12 éve megy

Az 1996-tól gyártott Partner-Berlingo páros elsősorban haszonjárműnek készült, de a személyszállító változatba – kicsit váratlanul – beleszerettek a családok.

Kétféle hosszban rendelhető a Partner haszonjármű
24 centit nőtt a Partner, még nagyobb a csomagtartója

24 centit nőtt a Partner, még nagyobb a csomagtartója

Több mint 24 centit nőtt a Partner


Nem zavarták őket az olcsó műanyagok és borítások, mert azt nem kell félteni a maszattól, az autó kényelme elfogadható, bírja a strapát, külseje vállalható és főleg minden belefér.

Az újnál nem tudnám megállapítani, hogy teherhordásra vagy családi mindentudónak született-e. Lehet, hogy a Peugeot-nál már nincs értelme mereven szétválasztani ezeket a kategóriákat.

Ott van például az Expert és a 807. Az előbbi eredendően haszonjármű, az utóbbi viszont csont nélkül felső kategóriás egyterű, a bemutatón viszont megtudtam, hogy rokonok.

Tepee a személyautó

Valóban személyautós a belseje

Valóban személyautós a belseje

Valóban személyautós a belseje


Bárminek is szánták, az új Partner sokkal különb a Partner Origin néven kínálatban tartott első generációnál, és ami jobban meglepett, hogy az új Kangoonál végképp. Legalábbis 109 lóerős dízellel és az árlista felső karéjában tanyázó kivitelben, amit mi vezettünk.

A személyautók neve mostantól Partner Tepee, ugyanígy hívják a többi haszonjármű személyszállító kivitelét a Bippertől az Expertig. A modellváltáskor a Partner 24,3 centit nőtt, ettől végképp óriásira tágult a belső tere, pedig eddig sem panaszkodtunk.

Rendesen megnőtt

A csomagtér 505-574 literes alaphelyzetben, ami 3 köbméterre bővíthető több lépcsőben. A felszereltségtől függően a második üléssorban 3 egyenként állítható és kivehető üléssel trükközhetünk. Bár haszonjárműként a Partner létezik hosszabb tengelytávval is, sajnos nem lesz belőle hétszemélyes, ahogy testvéréből sem.

Kivehető és állítható a 3 önálló ülés

Kivehető és állítható a 3 önálló ülés

Kivehető és állítható a 3 önálló ülés


Meglepően kulturált a Partner Tepee. Csendes a dízelmotor, az autó nyugodtan fut és ötletparádét találunk a belsejében. Rendelhető a fejteret hasznosító belső tetőtartó, üvegtető tárolóhelyekkel. A zseblámpaként kivehető csomagtérvilágítás szériában jár. Az Outdoor a magasra emelt, alsó motorvédő-lemezes, 16 colos alufelnis kivitel, amely kicsit később akad el letérve az aszfaltról.

Origin a régi Partner

Az új Partner Tepee színvonala elismerésre méltó, de pénzszűkében lévő családok nézzék meg az elődöt is, amely alacsonyabb ára miatt az importőr számításai szerint is kapósabb lesz.

Kétféle hosszban rendelhető a Partner haszonjármű

Kétféle hosszban rendelhető a Partner haszonjármű

Kétféle hosszban rendelhető a haszonjármű


Partner Origint az 1,4-es benzinessel 3 220 000 forintért vagy a szintén 75 lóerős, 3 670 000 forintos 1,6 HDi-vel választhatunk, de ehhez minden feláras a motoros ablaktól a légkondicionálón át a kétoldali tolóajtóval jutányos csomagban adott utasoldali és oldallégzsákig.

Árak benzines motorral:

1,6 90 lóerő: 3 640 000-4 040 000 Ft
1,6 110 lóerő: 4 240 000-4 520 000 Ft

Árak dízelmotorral:

1,6 HDi 75 lóerő: 3 990 000-4 390 000 Ft
1,6 HDi 90 lóerő: 4 140 000-4 820 000 Ft
1,6 HDi 109 lóerő: 4 860 000-5 140 000 Ft

Partner haszonjármű árak:

1,6 literes benzines 90 és 1,6 HDi 75-90 lóerővel
Kétféle tengelytáv, 3,3-4,1 köbméteres raktér
2 600 000 Ft-3 315 000 Ft+Áfa