Jóvágású Feri!
Emlékeink meg-megkoptak a fergeteges „Szomszédok forever”-sorozat sztorijairól, de hála az elektronikus információrendszernek, ami behálózza az egész világot, időnként újranézhetünk egy-egy felejthetetlen szösszenetet.
Az én sorozatbeli kedvencem Vágási Feri, aki intézetis kölökként a semmiből kapaszkodott fel, majd a szemünk előtt vált a lakóközösség megbecsült tagjává, védelmezőjévé.
Autója ugyan sosem volt az 1999-es befejezésig, de egy kis logikázással nem nehéz rájönni, hogy Ferinek ma egy Astra Sedanja lenne.
Mindig is keményen dolgozott. A nyomda mellett másodállásban fusizott a nagyszájú Góliáttal. Akkoriban egy IFÁ-val hordták a bútorokat. Az Opel Astra F Sedan változatának megjelenése (1992) nagy hatással volt rá, de anyagi lehetőségei még nem tettek lehetővé ekkora beruházást.
Közben a fizikai munkának, amellett, hogy autóra gyűjtött, az igazságosztásban is nagy hasznát vette.
Ki ne emlékezne a hős legendás tetteire, mint például amikor egy „kis csattanással” állította meg, a Lenke néni kisboltjának bevételével eliszkoló rablót.
Feri a sorozatos hőstettek mellett folyamatosan képezte magát. Haladva a korral, ő is számítógépen dolgozott és természetesen idővel a család is gazdagabb lett egy PC-vel. Miután Jutkával megszakértették a család anyagi helyzetét, úgy döntöttek, hogy megvásárolnak tízezer forintért, egy új, eredeti mikroszoftvindózkilencvenöt programot, ami minden csodát tudott, bár néha lefagyott.
Mi van vele most?
Hősünk élete nagy fordulatot vett, ugyanis nem elégedett meg a munkájához feltétlenül szükséges tudományok elsajátításával. Kíváncsisága és lelkesedése töretlen maradt, végül pedig elhatározta, hogy karácsonykor beszáll az internetbe.
A ház lakói, Lenke nénivel az élen, szintén beálltak a csatasorba és Feri útmutatásával, maguk is belevágtak a számítógépbe.
Azonban az igazi áttörés csak ekkor jött el, ugyanis a lelkesedésből komoly üzleti vállalkozás kerekedett…
A rendkívül eszes, ám hatalmas szívvel megáldott jótevő 2000-ben saját vállalkozásaként, nyitott egy oktatási és szórakoztató központot, a lakásszövetkezet társalgójában. Az eleinte klubjelleggel működő, később azonban komoly üzleti vállalkozássá nőtt központot Kutyával közösen irányították, de a ház többi, időközben ECDL-vizsgát tett lakói is szerepet vállaltak, oktatóként.
Látszólag beindult a szekér, de Feri nem volt nagyravágyó. Megelégedett azzal, hogy Matyit be tudta íratni az egyetemre és hogy 2007 végén vehetett végre egy eredeti Opel Astra Sedan-t, 1.6-os motorral, Essentia-felszereltséggel, 4,1 millió forintért.
Ez nem volt rossz választás, hiszen az autó kis motor ellenére nagyon jól megy a 115 lóerős motorral. A futóműve, hasonlóan a korábban már megismert Astra modellekhez, nagyon stabil, a fogyasztása pedig még városban is könnyedén 8 liter alatt tartható.
Mit több, a Jutka által választott fekete színnel még jól is néz ki a négyajtós Astra. Persze nem csak a szín miatt. Igazából ez az a méret, amiben egy szedán már elfogadhatóan néz ki és a csomagtartó mérete is kiemelkedő.
Feri azért választotta, mert számára a csomagtartó mérete a legfontosabb szempont. Ezt megkapná a kombitól is, de amellett, hogy az 80 ezer forinttal többe kerül, nem illene egy sikeres üzletemberhez.
Az autó felszereltsége a luxustól ugyan messze van – az árlistán például minden nevetséges extrát meg kell említeni, hogy ne üresen álljon a rubrika -, de 300 ezer forintért már kapni pluszba klímát, CD-s rádiót, ködlámpát is az alapból járó 4 légzsák mellé. Feri, gondolva a saját és családja biztonságára, még eredeti ESP-t is rendelt alapfelszereltségű Astrájába, 149 ezer forintért.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|
Műszaki adatok – Opel Astra Sedan 1.6 Essentia | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1598 |
Furat x löket (mm) | 79 X 81,5 |
Hengerek / szelepek száma | 4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 80(115)/6000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 155/4000 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 11,7 |
Végsebesség (km/h) | 191 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 8,8 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,5 |
Vegyes (l/100 km) | 6,8 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 163 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4587/1753/1458 |
Tengelytáv (mm) | 2703 |
Csomagtér (liter) | 490 |
Menetkész tömeg/megengedett össztömeg (kg) | 1306/1730 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 4 090 000 |
Konkurensek (forint) | Fiat Linea 1.4 Tjet 3 850 000 Volkswagen Jetta 1.6 4 558 000 Citroen C4 Pallas 1.6i 4 330 000 Renault Megane Limusine 3 910 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Itt található |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Feri nincs egyedül választásával, sokaknak bejön a szedán formája. Egy kombi viszont fiatalosabb és praktikusabb lenne. Az 1.6-os motor viszont remek! |
Pontszám (max. 10) | 7,75 pont |