A Győrben összeszerelt A3 Cabriolet igazi réteg modell, éves szinten mindössze 40-50 darabos eladásra számítanak itthon. Azt is teljesen biztosra veszik az Audinál, hogy a vásárlók nagyobbik része nő lesz. Csajosnak tényleg csajos az A3 kabrió, de azért nem szenvedne csorbát a férfiasságom sem, ha egy ilyen autóval kellene furikáznom. Pedig az Audi szerint ezt inkább ajándékba kell adni a lányoknak, asszonyoknak.
Így járt legfelkapottabb teniszezőnk, Szávay Ági is, aki a Porsche Hungaria jóvoltából egy kétliteres dízel A3 Cabriolet-val gazdagodott. Ági igazi nőként a piros bőrülésekbe szeretett bele elsőre, de gyanítom ennél mélyebb vonzalom is szövődik majd közötte és az autó között.
Én vagyok Tiger Woods |
Aki Audival jár, annak nem árt, ha jártas egy úri sportban, például a golfban. A VII. Audi quattro Golf Kupán így golfütőt ragadtam és próbáltam beleélni magam Tiger Woods szerepébe, aki néhány lendítéssel évek óta dollármilliókkal többet keres nálam, szerintem teljesen igazságtalanul.
Mivel a golfot főleg a nyugdíjasok sportjának gondoltam, nem hittem, hogy bármi nehézséget okozna golfütővel hadonászni. Pedig nem is olyan könnyű, mint gondolnánk. Nekem az átlagnál kicsit magasabbról kellett volna eltalálnom a labdát, de ez kezdőként statisztikailag elhanyagolható mértékben sikerült csak. Jó pár luftut ütöttem, amit a hátam bánt, és adtam munkát a gyepmesternek is rendesen. Lehet, hogy nem ártana némi gyakorlás. Tatán, 10 ezer forintért két főt okítanak 90 percben az alapokra. De az csak egy hátfájásra lesz elég. |
Az új 140 lóerős common rail dízelmotor elfogadhatóan mozgatja a kabriót, de azért a 9,9 másodperces gyorsulási érték arról árulkodik, hogy méretéhez képest nem könnyű az autó. Pár kiló híján 1,5 tonnát nyom a kabrió, aminek azért vannak pozitív oldalai is.
A legpozitívabb a karosszéria merevsége, amit nyitott tetővel szinte meg sem lehet megkülönböztetni egy normál autótól. Szinte hullamerev a kasztni, nem csavarodik a szélvédőkeret, nem nyiszognak a fémek, nem zörögnek a
műanyagok, olyan mint bármelyik másik Audi.
Hűen a hagyományokhoz az A3-as is vászontetőt kapott, amiből az alap kétrétegű mellett egy háromrétegű akusztikus tető is választható. Ez jobban szigetel, automatikusan végzi a reteszelést, sőt 30 km/órás sebességig is működik.
Maga a tető gombnyomásra tűnik el 9 másodperc alatt a hátsó utasok mögött, akiknek meglepően „bő” lábtér jutott. Az összehajtogatott vászon szerencsére nem a csomagtartóból foglalja a helyet, így az nyitott és csukott állapotban egyaránt 260 literes. Nem túl bő, viszont állandóan kihasználható, és a támlák ledöntésével bővíthető is.
Van kerregős is, quattro nincs
Aki nem híve a száguldásnak, az választhat a jó öreg 1,9-es dízelmotorból is egy 105 lóerős példányt, ezt próba híján egyelőre nem ajánlanám senkinek. Talán egy jó erős hangszigeteléssel nem zavaró a kerepelő motorhang, de mi biztosan a 160 lóerős TFSI motort választanánk, amelyik 200 ezer forintos felárért már elvihető.
Aki sokkalja az így már 8 milliós alapárat, annak érdemes várnia még néhány hónapot, mert később lesz 1,6-os benzinmotorral egy alapmodell. Quattro viszont nincs, és nem is lesz, ami felettébb szomorú egy Audira nézve. Most mind a négy motor az első kereket dolgoztatja, a gyengébbik dízeltől a 200 lóerős 2.0 TFSI motorig egyaránt.
A vezetési élményt a duplakuplungos S-tronic váltóval lehet kicsit megfűszerezni, ami fél millióért gyorsabb, és a kormányról is kapcsolható váltást ígér. Ez viszont megéri a pénzét.
Audi A3 Cabriolet 1,8 TFSI Ambition S-tronic – 8.536.000 Ft | |
Motoradatok | |
Lökettérfogat | 1798 |
Hengerek/szelepek | S4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 118(160)/5000-6200 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 250/1500-4200 |
Menetteljesítmények | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 8,0 |
Végsebesség (km/h) | 218 |
Fogyasztás | |
Város (l/100 km) | 10,6 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,8 |
Vegyes (l/100 km) | 7,6 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 180 |