Régi, de mégis új a Nissan NP300-as modellje, amellyel az egyre népszerűbb és egyre olcsóbb modellekkel bővülő pickup kategóriában száll harcba a japán gyár. Az autó egyik legnagyobb erénye pedig a nettó négymillió alatti indulóár, amiért tisztességes, igazi felezővel, négykerék-hajtással felszerelt autóval távozhatunk a kereskedésből.
Sokféleség
Háromféle kivitelben rendelhető az NP300-as attól függően, hogy mi a fontosabb. A háromszemélyes Single Cab kapta a legnagyobb platót, a King Cab már csak kétszemélyes, de értékesebb dolgokat pakolhatunk az ülések mögötti fedett helyre is, míg a négyajtós, duplafülkés Double Cab öt személynek kínál helyet és értelemszerűen itt a legkisebb a plató.
Az NP300-as motorválasztéka nem fog senkit összezavarni, mert mindössze egyetlen 2.5 literes turbódízellel rendelhető az autó. A 129 lóerős motor az elődével ellentétben már teljesíti az Euro4-es normákat és bőven elég a platós jószág mozgatásához.
Munkagép
Mindig boldog vagyok, ha valami 4×4-es darabot nyúzhatunk és külön öröm, ha csodaszép helyeken tehetjük ezt. A Nissan NP300-ast hozzáillő terepen, régen elfeledett, nehezen járható erdészeti utakon nyüstölhettük.
Vezetni sem rossz a Nissan pickupját, a személyautós kényelem kifejezés nagyjából ebben az esetben is megáll, ha nem várunk óriási csodát. Platós jószágoknál a hátsókerék-hajtás mindig komoly mókalehetőséget rejt magában, de az autó más jó tulajdonságokkal is rendelkezik.
Az egytonnás terhelhetőség és a 30 ezer kilométeres szervizintervallum mellett kategóriájának egyik legjobb, 5,6 méter sugarú fordulókörével is büszkélkedhet.
A második oldalon időutazásban lesz részünk, ne hagyják ki!
Nem bálba való
A Nissan járgánya nem csupán operett-terepjáró, hanem ha a szükség úgy hozza, tényleg bemerészkedhetünk vele a susnyásba. 23 centiméteres szabad hasmagassága, – opcióként alul ujjnyi vastag alupáncéllal is felvértezhető – 31 fokos első, hátsó terepszöge sokat ígérő és akár 45 centis vízen is átgázol.
A motor erejét ötfokozatú manuális váltó továbbítja a kerekek felé és a felezőt, négykerék-hajtást is kézzel, a padlóból előremeredő karral lehet kapcsolni, semmi úri elektromos huncutság, tessék igazi karokat rángatni. Az egyszerűség bája mellett a kevesebb hibalehetőség is vonzó benne. Ami nincs, az egészen biztosan nem romlik el.
Differenciálzár is jutott az autóba, igaz hogy csak a hátsó tengelyre és automatikus, de már ez is sokat segíthet, ha mélyül a baj. Természetesen 100 százalékos összezárást nem várhatunk tőle.
Időutazás
Belsejében igen vidám, itt-ott muzeális megoldások is előtűnnek, de ezért nem lehet haragudni az autóra. Az utastérért felelős dizájnerrel biztos történt valami szörnyűség, ezért kénytelenek voltak a gyárudvaron porosodó évtizedes gyártósort ismét életre kelteni. Aztán ezzel gyárthatták le a szükséges alkatrészeket, de már jóféle műanyagok kerültek a fröccsöntőbe.
Az elkészült berendezésre így nem fogható rá, hogy modern, de a terepen szorgoskodó melósnak nincs is szüksége nagyképernyős DVD-lejátszóra, tolatókamerára, vagy éppen karbonbetétekre, bőrülésre. Akinek ilyen igényei vannak, az vegyen inkább gazdagon felszerelt Navarát.