Kifehéredtek
Nem lett magasabb

Nem lett magasabb

Nem lett magasabb


1996-os debütálása óta a Berlingo szép karriert futott be. Tavaly év végén kategóriájában az európai piac több mint negyedét meghódította, idén pedig már új modellel száll harcba. A többfrontos támadás szellemében a korábbi modell gyártását sem állítják le, egymás mellett harcolnak majd a nagycsaládosoktól a virágárusokig minden vásárlóért.

Hízás

Lassan megszokhatjuk, hogy az új modellek többsége rendre nagyobbra nő az elődnél. Nincs ez másként a Berlingo esetében sem. 24 centivel hosszabb, 8-cal szélesebb lett a jövevény és még a tengelytávon is nyújtottak egy keveset. Egész pontosan 3,5 cm-t. Ennek odabent is örülhetünk, a csomagtér 675 literesre – üléshajtogatás, kivétel után 1350, illetve 3000 liter – míg a második sorban ülők lábtere 24,5 centisre nőtt. Örvendezzünk hát!

Kintről nézve is előnyére változott a Citroën, a méretnövekedés nem áll neki rosszul és az autó hangulata is jóval felnőttesebb, mint hasonló célközönségnek szánt társának.

Gyors kör

Sötétített hátsó

Sötétített hátsó

Sötétített hátsó


A rövid tesztútra alánk tolt 110 lovas dízelmotorral hajtott, gazdagon felszerelt változatban meglepően jól éreztük magunkat, igaz sajnáltuk, hogy a sajtótájékoztató a vezetés előtt volt, mert lettek volna kérdéseink a gyáriakhoz. Többek között megmutathatták volna, hogyan lehet pikk-pakk kikapni valamelyik ülést a második sorból. Szívesen megnéztük volna a mutatványt.

Indulás után a menetzaj tűnt fel elsőként, de valami csoda folytán ez hamar elérte a csúcsot, onnan aztán nem erősödött tovább, hiába hajszoltuk a kocsit. Az ötfokozatú váltót néha kevésnek éreztük, szívünk szerint olykor toltunk volna egy hatodikat is a franciásan kapcsolható váltóval, de emiatt sem aludnánk rosszul.

Álmennyezet

Üvegház

Üvegház

Üvegház


Láthatóan rengeteg energiát fordítottak a plafon kidolgozására. Az új Berlingóban már nemcsak cilinderes, bohócsapkás utazásra alkalmas a tekintélyes belmagasság, hanem okos pakolóhelyekkel és fura dizájnelemekkel is találkozhatunk, ha a fejünk fölé nézünk. A második sorba száműzöttek a szellőzését, sőt, még a beépített légfrissítőből előkúszó illatintenzitást is a tetőbe szerelt készségekkel szabályozhatják kedvükre. Cserébe a húzóajtók ablakait nem tekerhetik le, azok legfeljebb résnyire nyithatók. Kár.

Hamarosan átverjük a Citroën agyát, és mindegyik zsebbe bekukkantunk, hátha rálelünk a Versmondólányra


De térjünk vissza még kicsit a padlástérhez, ami kétség kívül a legmókásabb része a kocsinak, ugyanis akár belülre is installálható tetőcsomagtartó. Ha jobban félünk a tolvajoktól, mint a nyakunkba csordogáló hólétől, vagy fontos a jó légellenállás, akkor a sílécet elszállásolhatjuk akár a kabinban is. Így mire kiérünk a pályára, akár a vaxolást is letudhatjuk.

Ha menet közben fotoszintetizálni támad kedvünk, akkor az üvegtetőt feltétlenül ikszeljük be az extralistán, szép világos lesz tőle az utastér. Kár, hogy rolót nem kapott. A gyáriak szerint erre nincs is szükség, mert a spéci üveg nem hagyja felmelegedni az utasteret. Senki ne dőljön be nekik, jól jönne az a filléres roló.

Kettő az egyben

Átjáróház

Átjáróház

Átjáróház


A Berlingót is utolérte a több fokozatban nyitható csomagtartódivat szele, de itt valóban jól jön ez a lehetőség. Így ha galádul ránkparkolnak és képtelenek lennénk felnyitni a hátsó ajtót, akkor is kedvünkre feltölthetjük a rakteret. Szintén ügyes húzás, hogy a külön felhajtható üveg nyitásakor az ablaktörlő kar és annak motorja elválnak egymástól.

Olyan nincs, hogy valamit ne próbáljunk nem rendeltetésszerűen használni, ezért tettünk egy-egy kísérletet, hogy a jobb oldalajtót ráhúzzuk a nyitott tanksapkára – mintha tankolás közben bénáznánk – és a két fokozatban nyíló csomagtérajtót is sikerrel meghekkeltük. A Berlingo haszonjárműveihez további csomagtérajtó-variációk is választhatók, így a kétoldalra nyíló mellett zsiráftetős kivitel is. Míg előbbi a félig nyitott csomagtartóval való – Magyarországon ez tilos – utóbbi pedig a felfelé túlnyúló rakomány szállítását könnyíti meg.

Kivehető

Kivehető

Kivehető


Akinek az élete a pakolás, az nagyon jól jár a Citroënnel – ami mellesleg még jól is néz ki. A leglehetetlenebb helyeken is találni feltöltésre váró apró rekeszeket, de érdemes jól megjegyezni mit hová tettünk, mert a kb. 170 liternyi rakodóhelyet átkutatni valami apróságért elég vacak lehet.

Megkérdeztük, sajnos hosszabb tengelytávú változatot nem terveznek belőle, így hétszemélyes kivitelre sem számíthatunk a gyártól. 4×4-es, minimálisan megemelt változat azonban szerepel a tervek között, de konkrét időpontot még nem tudtak mondani a terepes modell érkezésére.

Árak, motorok:

Feltalálták a vízszintes pohártartót?

Feltalálták a vízszintes pohártartót?

Feltalálták a vízszintes pohártartót?


Az új Berlingo itthon májustól már megvásárolható, de mellette – egyes országokban, például Észak-Afrikában, Oroszországban és nálunk is – a régi modellt is megtartják, Berlingo First néven.

A többi Citroën-modellnél is megszokott, szinte kötelező félmilliós kedvezményt az új Berlingo árlistáján is kiszúrhatjuk, így 3 140 000 forinttól indul a kínálat.

Motorválaszték, induló árak:

Benzinesek 1.6i 90 LE
1.6i 110 LE
Max. teljesítmény 90 LE 110 LE
Max. nyomaték 132 Nm 147 Nm
Induló ár 3 140 000 Ft Comfort 3 740 000 Ft Multispace

Dízelek 1.6 HDi 75
1.6 HDi 92
1.6 HDi 110
Max. teljesítmény 75 LE 92 LE 110 LE
Max. nyomaték 185 Nm 215 Nm 240 Nm
Induló ár 3 490 000 Ft Comfort 4 040 000 Ft Multispace 4 360 000 Ft Multispace