel sportkocsija. Kattintson, ha kíváncsi.


160 lóerő a minimum

Míg a kibővített TT-kínálat teljesítménycsúcsán a TTS áll, addig az alsó határt a jövőben már nem 200 lóerős 2.0 TFSI jelenti, az új belépő modell 1,8-as. A Skoda és SEAT típusokban is alkalmazott blokk 160 lóerős teljesítménye egy sportkocsihoz nem túl sok, de még ezzel is viszonylag jól hajtható a TT, főként miután a turbó áldásos tevékenységével széles tartományban elegendő nyomaték áll rendelkezésre.

Kupé és roadster kivitelben is

Kupé és roadster kivitelben is

Szériában 18-as felnikkel


Ha pedig valaki mindenképpen a 2.0 TFSI-re vágyott, de eddig csak azért nem vette meg, mert csak elsőkerék-hajtással készült, örülhet. Ingolstadtban meghallották a vevői igényt, a jövőben quattro kivitel is készül belőle. Ez válaszható a 2+2 személyes kupéhoz ugyanúgy, mint a kétüléses vászontetős roadsterhez is.
 
TT spórolósoknak

Ezzel szemben a TDI változat csakis összkerékhajtással rendelhető meg. Nehezen érthető, hogy miért, hiszen nem nehezebb annyival (+10kg) a dízel a benzines változatokhoz képest, hogy szükség lenne, a quatto-hajtásra az egyensúlyhoz. Így könnyedén elképzelhető, hogy később lesz fronthajtásos is, ami jót tehet az árnak.

Luxus belső

Luxus belső

Luxus belső


Hajtás ide, quattro oda, a TDI sem hoz szégyent a TT-re. Az immár közös nyomócsöves motor 350 newtonméteres nyomatéka kiváló rugalmassággal vértezi fel a gépet. A német autópályán 100-190 km/órás sebesség között hajtottunk, anélkül, hogy hozzányúltunk volna a hatodikba kapcsolt váltóhoz.

Ha visszaváltogatunk, még sportosnak is mondhatjuk az összhatást. Ebben a kivitelben a TT komfortosabb hangolású kormánnyal és futóművel készül.  Bár benzinesek izgalmas motorhangjáról le kell mondani, nem zavaró a dízelblokk sem. Nem kerreg, hanem mélytónusú orgánummal hívja fel magára a figyelmet.  Miközben a 226 km/órás végsebességre is képes a dízel TT, normál használattal hozható a hat literes átlagfogyasztás, ami egy ilyen külsővel, igazán meglepő.

Eddig ilyen sportkocsi nem volt

Eddig ilyen sportkocsi nem volt

Eddig ilyen sportkocsi nem volt


Itthon

Aki TTS-t szeretne nem is kell várni, az autó Magyarországon már megrendelhető 12,9 millió forinttól, ami azt jelenti, hogy bár ez a legerősebb TT, de mégsem a csúcsváltozat. A 3,2-es V6-os 14,1 millióval jócskán ráver. A TT TDI illetve az 1.8 TFSI motorral szerelt TT-nek egyelőre nincs még hazai ára, néhány héten belül várható a beárazás, valószínűleg júniustól lesz megvásárolható az autó.

Az új Audi TT változatok:
 

TT Coupé
TTS
2.0 TDI
2.0 TFSI quatt.
1.8 TFSI
Max. teljesítmény 272 Le 170 Le 200 Le 160 Le
Max. nyomaték 350 Nm 350Nm 280 Nm 250 Nm
Gyorsulás (0-100 km/h) 5,4 (5,2) s 7.3 s 6,2 s 7,2
Végsebesség 250 km/ó 226 km/ó 238 km/ó 226 km/ó
Fogyasztás (100 km) 8,0 (7,9) l 5,3 l 7,7 l 6,7 l

TT Roadster
TTS
2.0 TDI
2.0 TFSI quatt.
1.8 TFSI
Max. teljesítmény 272 Le 170 Le 200 Le 160 Le
Max. nyomaték 350 Nm 350Nm 280 Nm 250 Nm
Gyorsulás (0-100 km/h) 5,6 (5,4) s 7.7 s 6,4 s 7,4
Végsebesség 250 km/ó 223 km/ó 235 km/ó 223 km/ó
Fogyasztás (100 km) 8,2 (8,0) l 5,5 l 7,8 l 6,9 l

Zárójelben az S-Tronic váltóval szerelt változatok adatai