Védőbeszéd
„Nagyon nehéz helyzetben vagyok. A vád könnyedén be tudja bizonyítani, hogy védencem, a 145 lovas, benzines Ford Focus, született 2007., Valencia, vételára 5 397 000 forint. Eme tényt nem vitatom, ezen felül azonban egyéb negatívum nehezen róható fel neki. A ráncfelvarrt, kinetic dizájnnal ellátott vádlott, azonnali felmentését, a vételár mérséklését kérem a Tisztelt Bíróságtól, esküdtektől.”
De tényleg, nagyon bosszant, hogy egy ilyen motorért, – ami alig fogyaszt többet a gyalázatos 1,4-esnél – több milliós felárat kell fizetni. 9,4 literes fogyasztást sikerült egyébként produkálnunk, ami maximum 1 literre van a belépő motor adatától. Ezt ráadásul túlnyomó részt városi használat mellett sikerült elérni.
Amerikai Focus
Soha nem szimpatizáltam az amerikaiakkal, de ilyenkor azért irigykedik picit az ember. Ami náluk alap motor, nálunk kiváltság. Egyébként szinte felismerhetetlen az ottani Focus. A jelenleg kapható modelljük, a nálunk 2005-ig piacon lévő régire épül, de a felismerhetetlenségig torzították a kasztnit. Tavaly 191 ezer ment el belőle, idén pedig 245 ezer gyártása a cél.
Tökéletesre hangolva
Egy kollégámat vittem haza, amikor megjegyezte, milyen szép kocsi, mennyire tetszik neki. Mondta, hogy ez az a kocsi, aminek a reklámjában zenélnek az alkatrészekkel. Nekem először nem is ugrott be, de valóban ez az. Vissza is kérdeztem, hogy mi is annak a reklámnak a lényege, mondanivalója? Azon kívül, hogy ott parádéznak a kocsi alkatrészeiből tákolt hangszerekkel.
„Tökéletesre hangolva”, jött a válasz.
Jó tudni, hogy valakit azért sikeresen találnak meg a marketingesek egyre frappánsabb fantazmagóriái. Tény, az valóban nem utalna túl csavaros logikára, ha elkezdenék a „kinetic design”-al reklámozni az új Focust. Sírva fakadnának a gyerekek a tévé előtt.
Már többször leírtuk, hogy az S-MAX stílusjegyeit örökölte a C-MAX és most a Focus is. Ezeket a sajátosságokat hívják „Kinetic design”-nak, ami a sportos, dinamikus vonalakra utal. Ezzel a mondattal tényleg nem lehetne elültetni a bogarat az emberek fülében.
Milyen volt az ST után legerősebb benzines Focus? Kiderül
Nem meglepő módon tökéletes az autó futóműve, amit még a 17-es kerekek sem tudtak elrontani. Normál esetben természetesen nem hátrány a nagyobb felni, de Budapesten más a helyzet a kátyúknak köszönhetően. Ezzel nem volt gond, szerencsére egyáltalán nem volt kemény.
A motor nagyon jól húzott, városi terepen és autópályán is nagyon jól viselkedett. Sajnos nincs hatodik, ezért a lendületes haladás érdekében pörgetni kellett, ráadásul ez a fogyasztás viszonylatában sem túl előnyös.
Összességében milyen volt?
Milyen lett volna? Mint az összes többi Focus. Egy kiváló futóművel, a redesignak köszönhetően frissebb és tetszetősebb külsővel. És egy nagyszerű motorral, aminél ugyan találhatóak gyengébbek a palettán, számomra a belépő kategóriát jelenti. Igaz ennél erősebb sem nagyon kellene a városban.
Sajnos a valóság nem ez. Ez egy nem létező autó. Ilyen Focust senki nem fog venni, legalább is nagyon kevesen. Pláne nem ilyen felszereltséggel. A bőrülés mellet a sportos 17-es felniken át, épp csak a navigációs rendszer nem volt benne. Ilyen felhozatallal bizony már 6 millió forint körül járunk.
Sajnálatos, de ez az átlagautó elérhetetlen számunkra.
Műszaki adatok – Ford Focus 2.0 | |
MOTORADATOK | |
Max. nyomaték (Nm) | 185 |
Hengerek / szelepek száma | 4/16 |
Max. teljesítmény (kW/LE) | 107/145 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 9,2 |
Végsebesség (km/h) | 206 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 9,8 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,4 |
Vegyes (l/100 km) | 7,1 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 169 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4337/2020/1500 |
fordulókör | 10,6 |
Csomagtér (liter, teljes pótkerékkel) | 282 |
Megengedett össztömeg | 1895 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 55 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 5 397 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Itt találhatóak |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Nagyon jól megy, nagyon jó autó. De az ára nem a mi pénztárcánkhoz van méretezve. Ennek ellenére 8-as jár neki. |
Pontszám (max. 10) | 8 pont |
Színek: