Majdnem egyformák
Élveboncolás

Élveboncolás

Élveboncolás


A hibridhajtás nagyon szórakoztató találmány. Különösen az a fajta, amely képes tisztán, néma csendben villannyal is szaladni. Fékezésnél a mozgási energia egy részét az autó akkumulátorai nyelik el.

Ha figyelünk könnyen meg is érezhetjük, amint a fékpedált benyomva elkezd dolgozni a mélyben egy generátor és elkezd nekünk spórolni. Bizsergető érzés, kéne ilyen minden autóba.

Függőséget okoz

Vállvetve

Vállvetve

Vállvetve


Veszélyes dolog a hibridautó, hamar képes elragadni az ember lelkét. Rövid idő alatt kialakul bennünk az az érzés, hogy minél takarékosabban kell vezetnünk a gépet és erre a központi kijelzőn futó – az aktuális üzemmódról, megspórolt energiamennyiségről tájékoztató – animáció rá is segít.

Szerencsére ez a bolondság egy idő után elpárolog, már nem okoz gyermeki örömet az, hogy a gyalogosok nagy része dülledt szemekkel, hitetlenkedve nézi a hangtalanul meginduló járgányt és lehet élvezni a két motor által a kezünkbe adott 296+200 lóerőt. Élvezni is fogjuk, mert a hat másodperc alatt letudott 100 km/óráig tartó sprinttől még egy nem túl izgalmas, agyonszigetelt, csendes kocsiban is megugrik az adrenalinszint. (Ugyanez 7,2 másodpercig tart a 300-asnak) Főleg, hogy ez a borzalmas teljesítmény a hátsó két keréken keresztül jut el az aszfaltig. Kell ennél több?

Nem lehet utálni

Szalad

Szalad

Szalad


A formában és a kidolgozásban nincs hiba. Arányos, modern megjelenés, minden részletében jól kidolgozott, de rajongani nehéz érte. Az autóval kapcsolatban pedig nyoma sincs azoknak az előítéleteknek, amik más luxusmárkákat kísérnek. Aki Lexusban ül, arról nem gondolják, hogy bűnöző, igaz, a nagy L-betű mögött nem is viselkednek úgy a sofőrök, hogy rászolgáljanak erre a feltételezésre.

Fertőző

Tény az is, hogy aki egyszer rákapott a Lexus ízére, az a későbbiekben már nem nagyon vált át más márkára. Azt hiszem a tesztautókkal eltöltött napok alatt én is megéreztem ebből valamit. Eleinte egyáltalán nem hatott meg a klasszikus, minden kivagyiságot, vagy éppen egyéniséget nélkülöző autóforma, nem tudtam szeretni egyik porcikáját sem. Magasságomhoz a fejtér is szűkös volt – tudom, nem hosszúkás gibbonoknak tervezik az autókat – és az orosz bakelitekhez hasonlítható fabetétek sem lopták be magukat a szívembe.

Lapozás után választ kapunk a régóta gyötrő kérdésre: Mondd, te kit választanál?


Az egyszerűbb, csupán benzinmotor által hajtott és a hibrid Lexus között külsőre szinte semmi különbség nincsen, csupán egy-egy szolid Hybrid felirattal találkozhatunk, mások a márkalogók és itt-ott halványkék betéteket látni a lámpák belsejében.

Ennyi. Ha ránézésre meg tudnánk mondani a két kocsi tömegét, akkor alig másfél mázsányi különbséget látnánk, természetesen a hibrid a testesebb. Annyira nem is rossz üzlet ez, azért a kétszáz plusz lóerőért cserébe. Akit viszont valóban a környezetvédelem érdekel és feltétlenül autóznia kell, az vegyen inkább Priust.

Kékes árnyalat

Kékes árnyalat

Kékes árnyalat


Odabent már akadnak könnyebben észrevehető eltérő részletek. Legszembetűnőbb a fordulatszámmérő helyére került óriási villanyórának látszó műszer, a legfájóbb eltérést pedig a csomagtartó felnyitása után találjuk meg, ugyanis a villanymotor táplálására szolgáló akkumulátorok nagy, nehéz jószágok, kell nekik a hely.

Így ide legfeljebb 280 liternyi göncöt rámolhatunk be, a GS300-as 430 liternyi tárhelyével szemben. De a tipikus Lexus tulaj aligha a nyaralásra felhalmozott sóletkonzervek súlya alatt rogyadozva indul útra, valahogy biztosan meglesz így is.

A hárommilliós felárért megkaparintható jó nevű hifiberendezéstől többet vártam és a kazettás rész is finoman szólva komikus jelenség az autóban. Úgy emlékszem 2008-at írunk, aki kazettáról szokott zenét hallgatni, annak 105-ös Skodája van.

Étvágy

Kényelem

Kényelem

Kényelem


Tudományos alapokon nyugvó fogyasztásméréstől ezúttal eltekintettünk, – nem is tudtunk volna azonos időben, egyező körülmények között leautózni ugyanazt a távot – de a hibrid fogyasztásának átlaga még úgy is két literrel elmaradt a tisztán benzines testvérétől, hogy időközben megjárt egy vezess.hu-s fórumtalálkozót is, ahol nem kifejezetten a gazdaságos használat volt a jellemző és az autósztráda sem számít neki hazai pályának.

Ha szép fogyasztási adatokkal akarunk dicsekedni, – bár ekkora monstrumoktól a 12, 10 liter sem rossz eredmény – használjuk városban. Sokat.

Zöldség

Kékes derengés

Kékes derengés

Kékes derengés


Mindig furcsa, ha valaki 296+200 lóerős hibrid autóval próbál roppant környezettudatosnak látszani. A szemünkben a 450h sokkal inkább egy alig félmilliós felárért kínált brutális gyári tuning, amiért egyes országokban még adókedvezmény is jár.

A hülyének is megéri, mi sem töprengenénk azon, melyiket is csomagoltassuk be, ha volna 14,3, vagy 14,8 felesleges milliónk. (Persze azért a 300-as világos belsejét rendelnénk meg a 450h-hoz.)

Az alapból is erősebb V6-os blokk, a túltenyésztett mosógépmotor és a hibridtechnika birtoklása mellett így még a tarisznyás, fáhozláncolós kalandokra is kapható zöldkisasszonyok elismerő pillantásainak is örülhetünk. Csak magoljuk be a károsanyag-kibocsátási adatokat, amelyek rosszabbak ugyan, mintha bicikliznénk, de egy jó Csepel vázzal ma már nem lehet hódítani, ezt még ők is belátják.

Az utolsó oldalt még a szokásosnál is több szám lepi el, érdemes oda is bekukkantani


Műszaki adatok
Lexus GS300
Lexus GS450h
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 2995 3456
Furat x löket (mm) 87,5 x 83 94 x 83
Hengerek / szelepek száma 6/24 3/12
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 183 (249)/6200 218 + 200+147(296+200)/6400
Max. nyomaték (Nm/ford.) 310/3500 368+275/4800
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 7,2 5,9
Végsebesség (km/h) 240 250
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 14,4 9,2
Lakott területen kívül (l/100 km) 7,2 7,2
Vegyes (l/100 km) 9,8 7,9
CO2 kibocsátás (g/km) 232 186
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4835/1820/1430 4835/1820/1430
Tengelytáv (mm) 2850 2850
Csomagtér (liter) 430 280
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) 1620/505 1865/490
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 71 65
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (Ft) 14 300 000 14 800 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei, rendelhető extrák, árak Itt keresném! Itt érhető el!
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Gyengébb motor, cserébe nagyobb csomagtérrel, könnyebb kasztnival. Érezhető plusz erő és még a delfinek, fehérbálnák megmentőjeként is tetszeleghetünk vele.
Pontszámok: 8,0 8,25
Mellette – Ellene
  • fájdalommentes hibrid felár
  • előítéletmentes megjelenés
  • példás összeszerelés
  • Lexus feeling
  • mindkettő drága mulatság
  • kis csomagtér a hibridben
  • egyik sem túl tágas